“Çünkü ben kendini normal insanlar gibi değil de bir dizi hamle ve duraklamalarla, yarım yamalak eylemleri ve çokluk eylemsizlikleriyle anlatan adamları kitaplarda seviyorum. Romanlarda kahraman kahramanlık taslamamalı. Bu onu derin yapıyor. Hayattaysa tam tersi. Hayatta net ve keskin ve büyük hareketlerin, kesinkes ifade ettiğin arzuların olmalı. Bir roman kahramanı değilsen, etten, kemikten yapılma bir insansan taleplerin olmalı, vermezlerse kavga ederek almalısın. Sen kahraman değilsin. Satır araların, satırlarının altı üstü yok. Hayat bu. Ya git bir roman kahramanı ol, bir kitabın kapağını açıp içine atla ya da hemen şimdi yaşamaya başla. Doğrudan ol, açık ve net ol, söyle, iste, yap!”
Sayfa 76 - YKY·Kitabı okuyor
"Aslan olmasa bile ben Aslan'dan yanayım. Narnia olmasa bile ben Narnialılar gibi yaşayacağım."
~Suratsız·Kitabı okudu
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Seni suçlamıyorum, ve ben seni olduğun gibi seviyorum, ihtirasın ve unutkanlığınla, vericiliğin ve sadakatsizliğinle seviyorum, sen nasılsan öyle, yanlızca öyle, geçmişte ve bugün olduğun gibi seviyorum."
Sayfa 30·Kitabı okudu
Bence de neden, Marslılar da pekala yapabilir. Ben okuyorum ;)
Oyalanmak için bütün gün evi temizliyordu. Her gün küçük askerler gibi dizilmiş bir sürü ufacık biblonun tozunu alıyordu. Evdeki her şey, parkeler, merdivenler, yer karoları, döşeme taşları, avizeler, bakır tencereler pırıl pırıl parlardı. Bütün hayatını neden yerleri, eşyaları ovup temizleyerek, pırıl pırıl parlatarak geçiriyordu?
Sayfa 36 - Yapı Kredi Yayınları, 18. Baskı, Çeviren: Ayşe Ece·Kitabı okuyor
Alavere
Yine o günlerden biriydi Oturmuş iki sevgili Boşa kürek çekiyorduk acelemiz var gibi Alaca karanlık, verece nihilist bir önyargı Ve galiba ufak bir dozda kara sevda çıkmıştı ceplerimizden Hayat diyorduk Ne kadar alıngan oluyor Biraz mizah ve başkaldırı yakalarsa düşlerimizde O günlerden biriydi Makyavel bir aşkın akşamüstü çarpıklığında Çarşaflarımız kızarmış ekmek ve tütün kokuyordu Biz hızla yol alıyorduk durmadan Yol bizi katiyen almıyordu O günlerden biriydi Cuma Saat On Dört Aylardan Nisan Gittin sen ve ben anladım ki Vardığı yerde değil, durduğu yerde yaşlanıyor insan Insaf Hele ki senin elindeyse; Yaramaz bir çocuğun, Oynarken bozduğu alete dönüyor yaşanmışlıklarım...
Sayfa 75
Şiir
Her şeyi göz önünde yaşamak, hayatın büyüsünü eksiltmez mi?
"Ben birini çok sevdim mi, adını kimseye söylemem. Bir parçasını başkasına vermek gibi gelir bana. Gizliliği sever oldum. Bugünkü yaşayışımızı bize gizemli, büyülü gösterebilecek bir şey varsa o da budur gibi geliyor bana. En basbayağı bir şey bile gizlenince güzelleşir."
Sayfa 14·Kitabı okuyor
Alıntı