Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Bağda gülden bahseden yanağını kasdeder Serviden söz açanlar endamını kasdeder Dilbere vasıl olmak dar-ı dünyadan murad Aşık aşkın derdi ile dermanını kasdeder
✧ CANANI KASTEDER ✧
Bağda gülden bahseden yanağını kasdeder Serviden söz açanlar endamını kasdeder Dilbere vasıl olmak dar-ı dünyadan murad Aşık aşkın derdi ile dermanını kasdeder Bu fani dünya için değmez kuru kavgaya Ecel ki bu dünyanın ziyanını kasdeder
Reklam
Bağda gülden bahseden yanağını kasdeder Serviden söz açanlar endamını kasdeder Dilbere vasıl olmak dar-ı dünyadan murad Aşık aşkın derdi ile dermanını kasdeder Bu fani dünya için değmez kuru kavgaya Ecel ki bu dünyanın ziyanını kasdeder Yıldızlardan yücedir gözyaşı eşiğinde Bu bulutlar ahımın dumanını kasdeder Ey Avnî beyti bozma bahsi ağyar eyleyip Şiir o ki sadece cananını kasdeder FATIH SULTAN MEHMET HAN
Büyük Selçuklu Devleti
“Birbirimize darılır ayrılırsak olur olmaz her kişi bizi yenmeye kasdeder. Toplu bulunursak kimse bize saldıramaz. Saldırsa da kimse bize karşı galip gelemez. Aramızda anlaşmazlık çıkarsa cihan fethedilemez. Bunun üzerine düşman cesaret kazanır ve bu kadar büyük meşakkatlerle kurulan saltanat kolaylıkla elden gider. Bu takdirde nedamet ve son pişmanlık fayda etmez.” | Tuğrul Bey
Küçük Alem, Büyük Alem ve lnsan-ı Kamil
lbn Arabi insanı anlatırken bizim bildiğimiz cahil ve unutkan insanı kasdetmez. Kasdettiği insan, insan-ı kamildir. Daha önce söylediğimiz gibi, lbn Arabi insan-ı kamillerin Allah'ın ilminde bulunan görünmez hakikatleri ile çamurdan yaratılmış suretleri­ ni birbirinden ayırarak, insan-ı kamilleri iki temel bakışa göre ta­ nımlar. lnsan-ı kamillerin "hakikati" ile, bütün insan-ı kamillerin ölümsüz ve değişmez arketiplerini kasdeder. Çamurdan yaratıl­ mış suretleri ile tarihsel gerçeklikleri içinde peygamberleri ve Al­ lah dostlarını kasdeder. Farklı isimlerle tanımlanmasından dola­ yı, insan-ı kamillerin aslında bir tek olan hakikati karmaşık gö­ rünür. Bu bölümle ilgili olarak diyebiliriz ki lbn Arabi bu bir tek hakikati genellikle "Muhammedi Hakikat" olarak tanımlar.1 Genelde lslam'ın yaratılış inancına, özelde de Şeyh'in öğreti­ lerine göre, diğer varlıkları insanın hizmetine vererek Allah en son, insanı yaratmıştır. Bu varlıklar zincirinde en son halka ola­ rak insan kendinden önceki tüm halkaları toplar ve dengeler. lnsanlar sadece mineral, bitkisel ve hayvani parçalara sahip değil­ lerdir; aynı zamanda llk Akıl'la başlayıp, Levh-i Mahfuz'un, Pri­ me Matter'ın, Kalem-i Ala'nın, Allah'ın Arşı'nın, Allah'ın Kürsi'si­ nin, yıldızsız göğün, burçların, yedi gezegenin ve dört elementin numunesidirler.
FATİH SULTAN MEHMET HAN DİZELERİ
Bu fani dünya için değmez kuru kavgaya Ecel ki bu dünyanın ziyanını kasdeder Yıldızlardan yücedir gözyaşı eşiğinde Bu bulutlar ahımın dumanını kasdeder…
Reklam
Bağda gülden bahseden yanağını kasdeder Serviden söz açanlar endamını kasdeder Dilbere vasıl olmak dar-ı dünyadan murad Aşık aşkın derdi ile dermanını kasdeder Bu fani dünya için değmez kuru kavgaya Ecel ki bu dünyanın ziyanını kasdeder
Yok kararı gönlümün bilmem neden Kasdeder bin pare ola bu beden Vârise gitmek gerek bu areden, Aslına azmeyleyecek çağıdır.
Sayfa 299 - Niyazi Mısri divanı şerhi/M.Fazil Güvenç/Kabalcı yay.
"Ölüm hakdur bilürsin niçin gafil olursun Azrâil kasdidiser günahlu cânumuza" "Ölümün mutlaka gerçekleşeceğini bildiğin halde, niçin ondan habersiz davranırsın? Azrail günahkâr canımızı almayı kasdeder."
Sayfa 242
97 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.