Mathmazel

Mathmazel
@mathmazel
Demir olsam çürürdüm toprak oldum dayandım.
9/10
·304 syf.··
2017 91. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 01 Haziran 2017 04:19
Hayatınıza küçücük de olsa dokunan insanları bilirsiniz.O insanlarla zaman daha kıymetlidir. Peki hayatınızdan zaman çalanları bilir misiniz? Eminim ki farkında değiliz. Eskiden bir günde alınan yollar şimdi en cok 5 saatte alınıyor. Eskiden günlerce süren işlerimiz şimdi çabucak bitiyor. Eskiden haftalarca sürülen tarlalar şimdi bir gunde sürülüyor. Hiç düşündünüz mü iş zamanı kısaldığı halde neden bize zaman yetmiyor? Neden hayatımızdan bunca kolaylığa rağmen zevk alamıyoruz? Neden bizim bazı güzellikler için zamanımız yok? Cevapları çok da uzaklarda değil aslında. Tüketim çılgınlığı, acelecilik, insani değerlerle yeterince ilgilenmeyişimiz. Hatırlıyorum da küçükken arabamız olamamasına rağmen akraba eş dost ziyaretlerine daha çok giderdik.şimdi ise daha kolay olduğu halde bir telefonu bile çok görebiliyoruz.halbuki imkanlar daha kısıtlıydı. Çocukluğumda bebeklerimizi bile kendimiz yapardık.hayal gücümüz en güzel oyuncağımızdı.elim elim öpelek oynardık mesela.beş taş,bilye,ip atlama,çelik çomak,... Şimdilerde sokaklarda çocukları nadir görür olduk. Kızıma bakıyorum herşeyi var ama sanki birşeyler eksik. Çocuklarımızı oyuncaklara boğuyoruz ama mutlu değiller.çünkü hayal kurmalarına bile fırsat vermiyoruz.kendi dalgamızla onlarıda sürüklüyoruz.daha ilkokuldaki çocukların ellerinde cep telefonları bu beni çok düsündürüyor.şekere boğuyoruz sevgiye boğacağımız yere.bizden bir şey istediğinde nedense hiç vaktimiz olmuyor.Anne ve babamıza bile vaktim yok diyebiliyoruz. Çalışıyoruz kazandıklarımızı harcayacak zaman bile bulamiyoruz. Yine de çalısıyoruz. Bir tatile giderken bile hep bir acelemiz var.bir an once hedefe ulaşmak.arada yolda durup harikaları seyretmiyoruz.gectiğimiz semtlerin yöresel lezzetlerine bile vakit ayırmıyoruz. Hafta sonu etkinliği diye AVM gezileri
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,4bin okunma
Handan İrişAydin isimli okura yanıt verildi
Mathmazel
Teşekkur ederim. Zamansızlığımıza inat yaşam bizi bekliyor
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·208 syf.··
2017 96. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 29 Haziran 2017 02:38
"Rica ediyoruz, yalvarıyoruz hepinize, lütfen. Evinize gider gitmez atın televizyonunuzu pencereden, Televizyonun boşalan yerine, Hemen koyuverin bir kütüphane. Sonra dolsun o güzelim kitaplar raflara, Girmesin bir daha o kötü görüntü odalara." Bu alıntı kitabın en can alıcı noktası. Ne yazık ki bakıcı niyetine kullandığımız televizyon dünyanın en iğrenç bakıcısı. İçinde neleri öğrenmiyor ki çocuklarımız? Bir düşünün mutfakta dahi televizyon.neredeyse her odada televizyon. Baba maç izler, anne dizi, çocuk ise hiç bitmeyen çizgi filmler. "Bu kadar imkanımız yok ki biz nasıl alalım o kadar televizyonu" diyen bir ailede bile sofra televizyonlu odaya kurulur. Ev ahalisi bir iki sohbet etmeye çalıştı mı " E televizyonun sesini duyamiyoruz az susun" diyen bir feryat kopar. Çocuk bizden bir şey ister " yavrum burayı izlemeliyim az sabret" deriz. Çocugumuzdan yardım isteyince " ya anne cizgi film izliyorum yaaa" diye yakarır. Televizyonun olmadığı ortamda iki kelam edecek olsanız sohbet döner dolasır " şu dizide de şu oldu.","Acun yine bir yarışma yapmış valla helal olsun.adam biliyor", "şu evlenme programında şu olmuş", " haberleri duydum yine olan olmuş."," bu devirde kimseye güvenilmez baksana ne diyor geçen televizyonda. Eskiden hiç böyle seyler olmazdı"... Sürer gider muhabbetler. Televizyon bozulsa evladımız ölmüş gibi yaslara batarız. İşi hiç bilmeyenler profesyonel olur çıkıverir. Haberlerde " hırsızı kapıdaki parmak izinden buldular" haberinden sonra hırsız eldiven giyer. " tecavüzcü çocuğu söyle kandırmış." haberini duyan pedofili çocuğu nasıl kandıracağını öğrenir. " talaştan sahte pul biber yapılıyormuş.üstelik ayırd edilemiyor.şimdi sizler için yapacağız" programını izleyen biri " demek sahte biber de yapılıyormuş.az ben de yapıp katayım" ı öğrenir
Televizyon
Charlie'nin Çikolata FabrikasıRoald Dahl · Can Çocuk Yayınları · 200513,2bin okunma
M.çepık isimli okura yanıt verildi
Mathmazel
Tesekkur ederim tekrar okudum da paylasmak istedim :)
Aziz Nesin Okuma Etkinliği
Gün geçmiyor ki pek sevgili sitemizde yeni bir okuma etkinliği düzenlenmesin. Baktık gördük etkinlik bağımlısı oldu bünyeler, bir etkinlik de bizden gelsin dedik!! Zaten sözünü vermiştik, sözümüzde duruyoruz ve sizlerden künyeye doğru ilerlemenizi rica ediyoruz. :)) Yapımcı : OSCARLI İŞSİZ https://1000kitap.com/Nordavind/Duvar/ !! Yönetmen: Bendeniz NigRa Başrolde : Türk edebiyatı ve yazım dünyasının yetiştirdiği en önemli yazar ve şairlerden Aziz Nesin !! Fragman : youtube.com/watch?v=-gR6R4r... Vizyon tarihi : 02.04.2018 Vizyondan kalkış : 02.05.2018 Aziz Baba'nın 150 tane kitabı var, artık hangisini okuyacağınıza da biz karar vermeyelim(yazmaya üşendim diyemedi), seçin bir tane gelin hep birlikte okuyalım. Elden ele iletelim, buralar hep mizah dolsun ! Katılımcılar : 0- Metin T. (BAŞ ONUR KONUĞU) 1 - NigRa 2- https://1000kitap.com/Nordavind/Duvar/ 3- https://1000kitap.com/meleenk 4- harun inan 5- https://1000kitap.com/OkurYazarKivircik 6- Medine 7- Ebru Ince (Lokasyon sorumlusu) 8- https://1000kitap.com/piraye1972 9- https://1000kitap.com/Dentokan 10- nneslihann 11- https://1000kitap.com/NoDayWithoutCoffee 12-
1000Kitap
Mathmazel
Ben de varım inşaallah ince memed 4 bitince :)
Tek birşey söyleme hakkın olsa ve tüm insanlık seni duysaydı eğer ne demek isterdin ?
Mathmazel
Hepinizin canı c...e (C=cennet &cehennem)
Bilinmeyen Kelimeler
Kitap okurken bilmediğimiz kelimelere rastlarız ve bu kelimelerin tanımları ile kelime dağarcığımıza yeni bir kelime eklemiş oluruz. Kendi adıma bir kelime kütüphanem olsun istedim. İsteyen herkes yorum olarak buraya kelime ve anlamının yanında cümle içerisinde kullanımını da ekleyebilir. Yorum olarak eklenen her yeni kelime, 1K sayesinde ek bir zahmete gerek kalmadan bildirim olarak, yorumda bulunan herkese düşecek ve herkes yeni bir kelime öğrenmiş olacak. Ve Taslak olarak da bu şekilde yoruma eklersek çok daha faydalı olacağını düşünüyorum teşekkürler. TASLAK "Gıyaben : Kendi yokken, ortada olmaksızın. Adını, sözünü başkalarından duyarak, görmeden. Kullanımı : Bugün sana gıyaben tanıdığım birinden söz edeceğim. Posta Kutusundaki Mızıka - Sayfa 94"
Mathmazel
lalüebkem:Şaşa kalmış. Sükuta mecbur olmuş. Susmuş. (Osmanlıca'da yazılışı: lâl ü ebkem)