Felsefe-Bilim ve Din +9
Marksçılığın felsefesinde diyalektik maddeciliktirBunun için diyalektiği tanımlamaya,Marx’in maddeci diya lektiğinin nasıl Hegel’in idealist diya lektiğinin yerine geçtiğini açıklayarak sosyalist felsefenin bir özetini anlatacağim.
Sayfa 14 - ebyKitabı okuyacak
"Toplumda Düzenin Kurulması"nda da, kolektif güçleri, aletlerin gelişmesine ve işin teşkilatlanmasına bağlar Proudhon. Atölye bu teşkilatın merkezidir. Kolektif emekçi, sosyal hareketin mihveridir. Sosyal harekette, maddi üretimle manevi üretim iç içedir, girift bir diyalektik münasebet arz ederler. Onun için de Proudhon, sosyal bilimin, hem örfleri, faziletleri, suçları ve çılgınlıklarıyla insani; hem de iktisadi determinizmleri bozmaya muktedir yaratıcı devrim gücüyle, grupları, sınıfları, toplumları ele almasını ister. Sosyal bilim, yalnız maddi üretim güçlerini incelemekle yetinmemelidir.¹
Sayfa 414 - İletişim Yayınları, 10. Baskı
Reklam
Aslında hangisi hangisinden çıkmaktadır? Madde bilinçten mi, yoksa bilinç maddeden mi? Hangisi asil­ dir, ruh mu, doğa mı? Filozoflar en eski çağlardan be­ ri bunu tartışagelmişlerdir. Bu sorun bütün öteki fel­ sefî sorunların anahtarıdır. Filozoflar iki kampa ayrıl­ mışlardır: doğayı, maddî dünyayı bilincin, —maddî dünyadan, doğadan bağımsız olduğunu savundukları— ruhun ürünü sayanlar idealist kampı oluşturmuşlardır; bilinci, ruhu maddî dünyanın, doğanın ürünü sayanlar ise materyalist kampı oluşturmuşlardır. Engels, bilinç ile maddî dünya arasındaki ilişki sorununun bir bü­ tün olarak felsefenin en büyük temel sorunu olduğu­ nu söylemiş, bunun aynı zamanda bilincin dünyayı doğ­ ru ve gerçeğe uygun olarak yansıtıp yansıtamayacağı sorununu da içerdiğini ileri sürmüştü.
Bazı ağır hastalıklar bilinç sapmalarına ve hatta bilincin tüm ola­rak yitirilmesine yolaçtığı gibi, bedensel duyu organla­rının harap olmasıyla düşünceler de ortadan kalkar. Bu da göstermektedir ki, manevî olgular maddî olgulara dayanır.
Ben seni severim sevmesine de toplum buna hazır değil Nükleer denemeler kyoto sözleşmesi küresel ısınma falan. Belki sen çok küçüksün belki benim ruhum ölü Biraz Nietzsche biraz Kant kafan karışmış belki
Ali Lidar
Ali Lidar
Parlıamanet'i de bozdular tutunacak dalımız mı kaldı? Pavyonda tanıdığım bilge bir pezevenk vardı! Kötü kitaplar okumak kötü
Her bilinçdışı ruhsal çatışma, yalnızca bir Oidipal eksene göre değil, aynı zamanda narsisistik bir eksene göre gelişir (B. Grunberger, 1971).Ruhsal aygıtın her alt sistemi ve bütün olarak ruhsal sistem, kabuk ve çekirdek arasındaki diyalektik bir etkileşime tabidir (N. Abraham, 1978). Ruhsal aygıtın, birincil ve ikincil işleyişlerden daha arkaik olan, piktogramatik yapıya sahip bir kökensel işleyişi vardır(P. Castoriadis-Aulagnier, 1975). Anne ve çocuğun bedenlerinin birbirini karşılıklı içerme ilişkisinden yola çıkarak, duyusal ve fantazmatik ikili bir süreçte imgesel bir uzay gelişir (Sami-Ali, 1974).
Reklam
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.