Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

nilolay k.

Sabitlenmiş gönderi
Ama hayatımın her ânı yeni olaylar birikimiyle yüklü ve bu yeni olayların her biri kendi sonuçlarını beraberinde getiriyor; öyle ki ben yola çıktığım sıfır noktasına dönmek istedikçe ondan daha çok uzaklaşıyorum: Bütün eylemlerim bir önceki eylemin sonucunu silmeye yönelik olsa ve bu silme işleminde yüreğimi ânında ferahlatarak umudumu artıran kayda değer sonuçlar elde etmeyi başarsam da, önceki eylemlerin sonuçlarını silme konusundaki her adımımın, durumu öncesine göre zorlaştıran yeni olaylar yağmuruyla karşılaşmama yol açtığını unutmamam gerekiyor ve sırası gelince onları da temizlemek zorunda kalıyorum. Bu nedenle en az düzeyde karışıklık yaratacak en yetkin silme işlemi için adımlarımı dikkatli atmalıyım.
Sayfa 31 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
%52 (240/454)
Geleceğin Fiziği
Geleceğin FiziğiMichio Kaku
8.8/10 · 705 okunma
%22 (63/282)
Bir Zihin Yaratmak
Bir Zihin YaratmakRay Kurzweil
9/10 · 75 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
251 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
19 günde okudu
Zamanın Kısa Tarihi
Zamanın Kısa TarihiStephen W. Hawking
8.4/10 · 9,5bin okunma
Reklam
Nefes almayı ihmalden tutuklu ben
"Evrenin doğal yasaları dokunulamaz ve bozulamazlar. Enerji yoğunlaşarak maddeyi oluşturur.Yemek burun ile değil, ağız ile yenir. Nefes almayı ihmal eden morarır ve ölür. Bazı şeyler vardır ki kolayca reddedilemez. Söylediğin ve yapmış olduğun şeylerin, hayatında meydana gelen şeyleri belirlemesi kozmik yasanın bir parçasıdır. Sıradan insana göre bu, kendisinin dışındadır ve o kendisini hapsedilmiş, baskı altında hisseder. Tutkuları aklını, aklı da ruhunu rahatsız edince hem kendisi hem de dünya düşünüldüğünde bir karmaşa halini alır yaşamı, tüm yaşantısı mücadele ile geçer. Üstün kişi, kendisinin ve latif kanunun bir bütün olduğunun farkındadır. Bu nedenle, davranışlarına ölçü, zihnine durgunluk getirerek, onunla uyumlu yaşamak için kendisini geliştirir. Bunu yaptığında kendisini kutlu ve aydınlatılmış olan her şeyle bir hale gelmiş bulur. Günlerini sükunet ve kendinden razı bir halde nefes alarak geçirir. Bu, son derece derin, basit bir gerçektir. Yaşamın ve ölümün hükümdarı sensin. Sen ne isen, yaptıkların da odur."
Hiçliğe bakış açısı bile dolu.
"Otuz çubuk buluşur tekerin ortasında ortadaki hiçliktedir arabanın yararı Balçıktan çömlek oyarlar içindeki hiçliktedir çömleğin yararı Ev yapan kapı pencere açar duvara oradaki hiçliktedir evin yararı Demek varlık kazanç getirirse hiçlik yarar getirir" Ekleme; "Çin felsefesinde Hiçlik, ikili nesnel dünyanın, karşıtlıklar dünyasının kaynağıdır. Bu nesnel karşıtlıklar "Yin" ve "Yang" kavramlarında dile gelir. "Yin", doğadaki dişil unsurdur. O, Toprak Ana'dır, koruyandır, gölgedir, köktür, enerjidir. "Yang" ise eril unsurdur: Güneştir, etkileyen ve yayılandır, ışıktır, dal ve yapraktır, kuvvet ve harekettir. Bu ikisi hiçbir zaman tek başına değildir. Bir madalyonun iki yüzü gibidir onlar. Işıkla gölge, enerji ile hareket ancak birlikte vardırlar. Ve bu ikisi yabancı değildir birbirine: Birinin içinde ötekinden, erkekte kadından, kadında erkekten, ışıkta gölgeden, toprakta güneşten bir şey vardır her zaman. "HİÇ iken Bir oluruz Bir'ken İki oluruz İki iken Üç oluruz Üç'ten bin bir tür oluruz..."
Sayfa 21 - Yol YayınlarıKitabı okudu
Stoa felsefesi iflah olmaz sorgulayacılar için zorlu bir patika.
X. Kitap [13] Uyanır uyanmaz kendine şunu sor: "Adil ve doğru davranışlarımdan dolayı başkaları tarafından kınanmak benim için önemli mi?" Önemli değil. Diğer insanları metheder ya da karalarken kibirle seslerini yükseltenlerin kendi yataklarında, kendi sofralarında neler yaptığını, nelerden kaçındıklarını, neyin peşinde olduklarını, elleri ya da ayaklarıyla değil de dürüstlük, saygınlık, hakikat, kanun, iyi bir koruyucu ruh gibi en kıymetli parçalarıyla nasıl hırsızlık ve yağma yaptıklarını unuttun mu? [14] Eğitimli ve alçakgönüllü biri, her şeyi veren ve her şeyi alan doğaya, "Dilediğini ver, dilediğini al," der. Fakat meydan okurcasına değil, doğaya itaatkâr ve sade bir bağlılıkla söyler. [15] Yaşayacak pek az zamanın kaldı. Bir dağdaymış gibi yaşa kalanını. Orada ya da burada yaşamanın hiçbir farkı yok. Yaşadığımız her yer dünya kentindedir. Varsın insanlar gelip doğaya uygun yaşayan gerçek insanı görsünler, incelesinler. Eğer ona dayanamazlarsa varsın öldürsünler. Zira ölüm, onlar gibi yaşamaktan çok daha iyidir. [16] Nasıl iyi bir insan olunacağı hakkında daha fazla konuşma, öyle biri ol. [17] Zamanın ve özün bütünlüğünü düşün hep; her şeyin bütün özle kıyaslandığında bir incir çekirdeği, bütün zamanla kıyaslandığındaysa bir burgunun dönüşünden başka bir şey olmadığını düşün. [18] Var olan her şeyi dikkatle incele ve her şeyin zaten çözülüp dağılmaya başladığını, bu çözülüp dağılma sürecini, ya da doğanın her şeyi ölmek için yarattığını düşün.
Sayfa 106 - Türkiye İş Bankası YayınlarıKitabı okudu
nilolay k.
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Safdil
SafdilVoltaire
8.4/10 · 585 okunma
527 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.