Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Hiç sorguya çekmez misiniz kendinizi? Hiç şüphe etmez misiniz halinizden? Hiç endişelenmez misiniz, acaba yanlış bir yolda mıyım diye? Münafıkların listesi açıklandığında "Benim de adım var mıydı?" diye soran Hz Ömer'in endişesi, nasıl bir endişedir o halde?
Sayfa 154 - İz Yayınları
Hz. Hamza
İslam'ın ilk dönemlerinde müslüman olmuş, pehlivanlığı, cesareti ve kahramanlığı ile ün salmıştır.
Reklam
İsminden bile insan lezzet alıyor.Hz. Hamza! Ne kadar lezzetli.
Çekirdeği ve tohumu yaran, meyveyi ve otu yaratan, hareket edip yürüyen her şeye rızık veren, velilerini himaye edip savunan, yarattığı ve büyüttüğu her şeye karşı yumuşak davranan Allah'a hamd olsun. Büyütülüp yetiştirilene bakan kişi büyütüp yetiştiren Rabbi tanır. O, kalpleri çevirir ve dilediğini yapar. Derli toplu ve kararlı olan şeyi dağıtır. Nefislere hastalık verir ve dilediği zaman onları tedavi eder. Dilediğini uykuya daldırır ve dilediği zaman uyandırır. Takdir etmiş olduğu şeyler cereyan eder ve (Hz. Hamza'yı) öldürüp (dine) sövmüş olan Vahşi Müslüman olur. Ebû Leheb'in elleri kurusun, der ve kurur. Verip ihsan eden ve dilediği zaman verdiğini almaya hükmeden Allah'ı tesbih ederim. Şüphesiz ki bunda, kalbi olan kimseler için öğüt vardır. Rüzgarlar estiği sürece O'na hamd ederim. Binekli kimsenin yürüdüğü ve koştuğu sürece O'nun elçisi Muhammed'e, kumrular dallarda öttükçe ashabına ve tabilerine devamlı olacak ve ihtiyarladığı zaman yeniden gençleşecek şekilde çokça salāt ve selām ederim.
Sayfa 651Kitabı okudu
Adam: (O halde) bana kıyamet alametlerinden haber ver." dedi. Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem): "Cariyenin efendisini doğurmasını, ayağı çıplak giyimsiz fakir koyun çobanlarının yüksek bina yapmada birbirleriyle yarışmalarını görmendir. "buyurdu. İfadedeki netliğe dikkat ediniz: hususi bir topluluk tanımlanmış; çıplak
Hz. Peygamber'in hayatı incelendikten sonra onun bir yalancı olduğunu söylemek, şimdiye kadar hiç kimsenin doğruyu konuşmadığını söylemekle birdir. Anne diyerek çağırdığınız kişinin sizi doğurmadığını söylemekle eşdeğer bir durumdur.
Reklam
İkincisi, 7. asırda yaşayan Arap müşrikleri Hz. Muhammed'in bir şair olduğunu iddia etmişlerdi. Bu, bir savaşa girip Müslümanlarla çatışmaktan daha kolay bir yoldu. Fakat, Arap lisanında ve şiirinde ustalaşmak isteyenler seneler boyunca şairlerin gözetiminde çalışmak zorundaydı. Aralarından hiçbiri çıkıp, Hz. Muhammed'in kendisinin talebesi olduğunu öne sürmedi. Hz. Muhammed'in mesajını yaymada başarılı olmuş olması, zamanın şairlerine ve dil uzmanlarına karşı galip geldiğini gösteriyor. Eğer Kur'an taklit edilebilir bir kitap olsaydı, herhangi bir şair veya dil uzmanı daha iyisini veya benzerini ortaya koyabilirdi. İslam çalışmaları uzmanı Navid Kermani, bu hususa açıklık getiriyor: "Açıktır ki, Hz. Muhammed, şairlerle olan mücadelesinde galip olmuştur, eğer böyle olmasaydı İslam, böyle büyük bir hızla yayılamazdı. " Hatta bundan daha temel bir nokta şudur ki, Kur'an'ın nüzulü, Hz. Muhammed'in hayatına yayılmıştır. Eğer Hz. Muhammed'e vahyolunması yerine herhangi bir Arap tarafından yazılmış olsaydı, Hz. Peygamber nereye giderse gitsin peşinde bir gölge gibi dolaşması ve ihtiyaç duyulduğunda da vahiyden haber vermesi gerekirdi. Böyle bir sahtekarlığın 23 senelik nüzul süresi boyunca hiç ifşa olmadan devam edebileceğine inanılır mı?
Yazar ve İslam çalışmaları uzmanı olan Navid Kermani, 7. asırda yaşayan bir Arap'ın şiire yüksek miktarda saygı duyulan bir dünyada büyüdüğünü de göstererek, Arapların edebi kabiliyetlerini geliştirmek için nasıl bir eğitimden geçmeleri gerektiğini şöyle anlatıyor: "Eski Arap şiiri oldukça karmaşık bir olgudur. Kelime hazinesi, kendine has, katı gramer kuralları, nesilden nesile aktarılmıştır. Ve bu nesiller arasında sadece yüksek kabiliyete sahip olan talebeler uzmanlaşabilmişlerdir. Şairlik unvanını talep edebilmek için dahi, seneler boyunca, hatta on seneyi aşkın bir süre boyunca bir ustanın yanında eğitim görülmesi gerekiyordu. Hz. Muhammed, şiirsel ifadenin neredeyse kutsandığı bir dünyada büyümüştü. "
Hz. Hamza (r.a);
… o zaman savaş zamanı zırh giyiyordum, çünkü ölüme, yaralanmaya doğru gidiyordum. Ölüme korunmasız ve zırhsız gitmek akıllıca değildir. Şu andaysa iman nuruyla görüyorum ki savaşa girerken hayata gidiyorum. Hayata ve yaşamaya zırhla ve korunmayla gitmek akıllıca değildir.
Sayfa 56 - Kurtuba Kitap,
Reklam
Bir Peygamber, giydiği zırhını savaşmadan çıkarmaz.
Zaferler asker ya da silah gücüyle değil inançla kazanılır.
Aşk Hz Hamza' yı hidayete getiren tılsımdı. Yoksa onun dinlediklerini Ebu Leheb' de dinlemişti.
Sayfa 191Kitabı okudu
Ancak, İslam bir siyaset dini değildir. İslam sosyal bir dindir. Siyaset de bu sosyallik içerisinde yer alan alanlardan birisidir.
1.418 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.