Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Feyza Nur

Tefsir, duyusal bilginin karşıtı olan akli bilgidir. O cevher değil, manayı ortaya çıkarır. Bir sözün bir davranışın altındaki anlamı anlamak, anlatmak, cisimden anlam çıkarmaktır. Tefsir, Batı’da yorum, İslam kültür tarihinde açıklama ve anlama etkinliğidir.
Sayfa 220 - Ketebe
Reklam
Her anlam peşindeki okuma bir pragmatizmdir. Ancak bu pragmatizm; hakikat yerine faydayı değil, anlamı koyan pragmatizmdir.
Sayfa 211 - Ketebe
Hermenötiğin meşhur ilkesi, yazarı kendinin anladığından daha iyi anlamak ilkesi, kutaal metinlere uygulanamaz.
Sayfa 135 - Ketebe

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Yorumlamak, bir anlamı anlaşılır kılmak’tır; ifade etmek ise taşımak’tır. Özetle yorumlamak, dış ifadenin arkasındaki iç anlamı araştırmaktır; ifade etmek ise sözlük anlamıyla, bir içi açık kılmaktır.
Sayfa 40 - Ketebe
Gençliğimizde, tutkulu bir tartışmanın sonunda ikimizden biri parlak bir başarı elde ettiğinde öbürüne “Kutunuzun içindesiniz!” derdi. Kutunuzun içindesiniz, oradan çıkamayacaksınız, ben de orada size ulaşamayacağım: Beni sizin yanınıza gömseler bile sizin küllerinizden benim kemiklerime hiçbir geçit olmayacak
Alfa Kitap
Reklam
Gavur memleketinden gelen ağaç, kök tutmaz müslüman toprağında…
Sayfa 96 - Ötüken Yayıncılık
Çocuklarımıza öğrenebileceğimiz en önemli empati dili becerilerinden biri de acı çeken birine sevgi göstererek iletişim kurabilme becerisidir.
Sayfa 219 - Diyojen Yayıncılık
Görünüşe göre başkalarına hizmet etmek ve onlar yararına işler yapmak, kendi yaşantımızı iyileştirmenin de en iyi yollarından biridir.
Sayfa 199 - Diyojen Yayıncılık
Başkalarına hizmet edip dünyada değişimi yaratan insanlardan biri olabilirsek, gerçek ahlak anlayışının da en saf halini hayata geçirmiş oluruz.
Sayfa 198 - Diyojen Yayıncılık
İnsanoğlunun hayatında korkunç bir sonuç olmamalı ölüm.
Sayfa 127 - Ötüken
Reklam
Ölmek, en az yaşamak kadar, güzel değil miydi ? Belki de, belki de… Yaşamaktan çok daha güzel değil miydi ölmek?
Sayfa 39 - Ötüken Yayıncılık
Sanatlar arasında en büyüğü ve en önemlisi yazılı sanattır. Bir millet kendi varlığını edebiyatta bulur ve varlığını kendi edebiyatı ile ifade eder.
Sayfa 215 - Ötüken Yayıncılık
O cehennemi çukurdan, sonraları da Uman kampının barakalarından, sağ çıkıp hayatta kalabilmiş kimseler var mı yok mu, bilmiyorum. Varsa şayet onlar, yalnız onlar, anlayabilirler burada yazılanları.
Sayfa 110
Sevinçti bunun adı, mutluluktu. Ama küçük, sıradan ve alelade bir mutluluk değil. Bu soy mutluluklar insana dayanma gücünü veriyordu; hayatta karşılaştığı zorlukları aşmasına yardımcı oluyordu
Sayfa 71
Çok sevdiğim ve özlediğim şeyler benim dışımdaydı. Onları değiştirilmiş, ama güzelin vasfında, özlemlerime uygun ve sonsuzlaştırarak, içime doldurmanın yolunu arıyordum farkında olmadan.
Sayfa 62
Affetme bilişsel bir süreç değildir... Bilinçte başlayan ve bilinçaltında tamamlanan bir süreçtir... Bu nedenle, affetme sürecinizin tamamlanabilmesi için bilinçaltınız ile işbirliği yapın...
Sayfa 96
Reklam
İncinmişliğin anlaşılması, bireye kendini güvende hissettirir... Yenicen incineceğine dair kaygısı azalır... Anlaşılmadığını hisseden kişi kendini güvende hissetme, nasıl üzüldüğünü, nasıl incindiğini aktaramadığı kadar da öfkelidir...
Sayfa 57
Halbuki affetmek, ne incinmişliği ölünceye kadar bekletmek, ne de inciten kişiyi cezalandırması için bir başkasına havale etmekti. Affetmek, bırakmaktı; hayatta iken, yaşarken incitildiğinde; incinmiş duyguyu, incinmişliği bırakıp yaşama huzur içinde devam edebilmekti.
Sayfa 51
“Hiçbir sultan benim kadar mutlu, hiçbir dilenci benim kadar mutsuz değil.”
Sayfa 154 - Yapı Kredi Yayınları
Hayat yangın gibidir. Yoldan geçenin unuttuğu alevler, rüzgarın önüne katıp savurduğu küller; işte, bir insan ömrü gelip geçmiştir.
Sayfa 122 - YKY
Dünyada iki tür insan vardır: yaşayanlar ve yaşayanları seyredip eleştirenler. Seyretmek ölümü,katılmak ise yaşamı simgeler.
Sayfa 161 - Metis
İnsanları sevebilmek, onlarla baş edebilecek yöntemleri gerçekleştirebilmeyi gerektirir. Bununla kastedilen, karşımızda düşmanlar varmışçasına geliştirilecek savunma yöntemleri değil, kendimizi dürüst ve açık bir biçimde yaşayabilme yürekliliğini gösterebilmektir.
Sayfa 56 - Metis