Merhaba Arkadaşlar,
Bugün en sevdiğim yazar ile geldim. Yaz mevsiminin bu sıcak günlerinde kalın kitaplar pek çekilmiyor. #SabahattinAli tarafından kaleme alınan #Kamyon bu mevsimde çok iyi geldi bana.
Birbirinden güzel, samimi hikayelerden oluşan bu kısa eser, Sabahattin Ali kitaplarına verdiğim arayı güzel bir şekilde kapattırdı.
Değirmen, Kırlangıçlar, Bir Orman Hikayesi, Kazlar, Bir Firar, Kanal, Candarma Bekir, Kağnı, Kamyon, Kafakâğıdı, Gramafon Avrat, Arap Hayri, Apartman, Arabalar Beş Kuruşa, Ses, Çaydanlık isimli hikayelerden oluşan bu kitapta yazar, toplumun gerçeklerini okuyucuda harika bir şekilde fark ettiriyor.
Siz de kalın kitaplara ara vermek isterseniz bu yapıt tam yerinde bir #tavsiye olacaktır.
KamyonSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 20082,739 okunma
anadolu'yu gerçekçi bir bakış açısıyla işleyen ve pek çok alanda eser veren türk edebiyatının en değerli isimlerindendir.
sabahattin ali ilk öyküsünden son şiirine kadar sevgiyi, insanca bir yaşamı, sosyal sorunları, iletişimsizliği ve yalnızlığı ele alarak neredeyse yeryüzünün tüm duygularına ses olmuştur.
yazılarında sade ve yalın bir
Sabahattin Ali'nin; Değirmen, Kağnı, Ses ve Yeni Dünya isimli kitaplarından alınan öykülerin yer aldığı kitap Kamyon.
Sabahattin Ali'nin öykücülüğüne gelirsek ;
Herkesin bildiği üzere Maupassant tarzı öyküler yazar. Öykülerinde naturalizmin izleri de kendini gösterir.
O halkçı sanat anlayışıni benimsemiştir ve bu doğrultuda eserler meydana getirmiştir. Bir tezi savunmak için değil olayı yaşatmak bunu okuyucuya hissettirebilmek için yazar. O Anadolu halkını olduğu gibi anlatır. Eserlerinde hiçbir taraf tutmaz, acıma, üzüntü duygularına yer vermez.Bu yönüyle diğer Anadolu öykücülerinden ayrılır.
Kısaca Sabahttin Ali sonuçta. Okuyun , tavsiye edin, okusunlar :)
KamyonSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 20082,739 okunma
Sinem Aytop ile klasikleri okuma kararı aldık. kendim için liste hazırlarken güncel liste eksikliğini fark ettim. eksikliği gidermek için buradan da paylaşıyorum.
1) kuyruklu yıldız altında bir izdivaç
Sabahattin Ali, esasen öykücü kimliğiyle bilinir. Öykülerinde olay eksenli bir yapı kuran Sabahattin Ali, "toplumcu gerçekçilik", "eleştirel gerçekçilik" ve "romantik ve psikolojik gerçekçilik" in içiçe geçtiği eserler vermiştir.
Sabahattin Ali'nin beş öykü kitabı vardır: Değirmen, Kağnı, Ses, Yeni Dünya ve Sırça Köşk.
Bu kitapta, Sabahattin Ali'nin öyküleri hakkında genel bir bilgi ve sonrasında da 16 seçme öykü bulunuyor. Kitabın sonunda da 6 sayfalık bir Sabahattin Ali Biyografisi mevcut.
KamyonSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 20082,739 okunma
İlk sıraya Canım Aliye Ruhum Filiz kitabını koydum çünkü yazarın mektuplardan oluşan bir eseri. Bu mektuplarda kendi hayatına dair yazılar, karakterini ve duygularını gösteren betimlemeler bulunuyor. Böylece diğer kitapları daha keyifli okursunuz.
Sonraki kitap çok rahat okunacak ve seveceğiniz bir roman. Bence Sabahattin Ali'nin okunması gereken ilk romanı.
Sırça Köşk ve Değirmen yazarın kolay anlaşılır iki öykü kitabı. Öykülerinden sonra betimlemelerine daha çok alışacaksınız.
Kürk Mantolu Madonna yazarın en çok okunan ve merak edilen kitabı ve diğerlerine göre betimlemeler ve edebi cümleler daha fazla. Bu sebeple onu bu sıraya koydum ki daha zevkli okunabilsin.
İçimizdeki Şeytan eseri yazarın Kürk Mantolu Madonna'dan daha fazla edebi cümleler barındırıyor bu yüzden daha sonra okumanızı tavsiye ederim.
Yeni Dünya ve Çakıcı'nın İlk Kurşunu yazarın diğer öykü eserlerinden bir tık daha anlaşılması güç. Bu sırayla okuyunca anlayabileceğinizi düşünüyorum.
Kağnı Ses ve Esirler bence yazarın en son okunması gereken eserlerinden. Başta okunursa sizi birazcık yazarı okumaktan soğutabilir ve beklenti altında kalabilir.
Son olarak Markopaşa Yazıları ve Ötekiler kitabı yazarın yazılarından oluşan bir derleme kitap. Onun hakkında çokça bilgi veriyor ama biraz yoğun bir anlatım var bu yüzden başta okumak ağır gelebilir. En son okuyarak tüm kitaplardan sonra bu yazıları okumak size tad verecektir.
Bu benim kendi fikrim. Herkese göre değişebilir tabiki. Keyifli okumalar.
Hedefe ulaşamamış olmanın verdiği başarısızlık hissine hiç yabancı değilim neyse ki
2022'de Okuduğum Kitaplar
1-) Kinyas ve Kayra - Hakan Günday
2-) Fareler ve İnsanlar - John Steinbeck
3-) Eskici ve Oğulları - Orhan Kemal
4-) Memurlar Memurlar - Aziz Nesin
5-) Dublörün Dilemması - Murat Menteş
6-) Yaban -Yakup Kadri Karaosmanoğlu
7-) Korkma
Halil inalcık-Tarihçilerin kutbu
Halil inalcık- Devlet-i Aliyye 1
Halil inalcık -Devlet-i Aliyye 2
Halil inalcık -Devlet-i Aliyye 3
Halil inalcık -Devlet-i Aliyye 4
Halil inalcık-Osmanistik bilimi ne katkılar
Halil inalcık- efsaneler ve gerçekler
halil inalcık -osmanlı ve Avrupa
Halil inalcık-osmanlılar Fütühat,imparatorluk Avrupa ile
Halil inalcık-Tarihçilerin kutbu
Halil inalcık- Devlet-i Aliyye 1
Halil inalcık -Devlet-i Aliyye 2
Halil inalcık -Devlet-i Aliyye 3
Halil inalcık -Devlet-i Aliyye 4
Halil inalcık-Osmanistik bilimi ne katkılar
Halil inalcık- efsaneler ve gerçekler
halil inalcık -osmanlı ve Avrupa
Halil inalcık-osmanlılar Fütühat,imparatorluk Avrupa ile