Kendime hayretle, hayal kırıklığıyla, hoşnutlukla bakıyorum. Kederliyim, bunalımdayım, coşkuluyum.Ben bunların hepsiyim aynı anda, ama toplayıp da sonucunu bulamam. Nihai değer ve değersizligi belirleme yeteneğine sahip değilim; kendim ve hayatım hakkında hiçbir yargım yok. Tamamen emin olduğum hiçbir şey yok. Hiçbir şey hakkında hiçbir kesin kanaatim yok. Yalnızca doğduğumu var olduğumu biliyorum ve bana öyle geliyor ki bir şekilde taşınıp getirilmiştim buraya. Bilmediğim bir şeyin temeli üzerinde yaşıyorum.
Chul-Han'ın tek kötü kitabı. Zırvalamış. Dilsel oyunlar içinde kaybolmuş. Oysaki bu kitabın içimi ferahlatması gerekiyordu. Bu kitabı okumak yerine sütlaç yiyerek kendinize bir iyilik edebilirsiniz.