Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI KAYNAK
1. İslami İlimlerde Metodoloji Meselesi (2005), İstanbul: Ensar Yayınları. 2. Togan, Zeki Velidi (1981): Tarihte Usul, İstanbul: Enderun Yayınları. 3. Şeşen, Ramazan (1998), Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İstanbul: İsar Yayınları. 4. Humphreys, Stephen (2004), İslam Tarih Metodolojisi, İstanbul: Litera Yayıncılık. 5. Horowitz, Josef
TÜRK ROMANINDA AYDIN PROBLEMİ ( 1908-1950) / Yunus Balcı
1.Bölüm AYDIN: Kelime-Kavram-Tip-Fonksiyon TANZİMAT DEVRİ TÜRK AYDINLARI Tanzimat aydınlarının çoğunda batı medeniyeti taraftarlı ağır basarken, Cevdet Paşa, Tanzimat devri insanının ikili dünya görüşünün tam bir örneğini verir. Medrese tahsilinin yanı sıra, batı dillerine ve bilimlerine de meyl eder. Diğer Tanzimat aydınları gibi Avrupa'ya hayran ve medeniyetçidir. Fakat inandığı ilerlemenin din ve şeriat dahilinde gerçekleştirilmesine taraftardır.188 Bu münasebetle Ahmet Cevdet Paşa, mensubu olduğu ulema ile Tanzimat'ın batı tipi aydını arasında bir organik bağ gibidir. Ancak o, batılılaşma adına yapılan yeniliklerden pek memnun degildir. Bu tür degişiklikleri, bir binanın temeline bakmaksızın tavanını süslemeye benzetir. Avrupa fenninin ve sanatlarının yayılmasını sağlamak yerine, medeniyet nehrinin getirdiği çamurlara aldanılmaktadır. Halk da yüksek tabakanın bu gidişinden nefret ederek her türlü yenilikten ürkmekte ve yeni olan her şeyi kötü görmektedir. Cevdet Tarihi-I, s.67'den naklen, Orhan Türkdoğan, Sosyal Şiddet ve Türkiye Gerçeği, İstanbul-1996, s.64-65.
Reklam
Google'un Yapay Zeka Robotu Bard'a Sorduğum Soru ve Bana Verdiği Cevap
Sorum: Nihal Atsız ile Dr.Muhammet Barkım Canlıoğlu sohbet etselerdi neler hakkında konuşurlardı? Aldığım Cevap: Nihal Atsız ve Dr. Muhammet Barkım Canlıoğlu, farklı alanlarda uzmanlaşmış olsalar da, ortak ilgi alanlarına sahip iki Türk aydınıdır. Atsız, Türkçülük ve tarih alanlarında uzmanlaşmış bir yazar ve şair iken, Canlıoğlu uluslararası
Türklük Kavramı Üzerine
Bernard Lewis’in de belirttiği gibi, “Türk” kavramı, İslamiyet’le öylesine eş anlamlıydı ki; bilhassa Osmanlı dönemindeki Müslüman ahali “Türk” diye adlandırıldığı gibi, bir gayrimüslimin Müslümanlığı kabul etmesi de “Türk oldu” diye ifade edilirdi. Bu durum, dünya Müslümanları içinde özellikle "sine-i selase" (üç kucak) denilen üç
uygun fiyatlı tarih kitaplarına tükenmeden ulaşmak isteyenlere ithaf olunur 3
''sayın 1k uygulama kullanıcıları tarih alanında okuma yapmayı seviyorsanız, türk tarih kurumunun e mağazasında çok uygun fiyatlara (bence) güzel kitaplar var.'' şeklinde bu sene içerisinde iki defa burada bu konuya dikkat çekmek için ileti yazmıştım; #201347443
HK
Kökü bizde var olan medeniyeti hayata döndürmek lazım.
Reklam
Neden alim yetiştiremiyoruz? Prof.Dr. Mehmet Akif Koç’un konuşmasından geniş bir özet sunuyoruz: Hicri ilk üç asırda ne zaman ne gerekmişse ulema onu görmüş ihtiyacı karşılama teşebbüsüne girişmişler. Mesela Hicri dördüncü asırda İbn-i Nedim’in fihristiyle karşılaşıyoruz, daha önce yok. Dört asır boyunca bütün alanlarda ilim kaleme alınmış,
Dindar olmayı Araplaşma Medeniyeti Batıda; Geleneğini yobazlık, Osmanlı Türkçeni mezar taşı okuma dili saydıkça... Ya da Türkçemizi salak saçma plaza kelimeleri sosyal medya lafları ile kirlettikçe. Karadeniz’de Araplara, Akdeniz’de Ruslara, İngilizlere fazla para veriyorlar diye yer yurt bina satmalar bitmedikçe. Modern görüneceğim diye Ahlaki değerlerini yok saydıkça Tarihi'ni detaylı ve doğru bilmedikçe, Salak saçma bilgileri belgesi olmadan insanlara sunup ötekileştirdikçe, Bozkurt’unu siyasi simgeden öteye geçiremedikçe... Dedeni, neneni cahil saydıkça. Köylüyü küçük gördükçe Çıplak gezmeyi özgürlük , küfretmeyi marifet saydıkça... Tarihindeki medeniyetini, üstatlarını, alimlerini yok sayıp Batıyı benimsedikçe... Ey Nesil! İlini, töreni, yurdunu çoktan kaybetmiş olacaksın maalesef... Titre ve kendine gel Ey Türk milleti, kimliğinize dönün, kendinizi anlayın, daha da yükseğe çıkacaksınız!’”
Attilâ İlhan ile söyleşi: Çağdaşlık ile Batıcılık
Attila Bey, sizinle, Batı, Batıcılık, çağdaşlık kavramları, Türkiye yakın tarihinde bu kavramların dönüşümü, bugünkü durum, Batı’yı aşmak mı ya da onun kuyruğuna takılmak mı sorusu; bütün bunları içeren hem kavramsal, hem de tarihsel bir söyleşi yapalım istedik. Bunlar tartışılan, gündemdeki ciddi konular. Benim gündemimde 40 senedir
Şiir Sanatı, Mutlu olma Sanatı, Komedi Sanatı
_Lord Byron_ _Ey güzel okur! Bir kez burnunu uzattığın bu sayfaların içinden bir daha çıkamayacağına ant içerim! _Tabuttaki ceset gibi yalnızdım. Yalnızdım bir bulut gibi. Yalnızlık dediğim haremindeki sultanınkidir. Mağarasındaki bir münzevinin değil. Hava saydam, gök mavi ve toprak kıvançlıyken, görünmekten hoşlanmayan, çatık kaşlı bulut gibi
Reklam
Politik Yorumlar 2
_Ülkemizde yaşanan maddi ve manevi krizin nedeni, akıl dışı metafizik dini inancın, politik alana taşınmasıdır. _Hiçbir ülke şu 20 yılda yapılanlara dayanamaz ki zaten Türkiye de dayanamadı. Kafede çay içmek, yumurta ve peynir lüks oldu. _İmam hatipte alınan eğitimle yönetilen ülke nasıl olması gerekiyorsa öyleyiz. _Rasyonel olması gereken bir
Diyalektik Politik - Hile, Laiklik, Cahiller, Din
_Kanun ve Adalet_ _John Trenchart ve Thomas Gordon: Hukuksuz gücü savunup, keyiflerine göre hareket etmek isteyenler kadar arsız ve bencil sahtekarlar emin olun yoktur. Dilediklerine zulmederler ama kendilerine her ne zaman küçücük bir zarar dokunduğunu zannetseler, mağduriyette en gürültücü, davranışlarında ise en insafsız olanlarıdır. Ancak,
113 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.