Gelecekte geçen karanlık bir masalın içinde ürpere ürpere, rahatsız ola ola bizi gezdiren,zihne silinmez kareler yadigar bırakan, atmosferik,güçlü,çok güçlü bir eser. Atmosferi öyle bir solutuyor ki heyecan vevtedirginlikten kanım dona dona okudum bazı satırları. Dünyada korkunç bir ekolojik felaket yaşanmış,su savaşları yapılmış,birçok hayvan ve bitki türünün sadece adı kalmış, bize doğal gelen birçok şey ulaşılmaz olmuş.Yağma ve zorbalık üzerine kurulu bir düzenin hüküm sürdüğü bir yere dönüşmüş dünya, Koca bir kaosa dönüşmüş yaşam. Bu yağma düzeninden kurtulabilmek için manastıra, "Kutsal Kız Kardeşlik"e sığınan kadının direnişinin, dönüşümünün, manastırın hikâyesini dinliyoruz yine onun ağzından. Manastırda da sistem kadınları kapitalizm gibi sınıflara ayırmış, öğütmüş, öğütüyor potasında."Kan"önemli bir diyet bedeli.Şiddet ve baskı öyle bir yer etmiş ki yaşamlarına su gibi, ekmek gibi... doğal.Ve bu alaca karanlık, gerginlik içine alıveriyor okuru, iliklerine işliyor.Soğuk,sert bir dili var yazarın, ortamın kasveti ile bir bütün,yer yer hızla kesilen satırlar. Çünkü anlatıcı hızlı gizli yazıyor bu satırları,yer yer karanlıkta,yer yer kanla. O yüzden her sözcüğü onun için çok kıymetli.Baş Rahibe güçlü bir sembol, haşmetli, azametli, görkemli,bazen sistem,bazen asker,bazen devlet...Ama her daim tepelerinde, peşlerinde,nefes gibi enselerinde.Ortamın korkunçluğu, ürperticiliği , şiddeti tüm haşmeti ile ortada iken bazı duyguların güzelliği,ılık bir ısı yayıyor yürekte. Sonrası isyan, direnç... Acayip bir distopya Değersizler,yer yer bulanık ama nefes kesen bir anlatım.Her açıdan bakılabilir esere:iklim değişikliği,sistem eleştirisi, kadın hikayesi,din baskısı...Yıllar önce Leziz Kadavralar kitabı ile bayılmıştım yazara. Değersizler de ayrı bir yere koyduğum , çok