Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

ş

Şamanizm

Yeryüzü'nden ne kadar koparsak, dişil olana o kadar düşman olmaya başlarız. Tutkumuzu, yaratıcılığımızı ve cinselliğimizi yadsırız. Sonunda Yeryüzü'nün kendisi zehirli bir yer haline gelir. Amazon' da bir şifacı kadının bana, "Yağmur ormanlarını aslında neden kestiklerini biliyor musun? Çünkü o ıslak, karanlık, karmaşık ve dişidir," dediğini hatırlıyorum.
Hoşgeldiniiizzz
Hediyelerimin güzelliğine bakın 🤗 bana balık vermeyin, balık tutmayı öğreten kitabı verin 🪶
Şaman Gözü
Şaman Gözü
Şaman Aynası
Şaman Aynası
Asu Mansur
Asu Mansur
Reklam
Atatürk ve Bozkurt
Prototürk olarak nitelenen Chou döneminden bu yana kurt sembolizması Türkler için daima “kurtarıcı” anlamına gelmektedir. Bu bağlamda 1. Dünya Savaşı’nın ardından büyük acılar yaşayan, topraklarını kaybeden, lidersiz kalarak dağılan Türkleri, bir millet kimliğiyle bir araya getiren, Kurtuluş Savaşı’nı başlatan ve 1. Dünya Savaşı’nın galip
Sayfa 62 - HermesKitabı okudu
Şamanizm, dünyanın hangi bölgesinde yaşanırsa yaşansın bir ortak noktada birleşir. Bu inanç sistemi tabiat ile insanı ve insanların oluşturduğu toplumu birbirinden ayırmaz. Daha net bir ifadeyle Şamanizm tam olarak bir doğa dinidir.
Sayfa 30 - HermesKitabı okudu
Kendi kendini iyileştirmiş bir hasta.
Sayfa 47
Hepimiz eninde sonunda ruhların pençesine düşeceğiz; ruhlar bizden nefret eder, çünkü biz insanları savunuyoruz.
Sayfa 261
Reklam
"Acılar" canlıdır.
Sayfa 133
Kadim Türk inanç dizgesi hakkında nakledilenler dağınık, silik ve ağırbaşlı olarak dış (Çin, Bizans...) kaynaklıdır. Oldukça geç dönemlere (6. Yüzyıl) ait bir kurum olarak, ilksel animizmin üzerine eklenen şamanlığın eski Türk inancında merkezi bir yeri vardır; önemi günümüzde de devam etmektedir. Ancak bu olgu, sözü edilen inanç sistematikinin 'şamanizm' olarak adlandırılması için yeterli değildir. Şamanlar bir öğretiyi yayan kişiler değildir; tapınılacak yüce varlıklar hiç değildir. Onları bir inanç sisteminin merkezi yapmak, işlevlerini kavramadaki temel bir yanlıştan ileri gelmektedir. Şamanların peşlerine düşülecek şekilde bir önderlikleri söz konusu değildir. Bir özdeşim figürü ya da amaç daha değildirler; kendilerine öykünülmez. Şamanlar, omuzlarına ağır bir yük bindirilmiş araç'lar ve aracı'lardır. Ait oldukları topluluklar tarafından kullanılırlar; kendileri kullanıcı ya da yönlendirici değildirler; kuramcı olmaktan çok teknisyendirirler. Amaç doğaüstü güçlerle, yani ruhlarla, cinlerle ilişkiye geçmek, onlarla savaşmak ya da uzlaşmaktır.
Çocuk, göğün hanedanlığının kadına ve erkeğe verdiği en kutsal hediyedir. Çocuk kutsal bir sorumluluktur. 9 ayın sonunda baba ve anneye kendilerini aklama fırsatı verir. Çocuk, erkeğe ve kadına, anne ve baba olarak yeniden doğma imkânı sunar. Kişisel açıdan ve ilişkiler açısından köklü dönüşümlerin başarılabileceği bir dönemdir çocuğun doğum süreci. Bu dönemi iyi kullanabilenler tarifsiz bir güzelliğin ve kutsallığın içine girerler. İnsanoğlu yeni başlangıçlar için güçlü mazeretler arar. Bir bebeğin doğumu, her şeye sil baştan başlamak için dünyanın en güçlü, en kutsal, en manidar, en yumuşak, en sevimli mazeretidir.
Destek yayınlarıKitabı okuyacak
İnsan ne görünüm verirse o olur.
Sayfa 211
254 öğeden 151 ile 160 arasındakiler gösteriliyor.