(...) 1975 Gölge'nin çıkışından önce bir "hareket sistemi", buna nisbetle tavır koyma diye bir şey yok, "gönlümüzü düzeltirsek, canımızı bilmem ne yaparsak, gönül eri bilmem neyiysek"... Burada sahte bir iyi niyet bir yana, ahmâk iyi niyetin de kötü niyetten daha kötü olduğunu idrâk edin diye söylüyorum... Ki ben, bunların ahmâkçada olsa iyi niyetten kaynaklandığına inanmıyorum; güdücüler bakımından... Niyet hep mevcudun devamı, kendilerinin varlık şartı.
Sayfa 96 - 3. Levha, -İŞKENCE ve FİLİSTİN MESELESİ- isimli konferanstan 1988, İBDA Yayınları