Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Din, çareyi insanın vicdanında arıyor, oysa çare toplumsal gelişmede. Din, sosyal sınıfları kale almayıp, sınıfları oluşturan bireye odaklanıyor. Tabii, bilimsel sosyalizm diye bir mefhumdan bihaber. Dahası, din öğretisi meleklerin başrol oynadığı efsanevi metafiziğe dayalı. Bugünkü sorunlanmızın çözümünü geçmişte aramamalıyız.
Sayfa 259Kitabı okudu
Çölüne dön vahabi köpeği :D
Bu gelişmede İbn Hanbel'den sonra en önemli halkayı çağdaş selefiliğin fikir babası sayılan İbn Teymiye (1263-1328) sağladı. Onu da yüzyıllar süren bir unutulmuşluk döneminden sonra, 18. yüzyılın ortalarında Hicaz'da bir din adamı yeniden keşfetmiş ve Necid'de fikirlerini yaymaya başlamıştı. Adı Muhammed İbn Abdülvahap idi; Necid'de Hanbeli mezhebinden bir babanın oğlu olarak dünyaya gelmişti ve Mekke ile Medine'de öğrenim gördükten sonra bir süre de Basra ve Irak'ta yaşamıştı. Sonra da Necid'e dönerek ilhamını İbn Teymiye'den alan "saf İslam" anlayışını yaymaya başladı. Yanına güçlü aşiret reisi İbn Suud'u da alınca etki alanı çok daha genişliyor ve ileride Osmanlılara başkaldıracak olan bir öğretinin bayraktarı haline geliyordu.
Sayfa 60 - Yordam KitapKitabı okudu
Reklam
95 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Gazzâlî
Prof. Dr. Mustafa Çağrıcı’nın bu eserinin başı, Hz. Muhammed sav.’in âhirete intikaliyle İslam tarihindeki gelişmeleri önemli noktalarıyla açıklamasıyla başlamıştır. Nizamiye medreselerinin kurucusu Nizamülmülk’ün ve onun oğlu Fahrülmülk’ün Şiî- Bâtınî tarafından öldürülmeleriyle o süreçte Gazzali, Nişabur’daki medreseye müderris tayin edilip
Gazzâlî
GazzâlîMustafa Çağrıcı · Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları · 201767 okunma
"Darwin nasıl organik doğanın gelişim yasasını keşfettiyse, Marx da insan tarihinin gelişim yasasını keşfetti: Bugüne dek bir ideoloji perdesinin gözlerden gizlediği, insanın siyaset, bilim, sanat, din vs. ile uğraşabilmek için önce yemek, içmek, barınmak ve giyinmek zorunda olduğu basit gerçeği; dolayısıyla, belli bir halkın ya da belli bir çağın, öncelikle maddi araçlarının üretiminde, bunun sonucu olarak da iktisadi gelişmede ulaştığı düzeyin, söz konusu halkın ya da çağın devlet kurumlarının, hukuk kavramlarının, sanatının ve hatta dine dair fikirlerinin, üstünde yükseldiği temeli oluşturduğu... Ama hepsi bu kadar da değil. Marx, ayrıca, günümüzdeki kapitalist üretim biçiminin ve bu üretim biçiminin yarattığı burjuva toplumunun özel hareket yasasını da keşfetti. Artık değerin keşfiyle, daha önce hem burjuva iktisatçılarının hem de sosyalist eleştiricilerin hepsinin, karanlıkta el yordamıyla çözmeye çalıştığı sorunun üstüne bir anda ışık tutulmuş oldu."
Sayfa 595 - Friedrich Engels - Karl Marx'ın cenazesindeKitabı okudu
328 syf.
·
Puan vermedi
“ADOLF’UN KAVGASI Ata Nirun Büyük savaşlar refah dönemleri sonrasında olur 19.yy’da kadın hakları yayılmaya başlayınca savaş çıkararak erkek egemenliği hatırlatıldı. Seçilmiş olan halkı hipnotize dene lider halkı savaşa sürükleyebilir. Hitler fiziksel ve ruhsal olarak zayıftı. Hitlerin etrafındaki halk yavaş yavaş bireyselliğini yitirdi. İdeoloji
Adolf'un Kavgası
Adolf'un KavgasıAta Nirun · Wizart Yayınları · 2014112 okunma
Hem din hem de ideoloji, inananlarına tutarlı, kendi sınırları dahilinde derli toplu bir dünya sunmaktadır. Bu yüzden, Batı Avrupa'da sekülarizasyona bağlı olarak dinin etkisinin azalması ve bunun sonucunda da modern ideolojilerin yükselmesi manidardır. Bu gelişmede özellikle ulus devletlerin ideolojiyi temel alan ve halk nezdinde de yaymaya çalışan kurumlar olarak yükselmeye başlamalarının önemi büyüktür. Ulus devletler, vatandaşlarını kendi ideolojilerine bağlamak yoluyla hem varlıklarını sürdürmek hem de kontrol etmek istemişlerdir. Dine bağlı mümin yerine eğitim ve diğer araçlar yoluyla ideolojik temelde yetiştirilen vatandaş anlayışı hakim hale gelmiştir. Burada ulus devletlerin işlevleri sadece toplumu kontrol altında tutmayla sınırlı da değildir. Aynı zamanda ulus devlet projeleri yeni toplum üretme projeleri olarak dikkat çekmiştir.
Reklam
Dostoyevski
Dostoyevski üzerine yazı yazan eleştirmenlerin ortak noktaları pek azdır. Dostoyevski, insanın iç dünyasını yansıtmada benzersiz bir yazardır. Ne Raskolnikov'a, ne Mişkin'e, ne Zosima Dede'ye, ne Stavrogin'e benzer tip­ler yaratılmıştır Rus edebiyatında ... Dostoyevski'nin 20. yüzyıl akımları içinde en somut biçimde kendini gösterdiği akım
Sorun, bu kaçınılmaz gelişmede kaybedenlerden mi olacağımız yoksa kendi şahsiyet, kültür ve değerlerimizi koruyup koruyamayacağımız meselesidir.
408 syf.
10/10 puan verdi
·
25 günde okudu
Allah'a hamd, Rasulüne salat ü selâm ile incelememe başlayayım.. Kitabın içeriğiyle ilgili başlıklar: SIRET KUR'AN-I KERİM'DE HZ. PEYGAMBER. ŞEFKATI. HÜZNÜ. SEVİNCİ. ÖZLEMİ. HAKLARI.
Siret ve Sünnet
Siret ve Sünnetİsmail Lütfi Çakan · Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı · 201349 okunma
Din, çareyi insanın vicdanında arıyor, oysa çare toplumsal gelişmede.
19 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.