Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Arzunun öznesi "tercihte bulunma zorunluluğu ve bir başkasında arzulanması makul kriterler konusunda sürekli ikaz edilir ve sorumlu kılınır". Dahası, hayal gücünün artırılmış olması da "kadınların ve erkeklerin bir partnerde olmasını arzuladıkları özellikler ve/veya ortak bir yaşama dair beklentiler konusundaki taleplerini değiştirmiş, seviyesini yükseltmiştir". Böylelikle, bugün insan daha çok "hayal kırıklığına uğrar". Hayal kırıklığı da "hayal gücünün bednam bakiresidir."
Her şeyde ortak olan özellikler vardır ve bunu bilmek zihni doğanın en büyük mucizelerine açar. Her şeyde bulunan birinci özellik iki sonsuzluğu kapsar, sonsuz büyüklük ve sonsuz küçüklük... Doğa her şeyin üzerine kendisinin ve yaratıcısının imgesini kazıdığına göre, hemen hepsi onun çifte sonsuzluğunu paylaşır.
Reklam
Bir Eylem Planı Geliştirin: Finansal planlamanın üçüncü aşaması bir eylem planı geliştirmektir. Hedeflerimiz şöyle ya da böyle farklılık gösterse de finansal bir eylem planında bulunması gereken ortak özellikler vardır. Bunlar esneklik, likidite, koruma ve vergi yükünün azaltılmasıdır:
Tüm samimiyetimle inanıyorum ki; bu ülkede ne kadar çok renk, fikir, çeşni, yaşam tarzı olursa, -bu özellikler iyi yönetildiği müddetçe ve saygı ortak paydasında kalındığı sürece- o nispette de hür yaşarız bence..
304 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
KİRPİ GİBİ OLACAKSINIZ!!!
Arthur Schopenhauer, 1851’de yayınladığı “Parerga ve Paralipomena: Kısa Felsefi Denemeler” adlı eserinin 396. bölümünün bir kısmında, kirpilerin soğukta kaldığı anlarda karşılaştıkları ikilemi anlatıyor: “Soğuk bir kış sabahı çok sayıda oklu kirpi, donmamak için birbirine bir hayli yaklaştı. Az sonra, oklarının farkına vardılar ve ayrıldılar.
Kirpinin Zarafeti
Kirpinin ZarafetiMuriel Barbery · Kırmızı Kedi Yayınları · 20207,5bin okunma
Müşrik, Allah'tan başkasına ilâh diye tapan, yahut Allah'tan başkasına ilâhlık özellikleri yakıştıran, onları Allah'ın işlerinde ve egemenliğinde pay sahibi olarak gören kimse demektir. Kainatı denetimi altında tutma, yarattıklarının her türlü ihtiyaçlarını karşılama, gizli ve açık her şeyi bilme gibi üstün özellikler sadece Allah Teâlâ'da bulunduğu halde, bu özelliklerin başkalarında da bulunduğunu ileri sürmek, onlara ilâhlık yakıştırmak olur. Müşriklerin Allah'a ortak koştukları şeyler arasında çeşitli tabiat olayları ve varlıklar, dünyaca büyük tanınan kimseler, Allah'ı sever gibi sevilerek itaat edilen ve peşinden gidilenler, yıldızlar, melekler, cinler, şeytanlar sayılabilir. Allah'a evlât yakıştırmak, bir kısım peygamber veya melekleri Allah'ın oğlu veya kızı saymak da Allah'a şirk koşmaktır.
Sayfa 54
Reklam
246 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
13 günde okudu
İnsan, yapısı itibariyle sosyal bir varlık oldugu için, tarihin başlangıcından bu yana büyük ya da küçük topluluklar halinde yaşamıs ve yaşamaktadır. Toplumsal yaşamı saglıklı bir şekilde sürdürmek, kaosu önlemek, hak ve özgürlükleri korumak için de, her toplum kendi inanışları, gelenek ve görenekleri doğrultusunda kurallara ihtiyaç duymuştur.
Krizalitler
KrizalitlerJohn Wyndham · DeliDolu · 2016133 okunma
134 syf.
·
Puan vermedi
·
8 saatte okudu
Quis Es????
“Quis es?” Latince “Kimsin sen ? “ Anlamına gelen bu soru kalıbı whatsapp biyografimde yer alıp vücuduma dövme yaptırmak isteyecek kadar önem verdiğim bir kim olduğumu bulma arayışıdır.. Sık sık kendime sorduğum bazen yanlışa düşeceğim anlarda hayat kurtaran beni her zaman olmak istediğime yaklaştıran bir sorudur? “Kimim ben?” Bu sorunun altında
Ölümcül Kimlikler
Ölümcül KimliklerAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 20197,8bin okunma
Yaşanmış onca hayat, yazının ve sözün binlerce yıllık varlığı ve yazılmış sayısız kitap, insanlığın daha bilge, daha erdemli bir yaşamı değil, sürü halinde cehaleti ve erdemsizliği seçmesinden başka bir sonuç yaratmamışken, yeni bir metni yazılı sözler yığınına katmaktan bir şeyler umuyor olmak, metin ile okur arasındaki ilişki alanının hâlâ mahrem özellikler taşıyor olmasından kaynaklanabilir: Yazılı metnin, yazı olarak, kitap olarak, şahsiliği ve şahsa dönüklüğü, okumanın genellikle sessiz bir edim olması, okuma sürecini, alenileşmeye, hatta söze sığmaya yatkın olmayan, tanımsız, muhtemelen de iktidarların dışında, yasadışı bir süreç kılabilir. Bu ilişkinin içerdiği şahsi ihtimallerin belirsizliği, bir sözün ya da bir paragrafın ne zaman, hangi koşullarda hatırlanarak kişiyi etkileyeceğinin bilinmemesi, okuma birikiminin sonuçlarının belirsiz olması, yakayı ele vermesi mümkün olmayan “...-ı okumuş olanlar” topluluğunu, en koyu gizlilik koşullarında, ortak davranışlara, tahrip ve tahayyül gücüne sahip kılabilir.
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.