Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
mihneti kendine zevketmedir âlemde hüner gam-ı şadi-i felek böyle gelir böyle gider"
"Nefsine muhalif kişi durmaz akar gözü yaşı Burda nefse uyan kişi dalmaz Kevser göllerine Kevser havzına dalanlar ölmezden önce ölenler Nefsini düşman bilenler konar Tûbâ dallarına Tûbâ dalından uçanlar yüce makamlar geçenler Şarâben tahûr içenler banmaz dünyâ ballarına Bu ma'nîden kimse almaz anda varan yine gelmez Bu dünyâya kimse kalmaz gelen göçer illerine Ey miskin Yunus neylesin derdini kime söylesin Bir dem tecrübe eylesin bu dünyânın hallerine"
Sayfa 82
Reklam
"Bülbül âşıkdurur güle âşıkın hâlin kim bile Güle karşı hoş aşk ile söyle bülbülcüğüm söyle"
Sayfa 80
"Ölüp sine girer isem etim tenim çürümeye Ayrılmayam sevdiğimden çün giderim sevgi ile"
Sayfa 79
Filibeli Ahmet Hilmi'nin A'mâk-ı Hayal -Hayalin Derinlikleri - adlı eseri önceden iyi planlanmış, üzerinde çok düşünülmüş, sağlam felsefi temel üzerine oturtulmuş bir romandır. İki cilt olarak planlanan ve şaheser sıfatına layık denilebilecek bu kitap bir bina olarak düşünülürse, Doğu ve Batı felsefesi, tasavvuf, mitoloji, dinler tarihi, masal unsurları, bilimkurgu, divan ve halk şiiri bu görkemli binanın taşıyıcı sütunları yerine geçer.
Olmuş şarâb-ı nâzla mestâne gözlerin Uymuş yine o gamze-i fettâne gözlerin
Reklam
Açılmadın incitdi seni zârı hezârın Ey gonca-i ter gönlü müsün bülbül-i zârın
Bir gün olursun iki gözüm sen de aşka yâr Bu mâcerâyı ben o zaman söylerim sana Bir gün düşersin sen de iki gözüm aşka, Bu macerayı ben o zaman anlatırım sana. Şeyh Gâlib
Aruzu bilmem, bilmediğim için de beceremem, ama Divan şiirini severim.. Heceyi dişime göre bulurum, karalamak hoşuma gider onunla, fakat yeknesaklığı ruhumu daraltır.. Serbest vezni, ölçüsüz şiiri pek tercih etmem, basit bulurum, lâkin mantık örgüsü iyi kurulmuşsa hoşuma gider...
Reklam
Dini imanda, teklif edilen bir takim inanç esaslarına inanmak söz konusudur. Bu nedenle iman sürecinde, inanç imandan önce gelmekte ve bu sürece bilgi unsuru da katılmaktadır. Güçlü bir düşünme ve gayretin neticesinde ortaya çıkan iman sürecinde ilgi, şüphe, zan, inanç, bilgi gibi bir takım epistemolojik basamakları katetmek gerekmektedir. Bu basamaklardan her bir önceki alt basamak, bir sonraki üst basamağın meydana gelmesini sağladığı halde, sadece o üst basamaktaki bir unsur olarak bulunmaktadır. Mesela inanç zan değildir; fakat inançta bir zan; inanç, bilgi değildir; fakat bilgide inanç; iman bilgi değildir; fakat imanda bilgi vardır. Yani iman, bilgi ve inanç gibi daha alt basamaklara dayanır. etmez. İman, en üst ve en son basamak olarak inanç ve bilgi basamağına dayandığı için de ne mantiki, ne de kalbî bir şüphe taşımaz. İmanın bu epistemolojik sürecinde bir takım basamakların yükselerek geçildiği ve zihnî sürecin en son aşaması olan iman, bunun ne üstünde ve ne de altında bir derece kabul etmez. İman, en üst ve en son basamak olarak inanç ve bilgi basamağına dayandığı için de ne mantiki, ne de kalbî bir şüphe taşımaz.
Sayfa 108Kitabı okudu
Seyre çık gül-şene var ârızın arz et bâğa Var mı rûyun gibi gül güllere sor bana sorma Seyre çık, gülşene var, yanağını göster bahçeye, Var mı yüzün gibi bir gül, güllere sor, bana sorma. Enderunlu Vâsıf
Cânımı cânân eğer isterse minnet cânıma Cân nedir kim ânı kurbân itmeyem cânânıma Canımı canan eğer isterse, minnet canıma, Can nedir ki onu kurban etmeyeyim cananıma! Fuzûlî
Kimseden ümmîd-i istimdâd gelmez yâdıma Ey benim feryâd-res Rabbim yetiş imdâdıma Kimseden yardım ummak geçmez aklımdan, Ey feryatları duyan Rabbim, yetiş imdadıma! Lâ
Bildik gelenler geçtiler gördük konanlar göçtüler Işk şarâbın içen cânlar uymaz göçmeğe konmağa Bildik, gelenler geçtiler; gördük, konanlar göçtüler, Aşk şarabın içen canlar, uymaz göçmeye, konmaya. Yûnus Emre
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.