Müslümanların Kuran'ı Açıklamadaki Durumları
Âl-i İmrân 187 Allah, kendilerine kitap verilenlerden, “Onu insanlara mutlaka açıklayacaksınız, onu gizlemeyeceksiniz” diye sağlam söz almıştı. Ama onlar bunu kulak ardı edip kitabı az bir dünyalıkla değiştiler. Karşılığında aldıkları ne kadar da değersiz! Tefsiri Âyet-i kerîme Ehl-i kitabı eleştirmek üzere inmiş olmakla birlikte hükmü geneldir
I, 734
''Diyelim ki mükemmel bir konferans veriyorsunuz ve öndeki dinleyicinin uyukladığını fark ettiniz. Dinleyiciyi çok sıktım diye düşünebilirsiniz. Aslında sıktığınızı düşündüğünüz dinleyici bir gece önce sabaha kadar bir partide eğlendiği için sizi izleyememektedir. Ama aklınıza ilk gelen onun bu sıkıcı adamı dinleyeceğime uyurum daha iyi, diyerek uykuya daldığıdır.''
Reklam
Türkler,  sonuncu  tek  Tanrılı  din  olan  İslamiyet  ile  karşılaştıklannda  hemen  bir  Şaman  ayini  yapıp  İslamiyet'i  kabul  etmediler.  Hatta  denebilir  ki  Orta  Asya  İslamiyet'i  kabul  etmemek için  çok  direndi.  Çok  kan  döktü.  Çünkü  Arap  kültürünün  ürünü olan  İslamiyet,  çoğunluğu  Şamani  inançta  olan  Türkler'in  kültürüne  çok  yabancı  idi.  İslamiyet,  Orta  Asya  bozkırlarının  öz gürlükçü  göçebe,  kadının  erkekle  eşit  haklara  sahip  olduğu  toplumuna  çok  yabancıydı.  Türkler'in  İslam'a  karşı  direnişi  inanç işi  olmanın  ötesinde  iktisadi,  siyasi  ve  coğrafi  egemenlik  müca delesine  dönüştü.  Ve  nihayet  yıllarca  süren  mücadeleler  sonucu Türkler  yenilgiyi  kabullendiler.  Yenilgiyi  kabullenen  halk,  egemenlerin  otoritesini  olduğu  gibi  dinlerini  de  kabul  etmek  zorun da  kaldılar.
Sayfa 17 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor: "Kulları içinde ise Allah’tan ancak alim olanlar ‘içleri titreyerek’ korkar." (Fatır: 28) Şeri ilimler; imanı kuvvetlendirmede en büyük vesiledir. Zira şeri ilimler vesilesiyle müslümanın Allah, isimleri, sıfatları, sınırları, farzları, haramları, Allah’ın sevdiği ve sevmediği meseleler hakkındaki bilgi
KARAMAN'IN KOYUNU Şair Necati Bey bir beytinde, Demişti öldürem seni ferah bu tîğ-ı hışm ile Dirîgâ ahdine durmaz, sanasın Karamanlıdır O sevgili bir gün demişti ki: — İçin ferah olsun, işte seni şu gamze kılıcımla öldüreceğim. Yazık, yazık ki bu ahdinde durmuyor; sanırsın ki Karamanlıdır. der. Burada sözünde durmayan sevgilinin, Karamanlı
Okuyucu, Dinleyici ve Seyirci
Modern dünyanın insana uygun gördüğü en yaygın misyon, gördükleri ve yaşadıkları karşısında seyirci olmaktır. "Seyirci bu konuda ne diyecek?" nevinden kaygıların da bu anlamda pek bir ciddiyeti yoktur; çünkü seyirci "orada kalan" kişidir. Okuyucu orada -ve arada- kalmamak için kitaba açılırken, dinleyici olayların görüntüsüne kanmama gibi bir avantajı iyi kullanarak tefekkür üzere muhasebe yapar.
Sayfa 55 - Ülke EdebiyatKitabı okudu
Reklam
730 öğeden 371 ile 380 arasındakiler gösteriliyor.