Karanlık bir dünya mı Dünyanın sonu mu?
9/10
·564 syf.··
2025 47. kitabı
·
28 günde okudu
·
Okunma: 29 Ekim 2025 11:26
#okudumbitti #Haşlanmış Harikalar diyari ve Dünyanın sonu [ Haruki Murakami] Bilinç akışı, bilinçdışı, büyülü gerçekçilik,sürrealist ve kafkaesk anlatım,yeraltı ve yerüstü evrenler, bilinemeze açılan kapılar,iki farklı dünyada süregiden kurgu,mistik bir ortamda havada uçuşan betimlemeler,cevapsız kalan sorular,yarım kalan hikayeler. Bir murakami kitabının daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. İki farklı dünyada devam eden bir kurgu var ve kişinin Bilinç dışından devam eden bir anlatım söz konusu.Cok fazla ayrıntıya girmeden Carl Gustav Jung ve Sigmund Freud 'a göndermeler var ve devamında bunla alakalı oluşturulan bir karanlık dünya. Kitabı okurken yeri geliyor yüzünüzde bir tebessüm bazen de bir gülümseme ya da ürperme olduğu oluyor. Ama Murakami'nin bu karanlık evreni kendi bilincinin sınırlarında mi yoksa dışında mı kurgulamış olması soru işaret olarak kalsa da felsefi ve mistik anlatımıyla hayret verici olarak kişinin kafasında sıralanan soru yumağını oluşturuyor.(Bu aynı zamanda haz alınan okuma şevkini de yükseltiyor.)burada kendinizi yarattığı kişilerin peşinde hayali evrenler de giderken buluyorsunuz. "Önemli olan yol değil,yolda olmaktı" dimi. Çünkü bazen metroya binmek istediğiniz bir zamanda karanlık raylardan sırılsıklam çıka gelenler,kafataslarından biblolar yapan kişiler,bir elbise dolabının içinden karanlık karalarının kol gezdiği bir dünyaya adım atanlar,kafur ağaçlarının gölgesinde tekboynuzlu hayvanları avlayanlar,rüya okuyucular,gölgesini kurtarmaya çalışanlar,ses kısan cihazlar yapan profesörler, yeraltinın labirentlerinde karanlık karası adlı canavarlara yakalanmadan farklı yolları geçerek olması gereken dünyaya varmaya çalışanlar ve geldigi yerin dunyanin sonu olduğuna karar verip burada yaşamaya çalışanlar.Bunları tam da kafanda kurgulayabildiğin an da işte Murakami'nin
Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın SonuHaruki Murakami · Doğan Kitap · 20113,392 okunma
Oruçtan hayatın her safhasında istifade etmek
Puan vermedi·64 syf.··
2025 71. kitabı
Namaz din'in, oruç ruh'un, zekat ise cemiyetin direğidir, demişler. Peki, neden oruç tutarız? Şundan dolayıdır derken kısıtlıyıcı bir cevap vermekten Allah (cc)'a sığınırım. Allah (cc) emretti diye oruç tutarız. Lakin hikmet arayışında orucun bir temizlenme ve arınma aracı olduğunu söylemekle Allah u alem bir sıkıntı yoktur inşallah. Mehmed Zahid Kotku ( Allah ona rahmet eylesin); bu risalede olabilecek en derli toplu şekilde orucun önemini, nasıl'ını ve dikkat edilmesi gereken hususlarını ortaya koymuştur. Muhtelif iktibaslara işaret etmeden ciddi bir şekilde farkındalığımı arttıran bir hususu ortaya koymak isterim. Evet, insanın (Ramazan ayında) oruç tutamayacağı haller mevcuttur; ama bu açıktan yiyip-içebileceği anlamına gelmemektedir. Kişi böyle bir durumda dahi yemesini-içmesini gizli yapmalıdır. Her ne kadar Mehmed Zahid Kotku muhatabını ilmihallere yönlendirse de bu mühim meseleyi aktarmadan etmemiş. Allah (cc) kendisinden razı olsun. Bazı rivayetler *** Hz. Ümame'den rivâyet olunduğuna göre: <<Yâ Rasulullah bana bir amel buyurunuz, demişler. O da: Oruca devam ediniz, muhakkak onun misli yoktur buyurmuş. Tekrar ben dedim ki: -- Yâ Resûlullah bana bir amel buyurunuz. Buyurdular ki: Oruca devam ediniz çünkü onun misli, dengi yoktur. Ben tekrar: Yâ Resûlullah bana bir amel buyurunuz dedim. Buyurdular ki: Oruca devam ediniz, zira orucun misli yoktur». Bilindiği üzere Hz. Peygamber (sav) hastasını en iyi bilen hekimdir. Muhatabının durumunu çok iyi bilerek en iyi tavsiyeyi en kısa yönden aktarmıştır. Farklı sahabe-i kiramın aynı nasihat isteyen sorularına başka zamanlarda başka cevaplar vermiştir. Bu hadis-i şerifte ise bize düşen Hz. Ümame'yi (ra) tanıyarak kendimizi ve efradımızı terbiye etme hususunda hangi noktalarda orucun birincil aracımız olacağını
OruçMehmed Zahid Kotku · Seha Neşriyat Yayınları · 198529 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
tarihi roman
Puan vermedi·390 syf.··
Beğendi
·
2024 12. kitabı
Yılın soğuk mevsiminin uzun gecelerini Orlando genellikle kütüphanenin okuma salonunda, Usman el-Muşrifan'la sohbet ederek geçiriyordu. Bir gün, öğleden sonrasının geç bir saatinde, elinde yıpranmış bir kitapla geri geldi. "Bunu okumalısın" dedi Orlando'ya. "Kütüphanenin en fazla ilgi gören kitabıdır" "Belli oluyor. Konusu nedir?" "Cennet. İmam Celaleddin as-Suyuti tarafından yazılmış. Cennet bahçelerindeki cinsel zevkleri başka hiçbir kaynakta bu kadar ayrıntılı olarak bulamazsın." "Sen bu kitabı okudun mu?" "Elbette! Bunu nasıl sorabilirsin?" Orlando kitabı elinde tarttı: "Oldukça büyük bir lokma. İçinde neler yazdığını bana anlat. Seni dinlemekten zevk duyarım." Usman el-Muşrifan, çay fincanlarını doldurdu. "Kuran, en az üç yüz kere cenneti sonu gelmez cinsel zevklerin bulunduğu bir yer olarak tasvir eder. Onu destekleyen başka sayısız kaynak daha var." "İmam bu konuda ne yazıyor?" "Cennete kabul edilen erkeklerin sürekli ereksiyon hâlinde olduklarını. Ceylan gözlü genç kadınlar, onların her arzusunu yerine getiriyor. Huri adi verilen genç kadınların tasviri, kitabın önemli bir bölümünü oluşturuyor." "Nasılmış bu huriler?" diye sordu Orlando. "Ayak uçlarından dizlerine kadar safran kokarlar; dizlerinden göğüslerine kadar misk kokarlar; göğüslerinden boyunlarına kadar amber kokarlar; boyunlarından başlarının tepelerine kadar kâfur kokarlar." s. 271
1000Kitap
Alamut'a DönüşErnst W. Heine · Yurt Kitap Yayın · 20021,983 okunma
Puan vermedi·479 syf.··
Beğendi
·
2023 39. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 16 Aralık 2023 14:58
Kün ~ Sezgin Kaymaz . Alıntılar; . Kâfur mu kokuyordum ben? Evet, kâfur kokuyordum. İlaveten nem, amber ve öd ağacı. Ölü müydüm diri mi? Ölü neydi? Diri ne? . Bir cümle kurmakla bin cümle kurmak arasında geçip giden bir şey değildi zaman. Geceyle gündüz arasında, yolun başıyla sonu arasında, yazla kış, doğumla ölüm arasında geçip giden bir şey değildi. İllede geçip giden bir şey lâzımsa, bizdik o; bizden başkası değildi. . İnsan, başına gelmesini istemediği şeyden korkar . Senin baktığına herkes bakar. Gördüğünü ise bir sen görürsün. -Mevlânâ- . Ne tuhaf! Düşünmenin para etmediğini de gene düşüne düşüne keşfediyordu insan. Düşünmemesi gerektiğini düşüne düşüne buluyordu. . Kahır, sen hayra er diye değil, hayır sana ersin diye kahırdı demek. . Şerefsizler şerefsizliğin gözüne vuruyorlar, “iyiler” canını dişine takıyor, feleğin zarı hepyek de gelse bir bakıyorsunuz altı kapı alıyor. . Kitap Yorumu; Yazar ile ilk tanışma kitabı oldu “Kün” (Ol). Nasıl bir giriş yapmak lazım bilemedim durağan gibi akıp gitse de merak uyandıran bir hikayeydi kendisi. Dini inançları sorgulayan gibi söylemler olsa da aslında bir o kadar da gayba inanmışlığın da izleri vardı. Ölülerin konuştuğu, köpeklerin konuştuğu bir alem ve bu alemin içinde Ömer, Muzaffer hoca, Menderes Komiser, Hüdai Ağa ve Çeto Konya şivesiyle bir sürü diyaloğa da şahit oluyorsunuz ve şive seven biri olarak buralara ayrı bir keyif verdi. Hikaye de aslında Ömer’in dayak yemesi ve sonrasında babasına karşı gelmesiyle başlayan olaylar örgüsü bir birini kovalıyor. Severek okudum şahsen elimde fazla uzun kalmış olsa da benle alakalı ve birazda durağanlıktan diyebilirim. Kitapsız olmaz!
Edebiyat & Roman
KünSezgin Kaymaz · İletişim Yayınevi · 20231,750 okunma
Böyle Aşıklara Yer Olmasın
8/10
·312 syf.··
2023 9. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 14 Kasım 2023 00:00
Giriş cümlesi kitabın özeti gibi . "Hayatımı mahvettim." yani Orhan içimi şişirdi de şişirdi . Mor mürekkep detayı var. Firdevs'in mektubunu mor mürekkeple yazması tesadüf olmasa gerek . Melankolik, hasta, bohem, acıların kadını Firdevs. Yani Orhan'a bakıp nasıl böyle bir kadının peşine düştü dedim, Firdevs'e bakıp nasıl Fırat gibi erkeklerin peşinde dedim ama Firdevs'in terapistle konuştuğu bölüm baba kız ilişkisinin önemini ve bu durumun nedenini açıklamış oldu. Baba oğul- baba kız arasındaki ilişki kitabın genel sancısı diyebilirim. Motto cümleler çok fazla. ergen ya da hala aşka inandığım yaşlarda okusam ayy ne kitap ama derdim ama daral geldi okurken. Cehennem nedir surusuna; " umutların kesildiği hayat, insanın kendini bağışlayamaması, ihtirasların doymadığı yer" cevabını vererek üç yerde cevaplamış. İtalik yazılan "anna, singer, pelkan, kendine gel, aklını başına topla , game of thrones" neden italik yazmış yazara sormak lazım . Anna'yı anladım da diğerleri neden? Sayfa 35 çok acıklı:( Sayfa 58 ilk paragrafta sorgulanan mesele beni de dürter hep. Baba-oğul çatışması güzel işlenmiş. Malum kahramanımız Orhan Efendi akademik bir kişilik. Bu vesile ile akademisyenleri de inceden inceden yermiş yazar. Sayfa 42 son paragraf 4. cümle. her akademisyen için geçerli olmasa da bazıları için öyle. Sayfa 44 son paragraf mükemmel. Sosyal olaylara göndermeler manidardı. Mesela Öldürülen turist . Bu olan hatırladığım nadir olaylardandır haberlere yansıyan mesela. Sonra göç yolunda olan mülteciler, korona... Ayna metaforu güzeldi sayfa 104'teki . Aynada kendini arama detayı hani şu insanın kendine bilmesi yolculuğuna çok güzel gönderme idi. "ne ararsan kendinde ara" tasavvufi imgesi aklıma geldi hemen. Güzel kelimeler de kattım kelime
Âşıklara Yer YokTarık Tufan · Doğan Kitap · 20234,565 okunma
10/10
·360 syf.·
2023 60. kitabı
Muhyiddin İbn Arabi yani Şeyh ül Ekber hazretlerinin kendi diliyle kitabı kimler için yazdığını söylediği cümleler: "Ben MEVÂKİ-UN NUCÜM adlı Risalemi doğruları araştıran, engin idrâk sahibi olanlar, ilimde zirveye ulaşanlar ve içeceğini ayni saf iyeden içenler veya içeceğini kâfur ve tesnim ile karışık içenler için yazdım." Kitabın başlığı yıdızların mevki olsa da aslında yıldızlardan kasıt, insanın mevkiidir. Yani insanların Allah katında yükseldiği mertebelerin alametleri ve o mertebelere nasıl yükselebileceğimizi anlatan bir eser. Sadece bunları anlatıyor sanmayın çünkü benim anladığım ve aklımda kalan kısım bunlar. Dili biraz ağır ve tek seferde okuyup anlaşılabilecek bir kitap olduğunu düşünmüyorum. Ancak okuduğunuz her kelimenin anlamını araştırıp öğrenirseniz o zaman tek seferde okumanız yeterli olur mu yine de bilemem. Bunu ancak okuyup öğrenebilirsiniz. Eğer tek seferde idrak edebiliyorsanız olmuşsunuzdur. Bu sizi kendinizi büyüklenmeye, kibre itmesin çünkü, bizler bir savaştayız ve bu savaş son nefesi verene kadar devam edecektir. Çok güçlü, inatçı aynı zamanda da, güçsüz ve çaresiz bir düşmanımız var. Güçlülüğünü insanın cehaletinden, güçsüzlüğünü de insanın ilminden, ilim tek başına yetmez, amelinden alır. Dikkatli olmamız gerekir. Hayatımızın her anında tevazu sahibi bir birey olmak, sıratı müstakim üzere olmak için mücadele etmemiz gerekir. Hatamız olacaktır ama önemli olan hatadan sonra pişman olup Hakk'a dönmektir. Bunu da unutmayalım! "Onlar çirkin bir iş yaptıkları veya günah işleyerek kendi öz canlarına zulmettikleri zaman, hemen Allah'ı hatırlayarak O'ndan günahlarının affını isterler. Zâten, günahları Allah'tan başka kim affedebilir ki? Hem onlar, işledikleri günah ve hatalarda bile bile ısrar da etmezler." (Al-i İmran Suresi, 135) Diriliş
Yıldızların MevkiMuhyiddin İbn Arabi · Kitsan Yayınları · 2015104 okunma