yasemin

yasemin

, bir kitap okudu
Puan vermedi·498 syf.··
16 günde okudu
·
2021 28. kitabı
Mihail Şolohov
9.3/10 · 885 okunma
W. W. isimli okura yanıt verildi
yasemin
Tez zamanda inşallah 😌🤍
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
ödül cezaya eşittir diyebilir miyiz?
10/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2020 65. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 31 Ekim 2020 21:13
Ödül bir davranışı sürekli kılabilir mi? Ceza kötü bir alışkanlığı ortadan kaldırabilir mi? Ödül aslında amacı araca çeviriyor olabilir mi? Günlük yaşantımızda çocuğumuza, kardeşimize veya çalışanlarımıza kazandırmak istediğimiz davranışı ortaya çıkarabilmek için ödül veya ceza vermenin, prim sisteminin doğruluğunu sorgulatan bir kitap. Ödül, çoğu insan için işe yarar, faydalı bir araçtır. Fakat büyük bir yanılgı içerisindeymişiz! Ödül aslında amacı araca çeviriyor. Ödül koşulu olduğu zaman kişi, performans odaklı düşünür. Kendisini ödüle kısa yoldan götürecek çözüm yolları arar. Gerçek bir öğrenme oluşmaz. Ödül koşulu ortadan kalktığında davranış da ortadan kalkacaktır. Yani ödül vererek davranış kazandırılamaz. Örneğin ödevini yapmayan bir çocuğa, "Ödevini yaparsan, tabletle oynayabilirsin." ifadesini kullanırsanız ödev tablete ulaşmayı sağlayan bir araca dönüşür. Ve ödev baştan savma bir şekilde yapılır. Ödül, bilinçaltında şöyle bir yargı da uyandırıyor: Ödül, sevilmeyen veya zor şeyler karşısında verilir. Bu durum yapılacak olan işe karşı iç motivasyonu düşürür. Bununla beraber kalite ve başarı da düşer. Bazen ödül kişiyi cezbetmezse ya da yapılacak emeğin sonucuna değmeyeceğini düşünürse kişi sorumluluğunu yapmamayı kendine hak olarak görür. Peki bu durumda ne yapmalıyız? Kitabın ikinci kısmında ödül/ceza uygulaması yerine ne yapılması gerektiğine değiniliyor. Sorunun ana nedenini anlamadan yargılamak ile ödül verip davranış kazandırmaya çalışmak aynı şeyler. Önemli olan "kişiye davranışı nasıl kazandırırım" sorusu değil, "bu davranışı neden yapmak istemiyor " sorusudur. Nedenini anlamaya çalışmak, duygularını hissetmek ve çözüm üretmek. Zaman ve emek isteyen bir süreç. Performans odaklı değil de gelişim odaklı bireyler yetiştirmek istiyorsak başta kendimizi
Beni Ödülle CezalandırmaÖzgür Bolat · Doğan Kitap · 20248,2bin okunma
yasemin
Bir ödül koyarak süreci yaşamalarını engelliyoruz. Günümüzde küçükten büyüğe hepimizi başarı odaklı yaşatıyor bu durum en ufak başarısızlıklarımızla dünyamız yıkılıyor. Mücadele etmekte zorlanıp tükeniyoruz. Güzel bir inceleme olmuş 🤍

yasemin

, bir kitap okudu
10/10
·724 syf.··
Beğendi
·
5 günde okudu
·
2020 62. kitabı
·
Oğuz Atay
8.6/10 · 75bin okunma
yasemin
Hayatımın kitabına başlıyorum...

yasemin

, bir kitap okudu
Puan vermedi·945 syf.··
5 günde okudu
·
Okunma: 30 Temmuz 2020 08:09
·
2020 53. kitabı
George Eliot
9/10 · 533 okunma
W. W. isimli okura yanıt verildi
yasemin
Teşekkür ederim 🥰Sen okumasaydın belki radarıma giren bir kitap olmayacaktı. Okumaların bana ilham veriyor ✨🌻