“Beş-on gün süren bu bir fincanlık sulu, şekerli keyif haddini aşmaya balayınca Rasim’in validesi, “Seni yarın sabah Zühdü Efendi istiyor” der. Zühtü Efendi, ailenin en yaşlı, en sözü geçer kişisi. Giyinir gider, “Gel bakalım bizim Bekri molla!” deyince çakarken çakıldığını anlar Ahmet Rasim. “Şimdi beni dinle” der Zühdü Efendi; “Ben elli senedir her gece içerim. Bu tecrübeme dayanarak sana dedim ki; ne zaman rakı kadehini eline alırsan, kalben: Aman yarabbi, beni rezil etme” diyeceksin, ondan sonra içeceksin. Haydi şimdi git. İçebilirsen elli okka iç!” Ve Ahmet Rasim yorumu: “Meğer valideciğim, yüzüme söylemeyeceklerini bizim kalender meşrep ihtiyara ısmarlamış, fakat aramış aramış da nasihat vericinin en hovardasını bulmuş!”
lstanbul'da Fuhuş ve Devlet ilişkisinin Kısa Tarihçesi-3
17. yüzyıl başlarından 19. yüzyıl ortalarına kadar İstanbul' da fuh-
şun seyrine dair fazla bir kaynak yok. 19. yüzyılda genelevlerin açıl-
ması izne bağlanmış ve bu genelevlerde geneHikle gayrimüslim ka-
dınlar çalışır olmuşlardı. Müslüman kadınların ise fuhuş yapması
resmi olarak yasaktı. Hatta bu yasak edebiyat alanına dahi sıçramış
ve
Neyzen Tevfik 24 Mart 1879’da Muğla’nın Bodrum ilçesinde dünyaya gelmiştir. Babası Hasan Fehmi Bey aslen Samsun'un Bafra ilçesine bağlı Kolay beldesindendir; Soyadı Kanunu çıkınca memleketinin ismini soyadı olarak almıştır.
...
Neyzen Tevfik’in şiire olan ilgisi Bodrum’daki çocukluk yıllarına rastlar. Dönemin gezgin saz şairlerinden dinlediği
9)Kadına gelişme ve hürriyeti yanlış anlatmış olan düşünceler, kadın yanında erkeklik ile eşit olduğu yolunda yapılmış olan zararlı, mantıksız cahilce akıl yürütmeler.