Vazgeçilmesi mümkün olmayan bir şeyden vazgeç ebilmek birinin sahip olacağı en büyük güçtür.
Alıntı
Byung-Chul Han
Disiplin toplumu bir negativite toplumudur. Yasağın negatifliğiyle belirlenmiştir. Hükmü altında tuttuğu olumsuzluk kipi, -ebilmemektir. -meli/-malı gereklilik kipinin boynuna da negatifin zarureti yapışmıştır. Performans toplumu (Leistungsgesellschaft — performans toplumu) yakasını negatiften adım adım kurtarır. Denetimin azalmasının artışı negatifliği ortadan kaldırır. Sınırlamaları kaldırılmış -ebilmek, performans toplumunun kipidir. Tasdik etmenin topluluk ismi olan "Yes, we can" performans toplumunun pozitif karakterini dile getirir. Yasak, emir veya kaidenin yerini proje, girişim ve motivasyon alır. Disiplin toplumu hâlâ hayır’ın hükmü altındadır. Disiplin toplumunun negatifliği deliler ve caniler doğurmuştur. Performans toplumuysa depresif ve mağlup olanlar yaratır.
Felsefe
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İçinde azgın duyguların şahlandığını hissetti ve milyonlarca insana karşı tek başına kudurmuşcası dövüşmek için korkunç bir ihtiras duydu. Yazık, dövüş ebilmek saadetinden de mahrumdu.
Sayfa 39·Kitabı okudu
Türk Edebiyatı
Sınırlamaları kaldırılmış —ebilmek, performans toplumunun kipidir.
Sayfa 17·Kitabı okudu
Şu dünyada hasta olmak kadar bir hastaya yakın olmak da epey güçtü. Çare aramak, ümit etmek, elinden gelenin ötesini yapabilmek için çabalamak, telaşa kapılmamak ve her şeyden önemlisi, bekley ebilmek… Gelecek iyi ya da kötü adisi bekleyebilecek sabrına sahip olmak… Sabır… Doğarken, yaşarken ve ölürken insanın muhtaç olduğu yegane erdem…
Sayfa 266·Kitabı okudu
Asıl mesele Şark ile kar arasındaki mesafe mi, mazi ile istikbal arasında haysiyetini koruyarak şimdinin hakkını vermek mi? Miras aldığımız estetiğin asırlardır yeni olduğunun şuuruna ermek, Modern de köklerini seç ebilmek ve istikbali hak etmek, ona layık olmak mı?