Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
1. BÖLÜM SAİD NURSÎ, NUR RİSALELERİ VE İLİM 1.1. SAİD NURSÎ’NİN TAHSİL HAYATI Risale-i Nur müellifinin tahsil hayatı üç aydan başka mevcut olmadığı halde (...)10 Evet o zât (Said Nursî) daha hal-i sabavette iken ve hiç tahsil yapmadan zevahiri kurtarmak üzere üç aylık bir tahsil müddeti içinde ulûm-u evvelîn ve âhîrine ve ledünniyat ve
Nüzulünden Günümüze Kur'an ve Müslümanlar-Zeki Duman. Fecr Yayınları, 4. Baskı, Aralık 2010 Kitaptan Alıntılar; islamikitapozet.blogspot.com/2023/11/nuzulun...
Reklam
Hiçbir Diktatörün Elinde tutsak olmak istemiyorsan
Sadece bir şey yap: Oku, oku, oku!! Ali Şeriati Aşina Yüzlerle Ailesine ve Dostlarına Mektuplar, Sayfa 66 - Fecr Yayınları
Mutaffifin Düzeni Olarak Kapitalizm Bir tatfif, kenz, haram, talan düzeni olan kapitalizm, Rabbimizin biz kulları için var ettiği nimet ve zenginlikleri, Karunlaşmış bir “mutlu ve putlu” azınlığın tekeline hasretmekte, bu yetmezmiş gibi çarkları her daim yoksullardan o zenginlere servet transferini devam ettirecek şekilde döndürmeyi
Ali Şeriat'iye Dâir...
Ulemanın vaz ettiği menhecten yoksun oldukları için hakikati arama yolunda bir vadiden diğerine savrulan günümüz gençliğinin bir sığınağı haline geldi Ali Şeriatî. Meşhur deyimle “İslamcı gençliğin” takip odağı haline gelmiş Şeriati, dünden bugüne sorgulanamaz, ölçüye vurulamaz bir tabu olma yolunda da ilerliyor hızlı bir şekilde. İslamîleşme adı
İnsan ' daki Nefisler
☰ İslam ve İhsan NEFSİN MERTEBELERİ Nefsin yedi mertebesi vardır. Bunlar; Nefs-i Emmâre Nefs-i Levvâme
Reklam
Kül olmuş yazılarımı, ciğerparelerimi, şiirlerimi, ruhumun ve kalbimin parelerini, yazı masamı, hayatımı, çalışma odamı, tüm hayatımı mahvolurken seyretmekten daha acı bir dert düşünülebilir mi? Evet, var, bunlardan daha büyük bir acı var; odasında duran kendini ateşlerde gören, dünyasının ve hayatının yandığını, evinin kül olduğunu seyreden bir insanın, bu acımasız ateşi bizzat kendisinin yaktığını hatırlaması çok daha büyük bir acıdır. Ali Şeriati (Yalnızlık Sözleri - Fecr Yayınları)
Nasiruddin Tusi'nin dediği gibi sevginin olduğu yerde adalet aranmaz, çünkü adalete ihtiyaç olmaz, ihtiyaç hissedilmez. Sevgi adaletten üstündür. Adalet, insan cinsi arasında sevgi ve muhabbet olmadığı için düzen ve intizamı koruma ihtiyacından doğmuştur. Insanlar arasında sevgi olsaydı, adalete, yargı ve yargıca ihtiyaç olmazdı. Tûsî, Nasîruddin, (2005), Ahlak-ı Nâsırî (çev. R. Sultanov), Fecr Yayınları, Ankara.
VARLIKLARIN HİKMETLERİ KARŞISINDA İNSANIN DURUMU Yüce Allah insanla konuşmak, ona doğru yolu göstermek ve onun hem bu dünyada hem ahirette mesut bir hayat sürmesini ister. Çünkü O, kullarına karşı çok merhametlidir. Bunun için bir takım haberleşme yolları kullanır. Bu muhabere yollarının başında vahiy gelir. Vahiy, ilahi iradenin insan
İslam felsefecileri arasında İkinci Öğretmen olarak bilinen Farabi’ ye (ö.339/950) göre güzellik, varlık piramidinin en üst kısmını teşkil eden bir gerçektir. Ona göre güzel olan; doğru olandır, var olandır. İlk olan’ın varlığı da en mükemmel bir varlıktır. O’nun (cc) güzelliği, ihtişamı ve nuru; bütün güzelliklerin en üstünü ve en güzelidir.18 İbn Sina’ya (ö. 428/1037) göre var olan bütün güzelliklerin kaynağı, O’dur (cc). Gerçek güzellik, O’na ait olan güzelliktir. Nitekim insan, o en güzelin niteliklerine büründüğü nispette güzelleşmekte ve yetkinlik kazanmaktadır. Kısaca yüce Allah, güzelliği zirveyi teşkil eden mutlak güzeldir.19 İbn Hazm’a (ö. 456/1064) göre ise yüce Allah, her şeyin yegâne sahibi ve yaratıcısıdır. O’nun ortaya koyduğu ve yarattığı her ne varsa, güzeldir. Herhangi bir şeyin güzel ya da çirkin, doğru ya da yanlış olmasının yargısını ancak Allah Teâlâ verir.20 15 Şimşek, a.g.e., s. 22; Tunalı, a.g.e., s. 144. 16 Ayşe Taşkent, Güzelin Peşinde (Farabi, İbn Sina ve İbn Rüşd’de Estetik), İstanbul, Klasik Yay. 2013, s. 283. 17 Hüseyin Akyüz, Nebevi Öğretide Estetik Anlayış, Fecr Yayınları, Ankara 2016, s. 37. 18 Farabi, Ebu Nasr, el-Medinetü’l-Fazıla, (terc. Ahmet Arslan), Semih Ofset, Ankara 1990, s. 12. 19 Işık, a.g.e., s. 203-204. 20 Mustafa Yıldız, “İbn Hazm’ın Güzellik Anlayışı”, Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, 13, (2012), s. 102.
Reklam
İSLÂM GENÇLİĞİNİN ŞUUR KALESİNİ İÇTEN YIKAN BİR MÜLHİD: ALİ ŞERİATİ Ulemanın vaz ettiği menhecten yoksun oldukları için hakikati arama yolunda bir vadiden diğerine savrulan günümüz gençliğinin bir sığınağı haline geldi Ali Şeriatî. Meşhur deyimle “İslamcı gençliğin” takip odağı haline gelmiş Şeriati, dünden bugüne sorgulanamaz, ölçüye vurulamaz
25 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.