Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Kılıç Artığı poe-tik-ler
I Masallarımız aynı düşlerimiz bir Aynı ateşin yaktığı ağıtlardan geliyoruz Kentin en uzak köşeleri Hüznün ele verecek seni Öyle mahzun bakma çocuk "Devletin ve milletin bekası" zedelenir
Stoa evrensel güç olan kader nedenlerinin varlık koşuludur ve bu yüzden onlardan ayrıdır. Stoacı kaderi anlamak üzere tespih analojisine başvurulursa hem birlikte işleyen nedenlerin sürekliliği hem de nedenleri bir arada tutan kaderin mahiyeti anlaşılmış olur. Boncukları bir arada tutan ip kadere boncuklarsa nedenlere karşılık gelirler. Tespih analojisi kaderle nedenler arasındaki birbirine bağlama işlevini açık kılar. Nasıl ki tespih olabilmek için boncukların içinden geçen ipe gereksinim duyar ise aynı şekilde stoacı evrensel düzende sürekli birlikli ve ilişkisel olabilmek için nedenleri bir arada tutan kadere ihtiyaç duyar. Kader sayesinde her bir neden diğer nedenlerle belirli bir ilişki içinde bulunur ve dizinin herhangi bir yerinde meydana gelen nedensel bir değişim dizinin geri kalanını etkiler.
Reklam
Kılıç Artığı poe-tik-ler
I Masallarımız aynı düşlerimiz bir Aynı ateşin yaktığı ağıtlardan geliyoruz Kentin en uzak köşeleri Hüznün ele verecek seni Öyle mahzun bakma çocuk "Devletin ve milletin bekası" zedelenir
“Büyük ve güzel bir yaşama susamışım. Oysa, yaşadığım yaşam öyle cılız, öyle ilgi çekici olmaktan uzak ki. Kasvetli günleri tespih çeker gibi bir bir çekiyorum. ”
144 syf.
·
Puan vermedi
·
12 saatte okudu
Ağustos ayında çıkmış olduğumuz Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi yolculuğumuzun yedinci durağıydı Marcus Aurelius'un Kendime Düşünceler adlı bu eşsiz eseri. Kendime Düşünceler adlı eser temel olarak Marcus Aurelius'un 12 bölüm boyunca kendi kendine "Kendini toparla, Marcus" diye tekrar etmesinden oluşuyor. SPOILER UYARISI: -Yaşadığınız zaman, var olmadığınız ve var olmayacağınız zamana kıyasla çok çok kısa. -Size yanlış yapan insanlar bunu yalnızca bilgisizlikten yaparlar ve eğer onları bu konuda aptallık yapmadan düzeltebiliyorsanız, bunu yapmalısınız. -Sen bir cesedin etrafında sürüklenen küçük bir ruhsun. -Olayların sizi yaralayıp yaralamadığı, onlar hakkındaki fikrinizdir ve bu fikri kontrol edebilirsiniz. İşte bu kadar. Bu felsefi fikirlerin büyüleyici yanı, tek bir kez ifade edilseler dahi derin, sağlam ve ikna edici görünebilmeleridir. Ancak bir tespih gibi defalarca tekrarlanınca, Marcus'un gerçekten ciddi, meşakkatli günlük şüphelerle mücadele ettiğini hissediyorsunuz; bunlar onun doğru olmasını istediği şeyler, doğru olduğunu bildiği şeyler değil, tanımlayıcı olmaktan çok normatif ifadeler. Kendime Düşünceler , özellikle tarihi göz önüne alındığında, büyüleyici ve alt metinli bir okuma sağlayacaktır okurlarına. Keyifli okumalar diliyorum. İyi ki kitaplar var...
Kendime Düşünceler
Kendime DüşüncelerMarcus Aurelius · İş Bankası Yayınları · 202215bin okunma
İlk görüşte anket sanmam -_-
... " Peki ya insanın var olması, bulması yahut bulamaması? Biz var olarak neyi buluruz? Neyi bulmak isteriz? Bizi varlığa getiren, O'nu bulmamızı ister. Yaratıcı, bulunmak için yaratır: Bulunmaya ihtiyacı olduğu için değil, bulmayı bize bir nimet olarak verdiği için. Ay ve güneş, dağlar ve ormanlar, gece ve gündüz, bitkiler ve hayvanlar doğal var olma/bulma hallerinde O'nu tespih eder, O'nun önünde secdeye varırlar. Yani her an O'nu bulurlar. Biz, var olma/bulma eylemimizle onların bu kozmik ve metafizik yolculuğuna eşlik ederiz. Nefes aldığımız ve var olduğumuz her an yeni bir yaratma, yeni bir bulma, yeni bir keşif, yeni bir buluşma, yeni bir yolculuktur. Yaratıcı'yı bulmanın yolu olarak var olmak, insana has bir nitelik arz eder. Var olmak suretiyle Yaratıcı'yı buluyorsak o zaman var olmak, bir dua makamında olmak demektir. Yerde ve gökte olan her şeyin Allah'ı zikretmesi, onların varlık amaçlarını açıklar. Tabiat âleminin tersine insan, Allah'ı akıl ve iradesiyle arar ve anar. Allah'ı bilinçli olarak arayan insanın bizatihi varlığı bir dua ve ibadet hâlidir. Bir rahmet olarak varlık, insana bu hususi mertebeyi bahşeder. " ...
Reklam
202 syf.
·
Puan vermedi
Çok iyi bir şair olmanın yanı sıra felsefe, sanat, bilim, matematik ile ilgilenir. Rubailerini okuduğunuzda o çoksesliliği görürsünüz. Okudukça zihninizde mantıklı bir zemine oturtmak için adeta kendinizle savaşırsınız. Dikkatimi çeken şey ise islamın en katı zamanlarında(11. yy) dini eleştirmesi, sorgulaması ve zamanının çok ötesinde bir mantalite ile bunu rubailerine yansıtması. İğnelemeyi adeta nakış gibi işlemiştir dizelerine. İçin temiz olmadıktan sonra Hacı hoca olmuşsun kaç para Hırka, tespih, seccade güzel ama Tanrı kanar mı bunlara! Adeta günümüze atıfta bulunmuş gibi değil mi? Okudukça aynı dönemde yaşamamanın pişmanlığını yaşarsınız. Her ne kadar dinsiz ve ayyaş olarak tanınsa da bir kadeh şarap ile okunası. Sen bu dünyanın sırrına eremezsin Erenlerin dilini de sökemezsin Öyleyse iç şarabı, cennet et dünyayı Öteki cennete ya girer ya giremezsin. An'da kalmayı, mutluluğu stoacı bir yaklaşımla ele almıştır. Bana göre herkesin kitaplığında olması gereken yüce bir şair.
Dörtlükler
DörtlüklerÖmer Hayyam · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202122,2bin okunma
İnsanın Allah'la olan iletişimi sadece namaz, tespih, seccade ya da zikirle değildir. Toplumsal hizmetler ve insanların ihtiyacını gidermek de Allah'la olan iletişimin bir parçasıdır.
Sayfa 55 - Tesnim YayınlarıKitabı okudu
okuma önerileri
1. Küçük Prens 🤴 Antoine de Saint-Exupéry ⭐ Can Çocuk 🟣 Tüm Kitapları Okunabilir ✅ 1. Suç ve Ceza 🪓 İnsancıklar 👪 Öteki 🪞 Yeraltından Notlar ✍🏼 Öyküler🖋️ Dostoyevski ⭐ İletişim Yayınevi ♦️(Yazarın Tüm Kitapları 💜) 2. Mrs Dolloway, Kendine Ait Bir Oda🗯️ Virginia Woolf ⭐ İletişim Yayınevi / Kırmızı Kedi Yayınevi ♦️(Yazarın Tüm Kitapları 💜) 3. Anna
Büyük ve güzel bir yaşama susamışım. Oysa, yaşadığım yaşam öyle cılız, öyle ilgi çekici olmaktan uzak ki. Kasvetli günleri tespih çeker gibi bir bir çekiyorum. Hangi maksatla, nereye gitmek için?"
Ortam yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Âlemi yaratan bir Tanrı olduğunu, bütün işleri idare ve kontrol eden ilahî varlıklar bulunduğunu söylemek, Tanrı'yı ve ilahî varlıkları yüceltmek (ta'zim), onlara dua (sala) etmek, onları tespih ve takdis etmek, insanın bu tür şeyleri yaptığı, bu dünyada hayatta peşinden koşulan nimetleri terk ettiği ve bu yolda sebat ettiği takdirde ölümden sonra elde edeceği büyük nimetlerle mükâfatlandırılacağına, bu şeyleri yapmadığı, bu dünyanın nimetlerini tercih ettiği takdirde ölümden sonra cezalandırılacağına, başına gelecek büyük bedbahtlıklarla karşılaşacağına inanmak, bütün bunlar, insanlar tarafından insanlara karşı kullanılan hile, aldatma ve sahtekârlıklardan başka bir şey değildir. Çünkü bunlar, bu nimetleri korkmadan, açıkça dövüşerek zorla elde etmekten aciz olan insanlar tarafından uydurulmuş hile ve aldatmalar, fizik güçleri ve silahlarıyla açıkça ve kimsenin yardımını istemeden mücadele etme gücüne sahip olmayan kimseler tarafından kullanılan tuzaklardır.
Sayfa 141 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
50 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.