Didiler ol Türke durmaz ejdeha Kimse cenkinden anun bulmaz rehâ Bilmeziz ol demur mi ya kaya Kimse bulunmaz ana vara kıya Yalunız, at depüben sır leşkeri Cengine durmaz anun div û peri
“Ben sağlıklı ve mutlu günlerinde Allah’ı unutup da sıkıntılı ve çaresizlik günlerinde O’nun gücünü ve hükümranlığını itiraf edenlerden değilim oğul. Ben O’na sahip olduğum için O bana sahiptir. O ol demeyince olmaz, O öldürmeyi istemeyince sen öldüremezsin oğul!”
Sen ne kadar iyi bir insan olursan ol, diğer insanların seni sevmek gibi bir zorunluluğu yok. Aynı durum diğerleri için de geçerli...
Kimseyi sevmek zorunda değilsin. Böyle düşününce insan daha iyi hissediyor.