Cem Karaca birçok siyasi nitelikli şarkı yapmış olmasına rağmen en azından benim aklımda içlerinden en çok Tamirci Çırağı kaldı. Şarkının sözleri, sınıfsal bir öyküyü anlatıyordu. Oto tamircisinde çalışan çırak, tamirhaneye arabasıyla gelen bir kapitalist kızına âşık oluyor ve ustası bunu fark ediyordu. Arada sınıfsal uçurumlar varken aşkın aşk olmayacağını düşünen usta çırağı uyarıyor ve şarkıda şöyle deniyordu: “İşçisin sen işçi kal, giy dedi tulumları."
Cem Karaca dinlerken hissettiğim :)
“Kendimi şarkıya büyüteçle bakıyormuş gibi hissediyorum.”
Alıntı
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Babası sahneye çıkıp şarkı söylemesine şiddetle karşıydı. Hatta parayla adam tutup Cem'i (Karaca) konserlerinde yuhalattığı bile olmuştu.
Sayfa 38·Kitabı okudu
Cem Karaca'dan bir parça dahaa.. Nostalji candır :)
Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkı'nda. Ne sen bunun farkındasın, ne polis farkında..
Sayfa 1618 - YKY, 4. Baskı: İstanbul, Nisan 2008
Şiir
Cem Karaca'dan son ses dinlenir... ♬ ♪
Çok yorgunum, beni bekleme kaptan. Seyir defterini başkası yazsın. Kubbeli, çınarlı mavi bir liman. Beni o limana çıkaramazsın...
Sayfa 1617 - YKY, 4. Baskı: İstanbul, Nisan 2008
Şiir