Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
166 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
muazzam bir eser
Yeni bir incelemeyle karşınızdayım esasen ben bu
Her Müslümanın Ortak Davası Kudüs
Her Müslümanın Ortak Davası Kudüs
ve
Ümmet Bilinci
Ümmet Bilinci
kitaplarını
Arap Ataş
Arap Ataş
kardeşimizden bir çekiliş sonucu kazandım,kendisine tekrardan teşekkür ediyorum şimdilik sadece
Her Müslümanın Ortak Davası Kudüs
Her Müslümanın Ortak Davası Kudüs
okuyabildim
Ümmet Bilinci
Ümmet Bilinci
kitabını ise bundan sonra okuyacağım inşAllah İki kelimeyle Kitaba bayıldım, hakikaten fevkaladenin fevkinde bir kitaptı ben hiç
Her Müslümanın Ortak Davası Kudüs
Her Müslümanın Ortak Davası KudüsYusuf el-Karadavi · Nida Yayıncılık · 20212,189 okunma
240 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Bu kitap,benim el kitabım ,yol kitabım ,yanımdan ayırmadığım rehberim Ya bana tek tek anlatıyor , öyleki yanlış yapma olsılığımı gözden geçirip bu yolda bile bana yol gösteriyor. Ama öyle güzel anlatıyor ki . Karşımdaymış ta , takılı kalacağım yerleri önceden öngörmüş ve bana tatlı diliyle kaleme dökmüş... Diyeceğim o dur ki , benim gibi yazmayı sevenler, yazma aşkıyla tutuşup ta nerden ,nasıl başlayacağını bilmeyenler, çekinenler,korkanlar, vee kendini hazır hissedenler bu kitap pahabiçilemez bir değer... «Peşinden gidecek cesaretimiz varsa, tüm hayallerimiz gerçek olabilir.» Ben bu yolda rehberimi buldum. Ve bence bu bir ışık, evrenin bana mesajı... Yazmak için yazmak gerek,” diyorum. Neden mi? Çünkü bir roman yazmaya başlamanın ilk adımı yazmaya başlamaktır. O kadar doğru bir tespit ki bu; yazmaya fiilen başlamazsan hayalindeki o kitap raflardaki yerini asla almaz. “Hayatım roman olur.” “Aklımda müthiş bir fikir var.” “Bir ara ben de yazmayı düşünüyorum.” “Tecrübelerimi yazsam harika bir kaynak kitap olur.” Zamanında sen de mi bu cümleleri kurdun? Hadi, bu düşüncelere birlikte son verelim. Bahaneleri bırak! Hemen yazmaya başla! Unutma! Yazmak için yazmak gerek… Bu harika rehber için canım yazarımıza sonsuz teşekkürler https://1000kitap.com/yazar/i41744ha
Her Ay Okuyanlar Kulübü
Her Ay Okuyanlar Kulübü
Yazmak İçin Yazmak Gerek
Yazmak İçin Yazmak GerekÖzlem Abut Otluoğlu · İz Bırakan Kalemler Yayınevi · 202311 okunma
Reklam
* İbn Sina’nın konumu bir adım geri durmak ve bütün gelişmeyi izlemek, bunun ardından da söz konusu meseleleri çözüme kavuşturabilecek temel metafizik kavramları sistemli bir biçimde ortaya koymak olmuştur. Bu gelişmeyi birleştirmek için Müslüman entelektüel topluluğun sekiz kuşak boyunca tartıştıktan sonra bu problemleri peş peşe daha yüksek soyutlama düzeylerine çıkardığı söylenmelidir. İbn Sina, bu sürecin açık bir metafiziğe ulaştığı, teolojiden ayrıldığı ve kapsamlı bir kanıtlar zinciri halinde sistemleştirildiği kişi olmuştur. Tanrı’nın varlığının kanıtları Mutezile teologlara kadar gerilere uzanır; mantıksal argümanın zincirleri, bu sanattaki Bağdatlı uzmanlar tarafından teknik ustalıklar olarak geliştirilmiştir; genişleme ve yayılmayı temel alan yeni-Platoncu kozmoloji, el-Fârâbî tarafından İslamlaştırılmış ve İhvân-ı Safâ tarafından popüler hale getirilmiştir. İbn Sina, tüm bu gelişmelerin mirasçısıdır. Çalışması, salt eklektizmin çok ötesine geçen bir mantıksal bütünlükle gerçekleştirilen büyük bir sentezdir. Yapısal olarak İbn Sina’nın skolastik felsefesi, alanın bu tarafındaki sosyal zeminin daraldığı ve anti-rasyonalistlerin hissedilir bir biçimde güç kazandığı bir dönemde İslamdaki rasyonel düşüncenin tüm külliyatının bir araya getirilmesini temsil eder.
Sayfa 502Kitabı okudu
Saray himayesi olmadan huzurlu bir biçimde yaşayan bağımsız, varlıklı biri olan el-Fârâbî önde gelen öğretmenleri araştırarak ve Bizans’a kadar giderek kozmopolit ağdan elde edebileceği her şeyi toplamaya girişmiştir. İslama aktarılan fikir birikimini temsil eder. Mevcut tüm Yunanca eserleri taramış ve Bağdat mütercimlerinin temel ilgi alanı olan bütün doğa bilimlerini sıralayarak her şeyi yeni-Platoncu bir yayılım hiyerarşisinde sistemleştirmiştir. El-Fârâbî’nin en orijinal çalışması Platon’un Devlet’ini İslami koşullara uyarlamasıdır: İslamın lideri olan Peygamber gerçek filozof-kraldır; evrenin Mutlak Bir’den genişleyerek ve yayılarak meydana gelmesi (türüm) gibi, politik hiyerarşinin ardışık dereceleri, politik liderden yayılır. El-Fârâbî, Peygamber’den sonra liderliğin, nitelikleri ve güçleri daha düşük olan ikinci dereceden bir varlığa devredildiğini ima eder. El-Fârâbî’nin formülasyonunun belirsizliği, belki de tüm hizipleri kucaklama isteğinin bir ifadesidir; “ikinci lider” eşit ölçüde halife, ulema veya hatta Şii İmam olabilir. El-Fârâbî’nin ayırıcı özelliği, politik ihtiyatı ve teolojik tartışmalardan uzak durmasıdır. Yeni-Platonculuğu, bilimlerin natüralizmini, güvenli bir biçimde destekleyebileceği İslamın en soyut ve genel formuyla birleştiren bir akıl dinidir.
Sayfa 490Kitabı okudu
"Allah rızası için.." El bağlıyoruz, rüküye varıyoruz, secdeye kapanıyoruz... Ellerimizi, gönüllerimizi yücelere açtığımızda yüreğimin huzur içinde çalıştığını hissediyorum. Ölüm korkunç değil artık. Ölüm yokluk değil. "Son nefese kadar yolundan ayırma Allah'ım."
.... Adalet ezilenler için bir tuzaktır Bu başlığı atarken bir avukat olarak biraz gerildiğimi itiraf etmeliyim. Zira adalet gibi insanlığın “yakıcı” taleplerinden birini böylesi bir önermenin konusu etmek, hele de bunu adaletle doğrudan ilişkili bir mesleğin üyesi olarak yapmak nereden bakarsanız bakın oldukça iddialı. Tabii bu iddianın
Reklam
Din meselesinin özüne dair…
Bir; Pagan Dinler. İki; Kitaplı, Peygamberli ya da Suni Dinler. Yani bir peygamber tarafından oluşturulan dinler. Pagan Dinler, yani çoktanrılı dinler, doğal dinlerdir. Tüm toplumun kolektif düşüncesi ve bilinciyle oluşturulur Pagan Dinler. Ama Kitaplı Dinler, bu işi tek başına Tanrı’dan, Allah’tan, Yahve’den mesaj aldığını, vahiy aldığını iddia
Haydarîliğin benimsediği düşünce biçimi, tarikat ayin ve erkânı, dervişlerin dış görünüşü gibi hususlarda Kalenderîlikle hemen hemen aynı gibidir. Muvelleh dervişliğin Kalenderîlikten sonraki en büyük şubesidir.¹⁷⁴ Tarikatın piri Kutbeddin Haydar, Horasan'da Zâve çevresinde yaşamıştır. 7./13. yüzyılın ilk yarısında¹⁷⁵ vefat edinceye kadar
Sayfa 96 - Kitap Yayınevi, İnsan ve Toplum Dizisi - 70, 2. Basım, Birinci Bölüm, Şam ve Anadolu Dolaylarında 7./13. Yüzyılda Tasavvuf ve Muvelleh Dervişlik, MUVELLEH KAVRAMI VE TARİKATLAR, Haydarîlik
Vazgeçilmezlik sizin her zaman el altında olmadığınızı, her ne olursa olsun bir ilişkide boyun eğici ya da aşırı fedakârca davranmayacağınızı ifade eder. Yani siz eğer isterseniz bir şeylerden kolaylıkla vazgeçebilirsiniz ama aynı zamanda eğer isterseniz de ilişkinize güçlü bir şekilde bağlanabilirsiniz. İlişkinizin ağırlık merkezini karşınızdakinden ziyade kendinize kaydırdığınız bir eylem planıdır vazgeçilmezlik.
·
Puan vermedi
bismillahirrahmanirrahim
Kitabı yarım bıraktım şimdilik devamını ilerleyen süreçte okuyabilirim. Bilmiyorum henüz, yarım bırakmamın sebebi olağan olaylar ve yazarın görüşünü sunması tam bilmemekle çevirmenin anlatım şekli de diyebiliriz. Farklı kelimeler kullanımı yörmekteyiz ve bu durum can sıkıcı oluyor anlatımda yer yer bütünlük göremiyordum. Ön söz ve hayatının
Güvercin Gerdanlığı
Güvercin Gerdanlığıİbn Hazm El-Endelüsi · İnsan Yayınları · 19952,926 okunma
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.