Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
216 syf.
·
Puan vermedi
·
25 saatte okudu
İnsanoğlunun cinselliği günümüzde pek çok kuralla sınırlandırılmıştır. Gelenekler, din, toplumsal değerler... Bütün bunların hepsi cinselliği sarmalayan, onu şekillendiren etkenlerdir. Çoğunun da 'yasak' kavramıyla bütünleşmiş olduğunu söylemeye herhalde gerek yoktur. Fransız yazar ve araştırmacı Pascal Quignard, Cinsellik ve Korku adını verdiği incelemesinden Antik Yunan'dan başlayarak Roma İmparatorluğu ve Hristiyan dünyasına gelinceye dek cinselliğin geçirdiği evreleri anlatıyor. Saptaması da kitabının adından anlaşılacağı gibi cinselliğin zamanla korkuya dönüştüğü. Tarih içinde yapılan bu mahrem gezide oldukça ilginç duraklara rastlayacaksınız. Örneğin bugün kullandığımız pek çok kavramın aslında cinsellikten çıktığını, zamanla çok farklı anlamlara büründüğünü göreceksiniz. Hele devirler değiştikçe cinselliğe yüklenen anlamların da nasıl farklılık kazandığına şaşırmamak elde değil. Kitap, batı uygarlığında cinselliğin kimlik değiştirmesini ve serüvenini ele alıyor. Yazarın vardığı sonuç ise zamanla cinselliğe yabancılaştığımız.
Cinsellik ve Korku
Cinsellik ve KorkuPascal Quignard · Can Yayınları · 200120 okunma
112 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Gömülü Şamdan -110 sayfa Stefan Zweig Yahudilerin kutsal emanet saydığı Menora isimli kutsal şamdanın tarih içinde bitmek bilmeyen yolculuğunu okuyoruz birlikte. Roma ve Bizans İmparatorluğu Dönemleri'nde işgallerle ve Vandalların yağmalamalarıyla elden ele yer değiştiren şamdanın kıymet bilmeyen ellere geçtikçe Yahudilerin üzerinde oluşan üzüntü ve ona kavuşma çabaları.Bu kitap hikaye odaklı olduğu için Zweig'in diğer kitaplarından farklı, adeta bir adanmışlık öyküsü. Bilindiği gibi Zweig'in diğer kitaplarında güçlü karakterler vardır.Gömülü Şamdan'ın baş karakteri olan Benjamin de güçlü, inançlı ve inatçı bir kişilik olarak ifade edilir.Şamdan yağmalandığında henüz küçük bir çocuk olan Benjaminin 80 küsur yaşına dek yaşadıkları,belli bir görevi olduğuna inandırılması ve bu inancı son nefesine kadar muhafaza edip,saygı duyulan 11 ihtiyarın emrini yerine getirme çabasını takdir ediyoruz. Benjaminin kimi zaman acizlik,korku,ölme ,isteği kimi zaman ise kahramanlık,coşku ve harekete geçme isteği sonrasında başına gelenler,sonsuz sabrı ve inancı.Benjamin'in ruhunda açılan yaraların tasviri Zweig'in psikolojik analizlerde ve insan ruhunun derinliklerine inebilme kabiliyetini görmemizi sağlıyor. Hikayede devlet yönetimi,demografik yapı,din,aksiyon,denizaşırı seyahatler,savaş,yağma, umut, mutsuzluk, trajedi hepsi var.Ve esrarengiz son...
Gömülü Şamdan
Gömülü ŞamdanStefan Zweig · Zeplin Kitap · 201914,2bin okunma
Reklam
392 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
1 saatte okudu
Covid-19 Gerçekleri ve Gelecek
İsmail Tokalak, Covid-19 Gerçekleri ve Gelecek adlı kitabıyla güncel bir konuya değiniyor. Tam bir yıldır korona virüs (Covid-19) ile yatıp kalkıyoruz. Yazar, kitabın başında, konunun anlaşılabilmesi için önce bazı hususları açıklıyor. Virüs ve bakteri nedir? Yararlı mı yoksa zararlı mı? Tüm bakteriler ve virüsler aynı mı? Buradan hareketle flu
Covid-19 Gerçekleri ve Gelecek
Covid-19 Gerçekleri ve Gelecekİsmail Tokalak · Ataç Yayınları · 20204 okunma
Alıntılarken hiçbir yerini es geçemezdim...
Gün ışığı balkonu yaldızlarken Asterin sadece Manon'ın işitebileceği bir sesle "Cesedimi kulübeye geri götür," dedi. Manon'ın göğsünün içinde bir şey kırıldı; öyle fena kırıldı ki sesini işitebileceğini düşündü. Asterin tek söz söylese kendi postunu kurtarmaya yeterdi. Manon'ın sırlarını, ihanetlerini ortaya döküp özgürlüğüne kavuşabilirdi. Yine de sağ kolu tek kelime etmedi. O an Manon itaatten, disiplinden ve gaddarlıktan daha önemli güçler olduğunu anladı. Ruhsuz doğmadığını; kalpsiz doğmadığını da. Zira her ikisi de kılıcını Asterin'in boynuna indirmemesi için yakarıyordu. Manon, Asterin'in çevresinde yarım daire oluşturan On Üçler'e baktı. Birer birer iki parmaklarını alınlarına götürdüler. Bir Cadı Kraliçe'yi onurlandırmak için yapılan bir hareketti bu. On Üçler'in yüzlerinde bağışlayıcılık vardı. Bağışlayıcılık, anlayış ve körü körüne itaatten uzak; acılar ve savaşlarla, ortak zaferler ve yenilgilerle dövülüp şekillenen bir sadakat. Daha iyi bir yaşam, daha iyi bir dünya ümidiyle de. Nihayet Manon gözlerini Asterin'in gözlerine çevirdi. Şimdi sağ kolunun yüzünden aşağı yaşlar süzülüyordu. Korku ya da acıdan değil ayrılıktan akan gözyaşları. Bir an için Manon kuş yuvasındaki o gök mavisi kısrağı, asla geri dönmeyecek bir biniciyi bekleyip duracak olan ejderhayı düşündü. Elleri titreyen Asterin parmaklarını alnına bastırıp uzattı. "Halkımızı eve döndür Manon," diye fısıldadı. Manon önce Sorrel'un gözlerine sonra Asterin'in gözlerine baktı. Ardından On Üçler'ine son emrini verdi. "Kaçın." Manon Siyahgaga dönüp Rüzgârın Satırı'nı büyükannesine indirdi.
Sayfa 172Kitabı okudu
Korku imparatorluğu ve Korku imparatorları...
"Korkan bir insanı kontrol etmenin yolu, ona güven vermektir.Yani,senin katilinin yapacağı budur.Babam ordudaydı ve eğitmenlerinden birisi ona hep şöyle dermiş: 'Düşmanına hep bir kaçış yolu bırak.Onu hiçbir zaman köşeye kıstırma.Bir fare bile,köşeye sıkıştığında şiddetle karşı koyar.' "
"...ün: sahip olunacak en kötü araç ama eğer ondan kaçamıyorsan onu kullanmayı öğrenmelisin." "Anlıyorum, efendim," dedi Cheris. Anlamıştı. Jedao'ya boşuna silah dememişlerdi. Silahlara duyulan korku da aslında bir silahtı.
Reklam
İhtilaller geçirmiş, evlere kapatılmış, işkence edilmiş, fikirleri biçimlendirilmiş insanların korku imparatorluğu süren devletin araç gereçleri haline getirilmişi. Siyasal İslamcılık oynamaya devam edenler için farklı tüm fikirler komünistlik yaftası yiyordu.
Korku kimi zaman topuklarımıza kanat takar, kimi zaman da ayaklarımızı yere çiviler: İmparator Theophilus'un başına geldiği gibi: Agarenlere karşı yitirdiği bir savaşta şaşkınlıktan donakalıp bir türlü kaçamıyormuş. Sonunda ordu komutanlarından biri gelip derin bir uykudan uyandırır gibi sarsmış onu: "Ardımdan gelmezseniz," demiş "öldürürüm sizi çünkü canınızı yitirmeniz esir düşüp İmparatorluğu yitirmenizden daha iyidir."
Sayfa 140
644 öğeden 421 ile 430 arasındakiler gösteriliyor.