Dört Kişilik Zaman Kapsülü
Ben kitap incelemem Kitabın içine girerim Metni karşıma alıp çözmem Onunla aynı mekanda otururum Aynı havayı solur Aynı sessizliğe maruz kalırım Bir karakter konuştuğunda Yalnızca dinlemem Ona karşı çıkarım Onu savunurum Onunla tartışırım Bazen yerini alır Bazen onu kendimden kovarım Ben tek başıma okumam Ben ve diğer benlerim Ravi Hiç Ve münzevi Birlikte gireriz metnin içine Ravi sorar Şüphe eder Rahatsız eder Hiç bakar Derinleşir Anlamı dağıtır
Edebiyat
Her Türden Kitap Önerisi
Size her türden kitap önerisiyle geldim ama bende eksik olan kısımları sizin önermenizi rica edeceğim🙏 Boş kalan kısımlarda muhtemelen okuduğum kitap sayısı fazlasıyla az o yüzden önerilerinize çok açığım. Fantastik Kitaplar Kalpsiz Marissa Meyer: Öncelikle bu kitap benim gelmiş geçmiş en sevdiğim üç kitaptan birisi. Hayatımız boyunca hepimizin yolu mutlaka bir defaya mahsus da olsa Alice Harikalar Diyarında’ya uğramıştır. Hikayesine çok kafa yormasak da Kupa Kraliçesi bizi üzerinde düşünmeye illa ki itmiştir. İşte bu kitap bize pastacı olmak isteyen masum ve soylu bir kız olan Cathrine’in, Kupa Kraliçesi olmamak ve hayallerini başarmak için verdiği savaşını anlatıyor. İşin içine Jest adlı saray soytarısı, soytarının tekerleme tutkunu kuzgunu, sihirli şapkalar yapan bir adam ve Peter Peter adlı garip ve korkunç bir bal kabağı çiftçisi girdiğinde hikaye farklı bir noktaya evriliyor. Marissa Meyer’ın kalemine koşulsuz şartsız güvenebilirsiniz. Tek kitap olduğu için bir avantaj da denebilir. İncelemem: #292280831 Zalim Prens Holly Black: Bu kitabı daha önce görmeyen bir fantastik okuru olduğunu sanmıyorum. Eğer yeni bir fantastik okuruysanız da beğeneceğinizden eminim. Dili yeni fantastik okuyanlar için fazlasıyla açıklayıcı ve akıcı. Eğer uzun süredir fantastik okuyorsanız ve beklentiniz çok yüksekse bayılmayabilirsiniz. Her neyse konumuza gelecek olursak da; hikayemiz Jude adlı kızımızın ailesinin, Madoc adlı bir kızılbereli elf tarafından öldürülmesi ve kız kardeşleriyle beraber onun himayesinde Elfhame’de yaşamasıyla başlıyor. Jude bir ölümlü olduğu için ikiziyle beraber zorbalığa maruz kalmaktadır ve bu dünyaya kendini kabul ettirmek için kılıç kullanımı konusunda kendini çok geliştirir. Tahta geçecek Prens Dain’in kişisel suikastçısı olmak için davet
1000Kitap
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Merhabalar 15 adet soru cevaplayacağım iletiye hoşgeldiniz :) 1-En son okuduğun kitap hangisiydi ve seni en çok hangi yönüyle etkiledi? En son okuduğum kitap Neva Altaj Kırgın fısıltılardı.Neva Altaj dark romance yönünde gerçekten beğendiğim bir yazar.En çok etkilediği tarafın ise erkek ana karakterin herkese karşı çok korkunç gelmesi ama sevdiği kadın için herşeyi yapması hoşuma gitti.Bir kızı var ve ona gerçek bir prenses gibi davranması çok hoşuma gitti.Ki eşine de öyle davranıyor. 2-Romantik ve smut türünde kitapları tercih etmen seni hangi duygulara yönlendiriyor? Benim için romantik tarzı kitap okumak her zaman bir kaçış olmuştur.Çok ciddi bir ortamdayken romantizm okumak karakterin çok sevilmesi ve kendimi onun yerine koymak kendimi iyi hissettiriyor. 3-Okurken kendini özleştirdiğin bir karakter oldu mu?Hangi kitapta oldu ve neden? Aslında birden fazla karakterde oldu mesela önce biri sizi düşünüyordaki Nazlı karakteri.Bana inanılmaz benziyor.Mükemmeliyetçi ve her zaman herşeyde en iyisi olmaya çalışması bana kendimi güvende hissettiriyor Nazlıyı okurken.Beni anlıyormuş gibi hissediyorum. İkinci olarak seher yelinde Zeynep keza.Eğer Vural gibi biriyle birlikte olsaydım yine aynı şekilde davranır,onun için herşeyi göze alırdım karakterlerimiz benziyor. Diğeride Asi Çakıltaşında Merve sanırım.Baba sorunlarımız ve sessiz ama herşeyi yakan yıkan biri olmamız bence benziyor. Şu an okuduğum kitapta Nihan karakteri var.Paralel odalar teorisinde bence kuralcı olmamız simetrik ve çok düzenli olmamız birbirimize benziyor.Aynı zamanda ikimizde kafein kahve bağımlısıyız. :) Zaten yazdığım türk karakterler kahveyi çok seviyor :) 4-Kitap seçiminde tercihin yazarın üslubu mu yoksa konunun kendisi mi? Sanırım ikiside benim için önemli ama daha çok konunun kendisi önemli.Konu
Okurken kendinizi keşfedeceğiniz kitaplar
Bazen bu dünyada gerçekleşen olaylara katlanamaz, bunalıma gireriz. Her birimizin farklı problemleri var ama bu problemlerin çözümü olabilecek kitaplar da var. Umarım bu kitaplardan herhangi birinin size yardımı dokunur. Önerilere açığızz! Keyifli günler. Kaynaklar: oggusto.com/well-being/en-i... , livetobloom.com/kendini-kesfet-... , onedio.com/haber/okurken-k... , kitapsepeti.. Ikigai - Japonların Uzun ve Mutlu Yaşam Sırrı Eğer güne motivasyonunuz tam bir şekilde uyanmak istiyor, gün içerisinde ya da hayatınızda bu motivasyonu sürdürülebilir hale getirmeyi amaçlıyorsanız bu kitap size bu yolda yardımcı olmayı hedefliyor. Hector Garcia ve Francesc Miralles i Contijoch tarafından yazılan Ikigai-Japonların Uzun ve Mutlu Yaşam Sırrı, okurlarına uzun ve mutlu yaşamanın sırlarını anlatan bir rehber olarak karşımıza çıkıyor. Ikigai, iki ayrı kelimenin birleşiminden oluşuyor. Iki, yaşam; gai ise önem ya da değer anlamlarına geliyor. Ikigai, yaşamın amacı ya da yaşamak için bir sebep bulmak olarak ele alınıyor. Japonların uzun yıllar boyunca mutlu ve verimli yaşamalarının inceliklerini araştıran yazarlar; eserde insanın hayat amacını keşfetmesi, aceleci davranmaması, pozitif yönlü ilişkiler kurması ve tutkularını keşfederek onları hayata geçirmek yönünde adımlar atmasına yardımcı oluyor. Hayatı Yeniden Keşfedin Yaşamınızda sizi psikolojik olarak tüketen, kafanızda hiç durmadan dönüp duran birçok soru olabilir. İnsanları kırmaktan korktuğunuz için hayır diyememek, terk edilmekten korktuğunuz için ilişkilerinizde hep alttan alan taraf olmanız, iş hayatınızda tüm görevleri üstlenip kendinize özel hayatınızda vakit ayırabilecek motivasyonu bulamamanız ya da sağlığınızı kaybetmek,
Edebiyat
"Squid Game - Kalamar Oyunu" Dizisi İncelemesi / Metin ÖZDEMİR
"Squid Game - Kalamar Oyunu" Dizisi İncelemesi / Metin ÖZDEMİR #squidgame - #kalamaroyunu #netflix #dizi #yorum #inceleme #türkiye #oyun #2021 #ekim / Metin ÖZDEMİR Evet değerli dostlar, sevgili öğrenciler, değerli öğretmen arkadaşlar ve anne babalar ! Son günlerde gündemimize giren bir dizi neden bu kadar yankı buldu? Aileler neden tedirgin? Şimdiye kadar olan bu kadar ahlaksızlığa neden bu kadar ses çıkarılmadı ? Bunları incelemeye çalışacağım. Squid Game, dünya genelinde 142 milyon hane diziyi ilk dört haftasında izlenmiş ve dizinin 94 ülkede Netflix'in 1 numaralı programı olduğunu hatırlatarak dizi hakkında incelememe başlayayım. İncelemem daha çok eğitim ve ahlak açısından olacak. Önce bunu söyleyeyim. Şiddetin yanında cinsellik, livata gibi ahlaksız ilişkilerden dolayı kesinlikle çocuklar izlememeli. Ruh dünyaları erken yaşta hasar alır. Çocuklar buna hazır değil. Müslüman toplumlarda da maalesef bu hastalık var belki de yaygın. Ne kadar engelleseniz de bu diziden önce yüzlerce şiddet içeren birçok oyunu maalesef oynuyorlar, seyrediyorlar. Bunun için bir devlet politikası da yok maalesef. Bu kadar şiddet ve ahlaksızlık ortamında çocukları fanusta korumaya mecburuz. Eskiden sokaklarda oynayabilirken çocuklar şimdi sanal alemde sanal ( dizideki gibi maskeli) insanlarla irtibat halindeler. Anne, baba, öğretmen bu çocuklardan çoğu zaman habersiz. Artık çizgi filmlerin bile masum olmadığını unutmamız gerekiyor. Okunan masal kitaplarının, hikaye kitaplarının, TV programlarının, çevremizde irtibat halinde bulunduğumuz her şeyin. Çocuklar o kadar kötü örnekler içerisinde yaşıyor ki onlardan bu kadar kötü örnekler arasında iyi birileri olmalarını bekliyoruz. Yetişkinler bile bozulmuşken kaç çocuk bunu başarabilir ? Önce toplumun bu kalitesizliğini de konuşmak
Hayat
Kişi, kitabın özetini yazıp belki de bir yerden kopyalayıp kısa bir inceleme paylaşıyor ve birçok incelemeden daha fazla beğeni alıyor. Bu durum rahatsız edici görünüyor bana. Bazı kitapların konuları ile ilgili net bilgiler olmuyor, bu durumda konudan bahsedilmesinde abes bir şey görmüyorum. Ama birçok kitabın, özellikle de klasiklerin, konularını her yerden okuyabiliyoruz. Kaldı ki inceleme demek, didaktik bir şekilde kitabın konusunu yazmak mıdır? Bari bir iki cümle kişisel görüşünü yazsaydın, tavsiye ediyorum ya da etmiyorum deseydin... Birçok güzel inceleme az beğenilerle geçiştirilirken bu tarz incelemelerin fazla beğeni alması, site için can sıkan bir unsur. Bunu kendi incelemelerimi baz alarak söylemiyorum, çünkü yıllardır bu sitedeyim, birçok incelemem altı-yedi beğeni alır. Mesele o değil. Mesele ne yazık ki inceleme niteliği taşımayan yazıların fazla beğeni alıp kitabın sayfasında üst sıralara taşınması. Herhangi bir kitap hakkında görüş okuyacağım zaman bazen o kadar gerilere gidemiyorum, kimbilir nasıl incelemeler beğeni azlığı ile geride kalıyor.
1000Kitap