İnsanlar arasında yapabileceğimiz en kesin ayrım onları zekiler ve aptallar diye ayırmak değil, zekiler ve aşırı zekiler diye ayırmaktır, aptallarla ne istersek yaparız, zekiler karşısında en iyi çözüm onları hizmetimize almak olur, aşırı zekilere gelince, onlar bizim tarafımızda olsalar bile özünde tehlikelidirler, bu tehlikeden kaçınamazlar, işin en tuhaf yani, ne yaparlarsa yapsınlar sürekli olarak onlara karşı dikkatli olmamız konusunda bizi uyarırlar, ama genellikle uyarlara dikkat etmeyiz ve sonra sonuçlara katlanmak zorunda kalırız
Sayfa 207Kitabı okudu
Sınıflandırmaya gel
Doğru düşündünüz vevgili dostum ama aynı zamanda yanlış da düşündünüz, insanlar arasında yapabileceğimiz en kesin ayrım onları zekiler ve aptallar diye ayırmak değil, zekiler ve aşırı zekiler diye ayırmaktır. Aptallarla ne istersek yaparız, zekiler karşısında en iyi çözüm onları hizmetimize almak olur. Aşırı zekilere gelince, onlar bizim tarafımızda olsalar bile özünde tehlikelidirler, bu tehlikeden kaçınamazlar, işin en tuhaf yanı ne yaparlarsa yapsınlar sürekli olarak onlara karşı dikkatli olmamız konusunda bizi uyarırlar, ama genellikle uyarılara dikkat etmeyiz ve sonra sonuçlara katlanmak zorunda kalırız.
Sayfa 191Kitabı okudu
Reklam
Gerçekte tek bir şey istersek, bu tek şey koşulsuzca değiştirilmeden kalan bir şey olmalıdır. Biz, onu isteyerek ebedi değişmezliği kazanabiliriz. Buna karşın, istediğimiz sürekli olarak değişiyorsa dengesiz hale geliriz. Bu, saflıktan yoksun olmaktan başka bir şey değildir. İyi olandan başka bir şey isteyen, bölünecektir. Gıpta edilen nesne nasılsa, gıpta eden de öyle olur.
İyi bir eş olabilmek doğuştan kazanılmış bir meziyet değildir. İyi bir eş olmak için elimizdeki malzemeler daha çok anne ve babamızdan gördüklerimiz, medya ve çevreden öğrendiklerimizdir. Bunlar da çoğu kez yanlış bilgiler olur. İstersek ve gayret edersek iyi bir eş olmayı öğrenebiliriz. Günümüzde bilhassa öğrenip bilgilenmeye ihtiyaç var; çünkü evlilik üzerine çok tuzak var.
_Mantık, mutlak varlığın bilimidir. Varlık, sonsuzluğun tedirginliği dürtülen mutlak tinin kendini evrene açmasıdır. Mantık bilimi, kosmos’un nedeni olan mutlak tini ortaya koymaya çalışır. Mutlak tin, Tanrı’dır, İdea’dır.(Kendinde varlık). Özne ile nesnenin, ideal ile gerçekliğin, sonlu beden ile sonsuz ruhun birliğidir idea. Mantık bilimi mutlak
Eğer bazı şeyleri gerçekten, yürekten istersek, olur günün birinde. İşte o zaman insanın dili tutulur Coşkun sevinçten. İçimizden hıçkıra hıçkıra ağlamak gelir. Mutluluktan Islanır yanaklarımız.Bu öylesine anlatılamaz bir duygudur ki…
Sayfa 117 - Halk kitapeviKitabı okudu
Reklam
446 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.