. Tembelliğin kitabından sana bâzı parçalar okuyayım da dinle.
Adam sen de... "Çalışanlar ne olmuş sanki?" "Üzme kendini şu ölümlü dünyada, çalışmak yıpranmaktır.", "Hayat dediğin bir şanstır.", "Şansın varsa, her şeyin var demektir.", "Şansın yoksa kendini parçalasan da bir şey olamazsın.", "Zaten suyu getiren de testiyi kıran da bir.", "Sen testiyi kır, suyu başkalan getirsin de afiyetle iç...", "Hem bir işin olacağı varsa sırt üstü yatsan da olur, olacağı yoksa, yırtınsan da olmaz.", "Hele dursun bakalım, şimdi şöyle yaslan da yarın sabah yaparsın.", "Hem sana çalışmak yara mıyor, iştihan kaçıyor, neşen sönüyor.", "Huy bu ya, ben bütün sene kitabı, defteri koltuğumda gezdirmekten; hele kütüphane köşelerinde pineklemekten hoşlanmıyorum...", İmtihanlara şöyle yirmi gün kala kafayı vurur, dersleri hazırlar ve imtihanları mis gibi geçerim...", "Nedense benim yalnız imtihan üstü zihnime bir açıklık geliyor, sene içinde sanki uykudayım...", "Hem ne hacet (lüzůmu var), muvaffak olanın ve olmayanın gideceği yer mezar-lık değil mi?", "Dünyaya insan bir defa gelir, hayattan kim alma-ya (zevkini çıkarmaya) bak."
Tembelliğin kitabında daha neler ve ne yäveler (boş sözler) var.