“+ İslâmi hareketler son yıllarda demokrasi kavramını çok sık kullanıyor, demokrasi istediklerini söylüyorlar. Siz de yaptığınız açıklamalarda demokrasi istediğinizi ifade ediyorsunuz. Nasıl bir demokrasi istiyorsunuz? Demokrasi'den kastınız tam olarak nedir?
- Biz demokrasi istiyoruz; çünkü bu bölgede yıllarca en fazla dışlananlar İslâmcılar oldular. Demokrasinin olmamasının en büyük bedellerini de İslami hareketler ödediler. Düşünceden, farklı görüşlerden korkmamalıyız. Bu bir rahmettir. Bakın Mısır’da Selefiler de, İhvancılar’da ayrı partiler kurdular. Başka İslami hareketler de parti kurabilirler, inanın bunda hayır vardır. Kimse tek başına İslam’ı temsil etmiyor ve edemez de. İslam işte bu renklerin, farklı grupların bir bütündür. Biz de demokrasiden farklı İslami grupların arasında doğacak ihtilaftaki rahmeti anlıyoruz. Bizim için demokrasi budur, bundan fazlası değildir.”
Sayfa 187 - Muhammed Hamdavi, Fas, Ocak 2013.