Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Oysa Kuranın tanrısının böyle bir kaygısının olmadığı görülüyor. Çünkü kitap açıklık iddiasına rağmen, çok anlamlı, yoruma acık, muğlak, mecaz yüklü bir metin. Üstelik bunu bir marifetmiş gibi ayetlerde ifade ediyor. Bazıları müteşabihtir diyor. Kelimelerle tuzak kuruyor. Yok, 19’muş, yok sayıları şu kadarmıs, yok onların tuzaklarına karşı o da bir tuzak kurarmış da filan... Mesaj vermiyor, kullarını yanıltıp uzaktan zevkle seyrederek adeta fantezi yapıyor! Tanrı’nın bunu yapması mümkün mü, bunu yaparsa Tanrı olabilir mi? Hayır! Ama metin, Muhammed’in tanrısal olduğunu iddia ettiği kendine ait metni olursa bunların hepsi mümkün. Çünkü insan dilin sağladığı imkânların sınırlarının dışına çıkamaz. Tanrı’yı konuşturur ama ortaya ilahi değil, tamamen insani, muğlak, kapalı, yoruma açık, dil onu ne kadar sınırlandırıyorsa onun dışına çıkamayan bir metin ortaya çıkar."
Sayfa 127 - e-bookKitabı okuyor
"Kur’an mecaz yüklü, karmaşık, anlaşılması güç, farklı yorumlamaya müsait, dileyenin dilediği anlamı çıkartmasına imkân veren ve tarih boyunca içerdiği anlamlar konusunda sürekli tartışmalara hatta çatışmalara yol açmış bir kitaptır. Kitabın büyük bir kısmı sadece bir kişiyi veya sınırlı sayıda insanı ilgilendiren, onların dışındakileri hiç alakadar etmeyen ayetlerle doludur. Tarih boyunca içinden çıkılamayan, sürekli tartışılan, birbirini nakzeden çok sayıda çelişkili ayet içermektedir. Tarihin sadece sınırlı bir zamanındaki insanların kültür ve uygulamalarını hiçbir istisna tanımadan evrensel bir şeymiş gibi sunmaktadır. Böylesine kapalı, karmaşık, yoruma açık, yerel, çelişkili, içinden çıkılması zor, sürekli tartışmalar üreten bir kitap ilahi bir kitap olabilir mi?"
Sayfa 124 - e-bookKitabı okuyor
Reklam
Hassan'ın (1975, 1985; bkz. Tablo 1.1) modernizm ve postmodernizm arasındaki farklara ilişkin hazırladığı döküme bir göz atarsak, öyle sanıyorum ki, bu zor sorularla başa çıkma konusunda bir başlangıç yapmış olacağız. Tablo 1.1 Modernizm ile postmodernizm arasında tematik farklar modernizm
Burda Kafka'nın yapıtları için Umberto Eco'nun dediğini anmanın tam sırasıdır: "Kafka'nın yapıtı tükenmez, açık olarak kalır; çünkü açık bir anlamı yoktur." Şiirin baştan beri yaptığı da bu değil mi? Hem bu açık olmayan anlam değil mi beni etkileyen? Hep kapalı olarak süren, ama aynı zamanda da yoruma, anıştırmaya da açık olarak kalan?
396 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
KİLİT TAŞI "Nasıl ki bir kemeri, köprüyü, kubbeyi ayakta tutan şey kilit taşıdır, toplumların, ailelerin kilit taşı da kadınlarıdır. Cesur, güçlü, azimli kadınlar... Kilit taşı olmazsa kemer, köprü çöker, kadın olmazsa toplum..." Yoruma nereden başlayacağımı bilemiyorum. Öyle özenle yazılmış ki ben okumalara doyamadım. İçerisinde
Kilit Taşı
Kilit TaşıSema Soykan · Alfa Yayınları · 2022259 okunma
402 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
34 saatte okudu
Merhaba arkadaşlar! Bugün size #birkalanolmalı adlı bir eser ile geldim. Bazı sorgular çok derin bazıları ise çok karmaşık başlar. Hayatın durağanlığına zıt olarak zorluklar çerçevesi ve sıradanlığa doğru giden bir kayıp hikayesi aslında Hasan’ın yaşamı. Evet hayat döngünüz nasıl ilerliyor diyerek başlamak istiyorum yoruma? Ev iş, iş ve ev
Bir Kalan Olmalı
Bir Kalan OlmalıDersim Özel · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2023125 okunma
Reklam
200 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
·
18 günde okudu
Şermin Yaşar / Söyleme Bilmesinler
Yazarın tüm yetişkin kitaplarını okumuş bir okuyucu olarak, heyecanla beklediğim romanına üzülerek 10 numara diyemeyeceğim. Daha çok hikaye tarzında yazılmış ve alışılagelmiş bir konu. Yorumları okuduğumda ağladık içimiz buruldu vb vb yorumları gördüm. Bunun kat be kat daha iyi hikayelerini Gülseren Budayıcıoğlu en ince ayrıntısına kadar yıllar
Söyleme Bilmesinler
Söyleme BilmesinlerŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 20234,275 okunma
ÖNSÖZ, 1977
Elinizdeki bu kitap, sevgili hocam Suut Kemal Yetkin'in kılavuzluğunda, Mayıs 1974'te Hacettepe Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümünde ikinci doktora tezi olarak hazırlanmış bir araştırmanın, kimi değişikliklerle genel niteliğe büründürülmüş biçimidir. Aradan üç yıl geçti. Yine de çalışmamın yapısında önemli değişiklikler yapmadım. Üç yıl
Instagramda dolaşıyordum bir yoruma denk geldim kız şey yazmış "Ferace giymeyen benim için kapalı değildir. Net." bunu diyen kişinin profiline girdim bayağı da açık bir ablamız. İnsanların kendisi o kadarını da yapmıyorken başkalarının hakkında verdiği saçma hükümler o kadar sinirimi bozuyor ki. Ya nefis bu, o insan nefsine hakim olduğu ölçüde kapanmış, buna yetmiş yani gücü. Sen onun yaptığını da yapmazken bu laf atma çabası neden?
Yoruma kapalı
“”” … çünkü şüphe aşkta günah demektir. “””
Sayfa 80 - Olympıa YayınlarıKitabı okudu
Reklam
416 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
21 saatte okudu
"Gurbetin âlâsı, varmak istediğin yere varamamakmış, derler ya Mahru," dedi. "Değilmiş. Gurbetin âlâsı, vardığında kavuşamamakmış, dokunamamakmış. Eğer bir cezaysa bu, bundan ötesi olamaz zaten." Bu seriyle ilgili ne yazsam, ne anlatsam az kalır. O kadar çok seviyorum ki... Hümeyra'nın o duygu yüklü kalemi Lahza serisinde
Lahza 2 - Har ve Kül
Lahza 2 - Har ve KülHümeyra · Dokuz Yayınları · 2023186 okunma
242 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.