Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kahveyi uzun müddet sadece Araplar kullandı. Bu içeceğin Suriye, Mısır, İran ve Hindistan'a yayılması bir asır sonraya rastlar. İstanbul'a bile, ancak I. Süleyman zamanında girdi. Peçevî'nin yazdığına göre, 1555 yılında, biri Halepli diğeri Şamlı iki Suriyeli; Hükm ve Şems, İstanbul'a gelir ve Taht-ul Kal'a'da (Tahtakale) iki kahvehane açarlar. Bu harikulâde içeceğin cazibesi, önce çok geçmeden, müderris, kadı vs. gibi mühim memurları çeker. Bu kahveler, onlar için saatlerce oturulacak bir merkez haline gelir. Kimi dama yahut satranç oynayarak, kimi sohbet ederek vakit geçirmeye başlar. Bu sohbetler, zamanın meseleleri üzerine değil, sanat, ilim ve edebiyat üzerine olur. Peçevî, kahvehanelere karşı gösterilen muazzam akım karşısında, imam, şeyh, müezzin gibi en masum eğlencelere bile düşman olan din adamlarının, bu büyük rağbet karşısında dehşete düştüklerini, bu içeceğe cephe aldıklarını, kahvehanelere gidenleri münkir ve mücrim ilân ettiklerini yazar. Bunların çıkardığı şamatalar ulema sınıfına da tesir etti. Şeyhülislâm Ebussuud Efendi, kalben inandığından değil fakat İçtimaî sebeplerle onlardan yana çıktı. Kur'an'da bu içecekle alâkalı tek kelime bile olmamasına rağmen, kömürleşme derecesinde kavrulan her şeyin Müslümanlıkla yasak olduğuna dair fetva verdi.
Sayfa 51 - Tableau Général de Lempire Othoman: Code Religieux. Tercüman 1001 Temel Eser Serisi No:3, Kervan KitapçılıkKitabı okudu
İleri görüşlüyseniz satranç kolay bir oyundur, ne kadar ileriyi görürseniz de o kadar iyi. Elinizdeki gücü ölçüp biçmeniz gerekir. Hangi taşların feda edilebileceğine, hangilerinin korunması gerektiğine karar vermelisiniz. Scott'ın iddiasına göre karşınızda yetenekli bir rakibiniz varsa işin sırrı mış gibi yapmaktı. Onu tek bir yolda -belki salakça, belki masum bir yolda- ilerlediğinize dair ikna etmeye çalışmalıydınız. Esas önemli olan, aslında onu doğrudan mata götürecek gerçek planınızı, belli etmeden ustaca gerçekleştirmekti.
Reklam
İleri görüşlüyseniz satranç kolay bir oyundur, ne kadar ileriyi görürseniz de o kadar iyi. Elinizdeki gücü ölçüp biçmeniz gerekir. Hangi taşların feda edilebileceğine, hangilerinin korunması gerektiğine karar vermelisiniz. Scott'ın iddiasına göre karşınızda yetenekli bir rakibiniz varsa işin sırrı mış gibi yapmaktı. Onu tek bir yolda -belki salakça, belki masum bir yolda- ilerlediğinize dair ikna etmeye çalışmalıydınız. Esas önemli olan, aslında onu doğrudan mata götürecek gerçek planınızı, belli etmeden ustaca gerçekleştirmekti.
SELEFİLİK ve SELEFİYE...
Selefîlik/Selefiyye, itikadî konularda Kur’an ve Sünnet’in lafzına bağlı olan ve te’vili kabul etmeyen, gelenek ve mezhep karşıtı bir ekoldür. Selefîlik, İbn Teymiyye eliyle kurulmuş olup Vehhâbîler eliyle Suudi Arabistan’da devletleştiği gibi “Yeni Selefîlik” diye aynı çizginin farklı tonlarda devamı söz konusudur. Selefîliğin kurucusu,
Sayfa 14 - 15,16,17,18,19 Kazım Albay, Aylık/Baran Fikir ve Aksiyon Gazetesi, Ocak2023, İkinci Devre, Sayı 11Kitabı okudu
“Aşka dair her haberin kapısı hayrete açılmakta. Mademki hiçbir şeyden haberim olmayacak, bari sarhoşluğu vurayım da hiç haberim olmasın.”
DOĞAN CÜCELOĞLU ÖNERİYOR: -Bir Dinozorun Anıları/Mina Urgan -Kırk Yıl / Halit Ziya Uşaklıgil -Tarihin Saklanan Yüzü - İdam Edilen 44 Vezir-i Azam’ın Dramı, Öldürülmüş Şehzadeler ve Devrilmiş Padişahlar/Çetin Altan -Bir Türk Ailesinin Öyküsü I İrfan Orga -Meral Çelen'in Antları / Çocukluk ve İlk Gençlik Yıllarım / Aziz Nesin’li Yıllar / Meral
Reklam
DOĞAN CÜCELOĞLU ÖNERİYOR: -Bir Dinozorun Anıları/Mina Urgan -Kırk Yıl / Halit Ziya Uşaklıgil -Tarihin Saklanan Yüzü - İdam Edilen 44 Vezir-i Azam’ın Dramı, Öldürülmüş Şehzadeler ve Devrilmiş Padişahlar/Çetin Altan -Bir Türk Ailesinin Öyküsü I İrfan Orga -Meral Çelen'in Antları / Çocukluk ve İlk Gençlik Yıllarım / Aziz Nesin’li Yıllar / Meral
"Aşka dair her haberin kapısı hayrete açılmakta." | Hâfız Şirâzî
Satranç Oynamak Bilinip tanınan oyunlardan biri de satrançtır. Bu konuda Ashab, Tabiin ve Fukaha iki farklı mezhep oluşturmuşlardır Birinci mezhebe göre, satranç oynamak haramdır. Bu görüşte olanlar İmam Malik, İmam Ebu Hanife ve İmam Ahmed bin Hanbel'dir. Bu üç imam, satranç hakkında ileri sürdükleri tahrim hükmünde, Ali bin Ebi Talib, İbn Ömer ve İbn Abbas'a dayanmışlardır Çünkü bu üç kadri yüce sahabiye göre, satranç oynamak caiz değildir İkinci mezhebe göre, satranç oynamak helaldir. Ebu Hüreyre, tabinden Said ibni Müseyyeb, Said bin Cübeyr ve İbn Sirin ayni görüşteler. İmam Şâfii de bu görüşü benimsemiştir. Satrancın helal olduğunu söyleyenlerin delili şudur: Eşyada asil olan ibahadir. Satrancın haram kılındığına dair kesin bir hüküm gelmemiştir. Aynı zamanda satranç iki yönden tavla oyunundan farklı bir durum arzeder; Birincisi:Tavla bir bakıma fal oklarıyla kısmet aramaya benzer (607) Satranç ise daha çok uzmanlık, düşünme ve tedbir isteyen bir oyundur. Bu yönüyle ok, atıcılık yarışmasına benzer. İkincisi: Satrançta iyice düşünüp savaşa hazırlanma ve tedbirli olmaya benzer bir tedbir söz konusudur. Tavlada ise vakti boşuna zayi etme, hiçbir yararı olmayan boş bir şeyle oyalanmak söz konusudur. Satranç oyununu mubah sayanlar bunu üç şartla takyid etmişlerdir: al Satranç oynayanların namazı geciktirmemesi, b) Bir mal ya da para karşılığında oynanmaması, c) Oyunculardan herbirinin dilini kırıcı sözlerden, edep dışı laflardan korunması Bu üç şarttan biri yerine getirilmez de bir açıklık verilirse, o takdirde hüküm tahrime yönelir.
Sayfa 384 - c2
Beden eğitimi fenaydı, voleybolsa en fenası. Beth topa bir türlü düzgün vuramıyordu. Ya topa sertçe şaplak atıyor ya da rasgele sektiriyordu. Bir keresinde parmağını o kadar kötü incitti ki hemen şişiverdi. Kızların çoğu kahkahalarla bağrışarak oynuyor ama Beth aynısını hiç beceremiyordu. ... Haksızlıktı bu. Sportmenlik Beth'i hiç
13 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.