Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Oysa Kuranın tanrısının böyle bir kaygısının olmadığı görülüyor. Çünkü kitap açıklık iddiasına rağmen, çok anlamlı, yoruma acık, muğlak, mecaz yüklü bir metin. Üstelik bunu bir marifetmiş gibi ayetlerde ifade ediyor. Bazıları müteşabihtir diyor. Kelimelerle tuzak kuruyor. Yok, 19’muş, yok sayıları şu kadarmıs, yok onların tuzaklarına karşı o da bir tuzak kurarmış da filan... Mesaj vermiyor, kullarını yanıltıp uzaktan zevkle seyrederek adeta fantezi yapıyor! Tanrı’nın bunu yapması mümkün mü, bunu yaparsa Tanrı olabilir mi? Hayır! Ama metin, Muhammed’in tanrısal olduğunu iddia ettiği kendine ait metni olursa bunların hepsi mümkün. Çünkü insan dilin sağladığı imkânların sınırlarının dışına çıkamaz. Tanrı’yı konuşturur ama ortaya ilahi değil, tamamen insani, muğlak, kapalı, yoruma açık, dil onu ne kadar sınırlandırıyorsa onun dışına çıkamayan bir metin ortaya çıkar."
Sayfa 127 - e-bookKitabı okuyor
"Kur’an mecaz yüklü, karmaşık, anlaşılması güç, farklı yorumlamaya müsait, dileyenin dilediği anlamı çıkartmasına imkân veren ve tarih boyunca içerdiği anlamlar konusunda sürekli tartışmalara hatta çatışmalara yol açmış bir kitaptır. Kitabın büyük bir kısmı sadece bir kişiyi veya sınırlı sayıda insanı ilgilendiren, onların dışındakileri hiç alakadar etmeyen ayetlerle doludur. Tarih boyunca içinden çıkılamayan, sürekli tartışılan, birbirini nakzeden çok sayıda çelişkili ayet içermektedir. Tarihin sadece sınırlı bir zamanındaki insanların kültür ve uygulamalarını hiçbir istisna tanımadan evrensel bir şeymiş gibi sunmaktadır. Böylesine kapalı, karmaşık, yoruma açık, yerel, çelişkili, içinden çıkılması zor, sürekli tartışmalar üreten bir kitap ilahi bir kitap olabilir mi?"
Sayfa 124 - e-bookKitabı okuyor
Reklam
Hassan'ın (1975, 1985; bkz. Tablo 1.1) modernizm ve postmodernizm arasındaki farklara ilişkin hazırladığı döküme bir göz atarsak, öyle sanıyorum ki, bu zor sorularla başa çıkma konusunda bir başlangıç yapmış olacağız. Tablo 1.1 Modernizm ile postmodernizm arasında tematik farklar modernizm
Burda Kafka'nın yapıtları için Umberto Eco'nun dediğini anmanın tam sırasıdır: "Kafka'nın yapıtı tükenmez, açık olarak kalır; çünkü açık bir anlamı yoktur." Şiirin baştan beri yaptığı da bu değil mi? Hem bu açık olmayan anlam değil mi beni etkileyen? Hep kapalı olarak süren, ama aynı zamanda da yoruma, anıştırmaya da açık olarak kalan?
Yoruma kapalı
“”” … çünkü şüphe aşkta günah demektir. “””
Sayfa 80 - Olympıa YayınlarıKitabı okudu
Reklam
_Aristo ile Hegel, diyalektiği oldukça geniş biçimde incelemiştir. Oysa asıl diyalektik, bugünkü doğabilim için en önemli düşünme biçimidir, çünkü ancak o, doğada ortaya çıkan evrim süreçleri, genel olarak iç bağıntılar ve bir araştırma alanından ötekine geçiş için benzeşimler ve bununla birlikte açıklama yöntemleri verir. _Boşinanların en boşu,
İslim Hukukunun Özellikleri
B. Fakihlerin İctihadlarıyla Gelişmiş Olması Kanun Koyucu, az sayıdaki bazı alanları ayrıntılarıyla açık­larken, birçok alanı genel hükümlerle belli bir çerçeveye alarak düzenlemiş, ihtiyaçlar doğrultusunda içinin doldurulmasını yetkili kimselere yani müctehidlere bırakmıştır. Nitekim 6236 ayet içinde yaklaşık beş yüz kadarı; binlerce hadisten yine yaklaşık iki bin kadarı ameli alanla ilgilidir. Bunların da bir kısmı yoruma kapalı (delaleti kat'i) iken büyük kısmı yoruma açık (delaleti zanni) bulunmaktadır. Hadisler için bir de sıhhat meselesi (sübı1tta zannilik) söz konusudur. İşte hem nasların sınırlı oluşuna karşılık olayların sınırsızlığı, hem de kaynakların yoruma açıklığı İslam hukukunun, hüküm çıkarma konusunda yetkin hukukçuların elinde gelişmesi sonucunu doğurmuştur. Fıkhın onda dokuzunun beşer sözü olduğu yönündeki nitelemeler bu gerçeği dile getirmektedir. Bazı yazarlar da bu özelliği "Fıkıh, hukukçuların hukukudur" cümlesiyle anlatmaya çalışmışlardır.
Sayfa 25 - İslim Hukukunun Fakihlerin İctihadlarıyla Gelişmiş OlmasıKitabı okuyor
Yoruma kapalı:)
En tatlı bal bile tadıldıkça bıkkınlık verir., Aynı tat isteği,iştahı köreltir Onun için ölçülü sev ki uzun sürsün sevgin,
Sayfa 62 - Türkiye İş BankasıKitabı okudu
46 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.