Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tan

Tan
@quidem
150 okur puanı
Ağustos 2018 tarihinde katıldı
Tan bir yorumu yanıtladı.
Herkesin kabul etmesi gerekir ki, bir yasa ahlâk yasası olarak geçerli olacaksa, yani bir yükümlülük nedeni olacaksa, mutlak zorunluluk taşımalıdır; ''yalan söylemiyeceksin'' buyruğunun, sırf insanlar için geçerli olduğu, diğer akıl sahibi varlıkların ise ona aldırış etmeleri gerekmediği düşünülmemelidir. Gerçekten ahlâk yasaları olan diğer bütün yasalarda da durum böyledir; dolayısıyla yükümlülük nedeni burada insanın doğal yapısında ya da içinde bulunduğu dünyanın koşullarında değil, a priori olarak doğrudan doğruya saf aklın kavramlarında aranmalıdır ve temelini sırf deneyin ilkelerinde bulan başka her buyurtu, hatta bir bakıma genel olan bir buyurtu, en küçük bir noktası - belki de yalnızca bir hareket nedeni bakımından- deneysel temellere dayanıyorsa, gerçi pratik kural adını alabilir, ama hiçbir zaman ona bir ahlâk yasası denemez.
Sayfa 4
Tan okurunun profil resmi
Caner the CahilBender
Caner the CahilBender
Hocam, Kant burada insana ek olarak 'diğer akıl sahibi varlıklar' ifadesini neden kullanma gereği duyuyor?
3 önceki yanıtı göster
Tan okurunun profil resmi
Haha 😃 Ah şu dogmatik uykuların korkulu rüyası güneş...
Reklam
Tan bir yorumu yanıtladı.
192 syf.
·
Puan vermedi
İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma
İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir SoruşturmaDavid Hume
8.2/10 · 1.237 okunma
Caner the CahilBender okurunun profil resmi
Arkadaş Locke'u okudun mu?
2 önceki yanıtı göster
Tan okurunun profil resmi
Eyvallah hocam, çok teşekkür ederim yönlendirme için :') En kısa zamanda okuyacağım umuyorum.
6 sonraki yanıtı göster
Tan bir yorumu yanıtladı.
Kur'ân-ı Kerîm'de namaz, birçok sûrelerde zikir diye anılmaktadır. Hâsılı Kur'ân'da, halka halinde oturup, yahut ayakta sallanarak Tanrı adlarından birini, sayılı, yahut sayısız boyuna tekrarlamak anlamına bir zikir yoktur.
Sayfa 32
Serhat okurunun profil resmi
Tasavvuf, erbabından öğrenilir. Yahut ulemanın, meşayihin kabul ettiği muteber eserlerden tasavvuf hakkında bilgi edinilir. Abdülbaki Gölpınarlı (kendi beyanıyla sabit) Şii'dir. Tasavvuf ehline, ehli sünnet alimlerine ve eserlerine haksız ithamlarda bulunmuştur. İlaveten ehl-i sünnet itikadının dışında ki bir mezhebe mensup hiç kimse tasavvuftan nasiplenemez. Manevi terakkiyat kesbedemez.
Tan okurunun profil resmi
Doğrudur hocam, bu alan üzerine çok bilgim yok. Sizin özellikle sözünü ettiğiniz hüviyette olan ve giriş mahiyetinde sayılabilecek eserler mevcutsa önerile açığım, öğrenmek isterim.
1 sonraki yanıtı göster

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Tan bir yorumu yanıtladı.
Sanatla uğraşan yalnızca bilmekle kalmaz, bilgisini işinde gerçekleştirerek önceden var olmayan şeyleri yapar, oluşturur.
Olcay Arın okurunun profil resmi
İleriki sayfalarda sanatı aşağılayacak. Hepsini değil bazılarını diye hatırlıyorum.
1 önceki yanıtı göster
Tan okurunun profil resmi
Oradaki sanat sözcüğünün asıl karşılığı Grekçe ''tekhne'' kelimesi. Yani bizim bugünkü anlamda anladığımız sanattan ziyade, bir işe dair olan hünerliliği, kabiliyeti imleyen bir anlamı var. Bu anlamda kaptanlık, marangozluk, kunduracılık, hekimlik gibi ustalık isteyen her alan ''tekhne''; yani sanat sayılıyor.
Tan bir yorumu yanıtladı.
Nefret, başarısızlığa uğramış sevgidir.
68 öğeden 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.