Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
HAYAT: TERCİHLER ve KARARLAR...
- "İmân'ı, aslî hakikatine ve herkesin doğrusu kendisine olarak mevzuuna tahsisen kullansak da kullanmasak da, neticede aslî hakikatine ve diğerine nisbetle kendi doğrusuna göre küfür de, tıpkı "biçimsizlik biçimi" gibi, imân belirtir... HAYAT TERCİH'lerden ve KARAR'lardan ibarettir..."
Sayfa 153 - 3.Levha, -İrade davası- (İrâde), İBDA YayınlarıKitabı okudu
İRADE, İMÂN ve AKSİYON...
- "İmân ve aksiyon" diyoruz... Her ne kadar birbirinden ayrı keyfiyetler olsa da, aslında imân vücud bulduğu yerde kuvve olarak aksiyon da onun içindedir. Güneşten bahsedince, ışığının da olması gibi bir tabiîlik...
Sayfa 153 - 3.Levha, -İrade davası- (İrâde), İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
FETİH CEHDİ...
- "En ulvîsinden en süflîsine kadar, İRÂDE, insanda var olmak ve var kalmak ukdesinde düğümlüdür. İRÂDE, havada bir istek değil, mevzuuna yöneliş, onu fetih cehdidir; mücerret bir bilme değil, o da içinde bir davranış mânâsıdır. MÜRİD de "irâde eden, isteyendir, TALİB-isteyen, talebe de..."
Sayfa 153 - 3.Levha, -İrade davası- (İrâde), İBDA YayınlarıKitabı okudu
İlmin kaynağı zekâ, amelinki ise irâdedir. İrâde terbiyesi hakkiyle mahsul verebilmek için, ona erken başlamak lâzımdır. Îtiyatlar (alışkanlıklar) kökleştikten ve huylar iyice yerleştikten sonra bu terbiye gāyet güçleşmekte ve mahsul vermek için Eyüp sabrı istemektedir.
Julius Caesar adlı oyunda Cassius, Brutus'a “İnsanlar nadiren talihlerinin efendileridir” der. Biz gerçekten talihimizin efendisi miyiz? Ya da yaptığımız her şey belirlenmiş ve önceden buyurulmuş mudur? Eskiden önceden buyurulmuş olma durumunu ileri süren tezde Tanrı'nın her şeye kadir ve zamanın dışında olduğu, böylece ne olacağını bileceği savunulurdu. O zaman nasıl özgür irademiz olabilir? Ve eğer özgür irademiz olmazsa, hareketlerimizden nasıl sorumlu olabiliriz? Eğer insanın bir banka soyması önceden buyurulmuşsa bu pek onun hatası olmaz. O halde neden bu iş için cezalandırılsın?
Sayfa 115Kitabı okudu
"Geçmişinizde başınıza ne gelirse gelsin oraya bakıp ümitsizliğe düşeceğinize, geleceğiniz iradenizle sizin elinizde. Onu güzelleştirmeye bakın."
Sayfa 53
Reklam
İnsanın iradesini terbiye edebilmesi için sadece bilgi yeterli değildir. Çünkü insan yanlış olduğunu ve yapmaması gerektiğini bildiği halde birçok şeyi yapar. Doğru olduğunu ve yapması gerektiğini bildiği halde birçok şeyi de yapmaz. Bilgiyi amele dönüştürecek olan şey kalbin harekete geçmesidir. Çünkü iradenin karar merkezi kalptir.
Sayfa 71
Şuurlu dediğimiz bu faaliyetler, şuurumuzun nurdan huzmesi altında akıl ölçeği ile iyice ölçüp tarttıktan sonra, karar vererek yaptığımız hareketlerdir. "İrade" dediğimiz ruhi meleke ve manevi enerji de budur. Yani, içimizin karar verip yapma ve icra safhasına çıkarma kudretidir.
Sayfa 32
Eğer irademiz mağlup olursa, ki bu sık sık başımıza gelebilir, cesaretimizi yitirmemeliyiz. Akıntıyla karşılaşan yüzücü gibi, yola biraz devam etmek yeterli olabilir, hatta kendimizi akıntıya tamamen bıraksak sürükleneceğimiz hızdan daha yavaş sürükleniyor olmak bile hiç umutsuzluğa kapılmamak için yeterlidir. Her şeyi zamanla ele geçireceğiz. Alışkanlıkları şekillendirip onları doğal eğilimlerin gücünü ve enerjisini kazandıran zamandır. Hiçbir zaman umutsuzluğa kapılmayan kişinin gücü harikadır. Alp dağlarında granit kütleler arasında 100 metre derinliği olan boğazlar bulunur; bu baş döndürücü uçurumlar yaz ayları boyunca onları oyup duran kum yüklü suların aralıksız aşındırması sonucunda ortaya çıkmıştır: En ufak eylemler bile sonsuzca tekrarlandıklarında nedenlerle oranlanamayacak sonuçlara yol açar. Gerçi bizim elimize doğa gibi yüzlerce asır yok, ama oymamız gereken şey de granit değil. Bizim açımızdan sadece kötü alışkanlıkları aşındırmak ve yavaş yavaş mükemmel alışkanlıklar oluşturmak söz konusu.
Malını, makamını, ilmini ve buna benzer nimetleri kendisine Allah'ın verdiğini unutup, tüm bunları kendi aklı ve yetenekleri ile elde ettiğini düşünen herkes nefsin zehirli oltasına takılmış demektir.
Sayfa 28
Reklam
Nefsini kontrol altına alamayanı nefis muhakkak kontrol altına alacaktır. Nefsini terbiye edemeyeni nefis terbiye edecektir. Nefsine söz geçiremeyene nefis söz geçirip, esaret yularını takacaktır.
Sayfa 20
516 öğeden 346 ile 360 arasındakiler gösteriliyor.