Normal kadın kimdir?
Sıfatsız düşünemiyor, tanımlayamıyoruz. "Normal kadın"ın da birtakım sıfatları var. Kanıksadığımız sıfatlar bunlar: Anaç/barışçıl/şefkatli/duygusal vb… Alışmışız. Böyle öğrenmişiz büyüklerimizden ve böyle öğretmişiz küçüklerimize. Sorgusuz sualsiz kabullenmişiz. Kadınlara atfedilen sıfatlan "normal" ve "doğal" addetmişiz.
Oysa bunların ne katlan doğuştan? Ne kadarı sonradan edinilmiş, yani toplumsal? Acaba sahiden doğuştan duygusal ya
da anaç mı doğuyor kız çocuklan yoksa toplum, aile ve kültür tarafından böyle mi şekillendiriliyorlar peyderpey?
"Bir tanrının gelini sıradan bir kadın olmaz. Bir tanrının gelini tanrının kölesi değildir, tanrıya itaat etmez. Ona asıl itaat eden kimdir, biliyor musun?"
"İtaat eden tanrıdır. Geçmişte tanrı gelininin vasfı buydu. Bu yüzden tanrının tahtına göz koyanlar, bir gelinin gelişini felaket olarak görürlerdi çünkü o bir tanrıya diz çöktürecek tek kişiydi."
Efendimiz (sav): "Kadın üzerinde en fazla hak sahibi kocasıdır" buyurdu. Hz Aişe: "insanlar içerisinde erkekler üzerinde en fazla hak sahibi kimdir?"diye sorunca Efendimiz "Annesidir" cevabını verdi.