Güzelliği hayatlarımızdan kovalı çok oluyor. OSokakta ve evde, insanda ve âlemde burnumuza hep leş kokularının gelmesi bundan. Halbuki, Gafûr olan Allah güzel olanı koruyan ve çirkin olanı saklayandır. O sonsuz bağışıyla çirkinlikleri setreder ve bizim de insan kardeşlerimizin ayıplarını, kusurlarını örtmemizi ister.
Güzellik hepimizin yitik hazinesi. Uykulardan uyanmak ve kim olduğumuzu hatırlamak için onu her daim aramamız gerek, inanmak, güzelliği görmeyi mümkün kılıyorsa, anlamlı. Yüzünü ışığa dönmüyorsan ay canım, çiçekler sana kokmaz.