Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Sana Din’den Sorarlar - Cilt 1

Ebubekir Sifil

Sana Din’den Sorarlar - Cilt 1 Sözleri ve Alıntıları

Sana Din’den Sorarlar - Cilt 1 sözleri ve alıntılarını, Sana Din’den Sorarlar - Cilt 1 kitap alıntılarını, Sana Din’den Sorarlar - Cilt 1 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yaklaşık olarak Hicri 4.yüzyılda ve sonrasında dört mezhep dışında Sünnî amelî mezhep kalmadığı için Ehl-i Sünnet,amelî meselelerde bu dört mezhepte toplanmış ve zaman içinde bu dört mezhepten birine tabi olmak Ehl-i Sünnet'in bir hususiyeti olarak temayüz etmiştir.
Sayfa 385Kitabı okudu
Niçin Varız?
"Niçin varız" sorusunun cevabı ancak İslâm'ı önyargısız ve "olduğu gibi" öğrenmeye bağlıdır.Ve unutulmasın ki bu,ilk adımdır.Bundan sonra -hadislerdeki ifadesiyle- "kişinin İslâm'ının güzelleşmesi" mutlak hakikatin tek temsilcisi olan bu Din'e "teslimiyet"inin derecesine bağlı olacaktır.
Sayfa 275Kitabı okudu
Reklam
“Her ilim, o alanda uzmanlaşmış ehil kimselerden alınmalıdır.”
E D E P
“…Unutmayalım Ki; Öncekiler,İlim Öğrenmeden Önce ‘Edep’ Öğreniyordu…”
Sayfa 30 - Rıhle Kitap
Herhangi bir hususun amele konu olabilmesi için Kur'an'da zikredilmesi gerektiğini söyleyenler,farkında olarak veya olmayarak yeni bir Usul kaidesi vaz ediyor.Böyle bir "kaide"nin bizzat Kur'an'dan hareketle temellendirilmesi gerektiği ise izahtan varestedir.Peki Kur'an'ın neresinde "sadece Kur'an'da yer alan hususlarla amel edin,başka bir mercie başvurmayın" tarzında bir emir mevcuttur? Böyle bir tarz-ı hareket Hz.Peygamber (s.a.v.)'e ittibayı emreden onlarca ayeti hükümden düşürmekle eş anlamlıdır.
Sayfa 451Kitabı okudu
Zira ibadetler tevkîfîdir (vahiyle belirlenir) ve bu alan Kıyas'a kapalıdır.
Sayfa 441Kitabı okudu
Reklam
İmam en-Nevevî anlatıyor: "İlimde büyük mevki sahibi bir hocamızın bana naklettiğine göre, bir keresinde kendisinin bir hayvanı kaçmış. Hocamız bu hadisi ('Sizden birisi açık arazide hayvanı kaçtığında, "Ey Allah'ın kulları, onu durdurun, ey Allah'ın kulları, onu durdurun" desin. Zira yeryüzünde Allah'ın, onu sizin için durduracak kulları vardır." Bu hadisin senedinde zayıf bir ravî bulunduğu belirtilmiştir) biliyormuş. Hemen hadiste belirtildiği gibi seslenmiş. Allah Teâlâ o anda hayvanını durdurmuş. Ben de bir keresinde bir grup insanla birlikteyken hayvanları kaçtı; durduramadılar. Hemen hadiste belirtildiği gibi seslendim. Bu sözden başka hiç bir sebep yokken hayvan aniden duruverdi." (en-Nevevî, el-Ezkâr, 362) Parantez içinde belirtildiği gibi bu rivayetin senedinde zayıf bir ravi bulunduğuna bilhassa dikkat edilmelidir. en-Nevevî gibi bir Hadis âlimi bu hadis ile amel etmekte bir mahzur görmemiş ve hadiste ifade buyurulan husus gerçekleşmiştir. Bir bu ümmetin ulemasının zayıf hadis hakkındaki tavrına, bir de modern ilâhiyatçıların sahih, hatta mütevatir hadise burun kıvırmasına bakın!
“Amel olmadan söz müstakim olmaz. Söz ve amel niyetsiz istikamet bulmaz. Sünnet’e uygunluk olmadıkça da ne söz, ne amel, ne de niyet istikamete kavuşabilir.”
rihlekitapKitabı okudu
Sakal ve sarık sünnettir.Ebû Cehil'in veya diğer herhangi bir inkârcının sakallı-sarıklı olması,bunları sünnet olmaktan çıkarmaz. ... Cahiliye döneminde müşriklerin Kâbe'yi tavaf ettiğini biliyoruz.Nasıl bu durum hac ibadetinin İslâm'a has olduğu gerçeğini değiştirmezse,sakal,sarık vb. uygulamalarda böyledir.
Yaşadığımız zaman diliminde Müslümanlar, tarihin herhangi bir döneminde olduğundan daha hassas bir durumda bulunuyor.Tek tek her birimiz, bu Din'in bekası bizim onun ölçülerine uygun yaşamamıza bağlıymış gibi düşünmeli, tek tek her birimiz, zamanın bu kertesinde "Müslüman" kılınmış olmanın ne büyük bir anlam ifade ettiği noktasında yoğunlaşmalıyız.
Sayfa 464Kitabı okudu
Reklam
Müzik Meselesi
Müzik dinlenmesinin önüne geçilemiyorsa,yapılması gereken, müziği kökten ve toptan yasaklamak yerine,alternatif müzik üretimine gitmek olmalıdır diye düşünüyorum.Özellikle cinselliğin kuşattığı müzik piyasasına alternatif olarak duyguya hitap eden,insanları düşünceye ve hüzne sevk eden,dinleyende estetik zevk ve bediî seviye oluşturan müzik türleri yasaklanmak yerine teşvik edilmelidir ki,bilhassa gençler diğer müzik türlerinin etkisinden kurtarılabilsin.
Sayfa 496Kitabı okudu
Dolayısıyla son zamanlarda açıkça ifade edilmese bile, zımnen genel kabul görmüş bir kaide gibi algılanan șu cümle asla doğru değildir: "Herhangi bir şey Kur'an'da açıkça zikredilmişse kabul ve gereğince amel edilir, yoksa reddedilir."
Sayfa 57
Soru: Nazar konusunda nazar boncuğunun durumu nedir? Cevap: Nazar boncuğunun nazara herhangi bir faydası yoktur. Tamamen hurafe bir inancın mahsulü olan nazar boncuğuna herhangi bir değer atfetmek bid'attir ve doğru değildir.
Sayfa 536Kitabı okudu
“Sizler ‘insan’ olarak yaratılmanız hasebiyle nasıl olsa günah işleyeceksiniz. İsteyerek ya da istemeyerek, küçük ya da büyük, kendi ameliniz olarak yahut başkasının günah işlemesine vesile olmak tarzında, haram işleyerek yahut ibadetteki bir kusurunuzdan, ihmalden, aldanmadan, sürçmeden… vs. Önemli olan günahınızdan tevbe ederek pişmanlık duymanız ve Yüce Yaratıcı’dan bağışlanma dilemenizdir. Zira hiç günah işlememesi beklenen varlıklar meleklerdir, insanlar değil!”
rihlekitapKitabı okudu
Tenbih/Mühim
Yaşadığımız zaman diliminde Müslümanlar,tarihin herhangi bir döneminde olduğundan daha hassas bir durumda bulunuyor.Tek tek her birimiz,bu Din'in bekası bizim onun ölçülerine uygun yaşamamıza bağlıymış gibi düşünmeli,tek tek her birimiz,zamanın bu kertesinde "Müslüman" kılınmış olmanın ne büyük bir anlam ifade ettiği noktasında yoğunlaşmalıyız.
Sayfa 464Kitabı okudu
131 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.