Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Ağzımın tadı yoksa, hasta gibiysem, Boğazımda düğümleniyorsa lokma, Buluttan nem kapıyorsam, vara yoğa Alınıyorsam, geçimsiz ve işkilli, Yüzüm öfkeden karaya çalıyorsa, Denize bile iştahsız bakıyorsam, Hep bu boyu devrilesi bozuk düzen, Bu darağacı suratlı toplum!
Oktay Rifat
Oktay Rifat
Reklam
Önemli
"Bizde gerçekten bir şeyler yapılabilir mi bilim konusunda ?" dedi genç adam. "Hayır yapılamaz. Çünkü biliyorsun ülkemizde düzen bozuk. Önce düzen kurulmalı. Bunun için de düzenle birlikte ağır sanayi de kurulmalı ve ulusal gelir düzeyi yükselmeli. Vergi refomları yapılmalı ve adam başına düşen gelir adaletli bir biçimde dağıtılmalı. Bu zaman da bilimi kuracak yerde, elimizde kolumuz bağlı bekleyerek geçirmemeliyiz ve bilim adamlarımıza büyük bir şirketin genel müdürü kadar aylık vermek için gereken girişimlerde bulunmalıyız
Her şey yoksul, yabanıl, bozuk düzen Ama her şey öyle kıpır kıpır canlı ki, Her şey öylesine yabancı ki Anlamsız yaşamlarımızın Ölü gevşekliğine, Kölelerin tek düze şarkısına benzeyen!
Bir bozuk düzen içindeyiz. Hepimiz yakınıyoruz. Hangi, aklı azıcık bir şeye erenle konuşsan, bir dert kumkuması. Vah memleketin hali, ah memleketin hali. Bu gidiş ne olacak sorusunu biribirine sormayan yok.
"Bizde gerçekten bir şeyler yapılabilir mi bilim konusunda?" dedi genç adam. "Hayır yapılamaz. Çünkü biliyorsun ülkemizde düzen bozuk. Önce düzen kurulmalı. Bunun için de düzenle birlikte ağır sanayi de kurulmalı ve ulusal gelir düzeyi yükselmeli. Vergi reformları yapılmalı ve adam başına düşen gelir adaletli bir biçimde
Sayfa 66 - 67Kitabı okudu
Reklam
İslâmi düşünürler daima adalet kaynağından bahsetmiş ve yaratılış kaleminde her türlü hatayı reddeder. Hâfız Şirâzi de tarihin en karanlık dönemlerinden birinde yaşamış olmasına rağmen adalet kaynağından ve yaratılış kaleminde hata olmasının imkânsızlığından bahsetmiştir. Hâfız şu beyti serdetmiş ve demiştir ki: “Feleğin dönüşü tamamen adalet kaynağı üzeredir Rahat ol, zalim hedefine ulaşamaz” Yüksek seviyeli düşüncelerin ve insanların düşük ve bozuk bir toplumda ortaya çıkışını açıklayabilmenin tarihin hilesi denilemeyecek bir başka yolu daha vardır. Pek çok büyük İslâm düşünürü kendilerini elverişsiz ve kötü tarihi şartlarda yaşadıkları ve kendi görüşlerine düzen verdikleri için bu meseleye de ilgi göstermiş ve değerlendirmişlerdir. Mevlânâ Celâleddin Belhi (Rümi)| insan bozuk bir toplumda yaşadığında ve halkın cefasından rahatsız olduğunda ister istemez insanlardan ümidi keser ve bütün gücüyle Hakk'a yönelir. Hakk'a olan bu kamil ve lekesiz yönelişte insanın ruhi ve manevi yetenekleri fiile geçer ve büyük sonuçlar doğurur.
Han Duvarları
Ne civarda bir köy var, ne bir evin hayali,         Sonunda ademdir diyor insana yolun hali,         Arasıra geçiyor bir atlı, iki yayan.     Bozuk düzen taşların üstünde tıkırdıyan         Tekerlekler yollara bir şeyler anlatıyor,         Uzun yollar bu sesten silkinerek yatıyor...         Kendimi kaptırarak tekerleğin sesine         Uzanmış kalmışım yaylının şiltesine..... . Faruk nafız çamlıbel.....
İslam insanlık için gayet elzemdir. Bugün İslamiyet ne çekiyorsa içinde bulunduğu bozuk düzenden çekiyor. Bu ilahi nizamdan başka beşeriyeti kurtaracak bir düzen yoktur meydanda... Fizilalil Kuran
Gevşek ve bozuk düzen eserler,tabiattaki bozukluklar gibi,iyi yetişmiş insanın hemen gözüne batar,kızdırır onu.Kendini iyi bir insan olarak yetiştirmek isteyen güzeli arar,güzeli över,ondan hoşlanır ve onunla beslenir.
Sayfa 94 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, XLIV.BasımKitabı okudu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.