Yunus! dedi, parmağını kalbimin üzerinde gezdirerek,
"Burası kalbinin en değerli yeridir. Burada siyah bir nokta vardır, canın canı, sevenin canı buradadır. O nokta, yoğun bir damla kandan ibarettir. Adına 'Süveyda' yahut 'Sevda' derler. Siyaha çalan rengi yüzündendir bu isim. Çünkü sevda, kara talih içinde, o kara kan damlasında büyür. Bütün tecelli denizleri, aşk fırtınaları, işte o bir damla kanda dalgalanıp çırpınır. Aşırı sevgi bu damlayı tahrip edip dağıtırsa, parçaları bütün vücuda dağılır. Aşk işte bu dağılmanın adıdır. Aşık ne yaptığını bilmez olur."