Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Oryantalist
"Getirdiği yorumlar gerçeğe uygun değil" diye itiraz ediyordu her ikimizin de sevgili hocası, Tahir Hakkı Bentli. "Batı'nın gözlüğüyle bakıyor olaylara. Kız Chicago'ya gittikten sonra oryantalist mi oldu, nedir?"
Babil ve Asur' da yaygın diğer bir inanç, falcılıktı. Köpekler ve karıncaların davranışları gözlenir, bu davranışlardan gelecekle ilgili yorumlar çıkartılırdı.
Sayfa 26 - Umuttepe YayınlarıKitabı okudu
Reklam
''Kavram kargaşası, basmakalıp Freudcu yorumlar, hastalıklı duyarlıklar, hoşgörüler İstemiyoruz. Baskıcı baskıcı olarak, kurban da kurban olarak kalır: Birinin ötekinin yerine geçmesi ola­naksızdır.''
"Uygunsuz sorular, incitici yorumlar, haksız beklentiler... Birçoğumuz bizi istediğimizden daha fazla enerji tüketmeyi gerektiren ilişkilere sahibiz. İster aile ister romantik ister arkadaşlık ister iş ilişkisi olsun, her ilişkide karşınızdaki kişinin davranışlarının sizi rahatsız ettiği veya canınızı sıktığı durumlar olabilir. Böyle anlarda doğru tepki vermeyi öğrenmeniz çok daha önemli. Böylece sınırlar koyabilir ve kendinize zarar vermeyebilirsiniz."
Sayfa 121Kitabı okudu
Bir insanı keşfetmenin heyecanını duymadığınızda, anla­manın yerine beklentiler, yorumlar ve yargılar devreye giri­ yor. Bu da yoğun hislere, görüşün azalmasına, gönülde me­safelere neden oluyor.
Sayfa 92
Jung, Hızır kıssasını okuyan ya da dinleyen kimse üzerinde kıssanın bıraktığı etkiyi şu şekilde yorumlar: Kıssayı okuyan ya da dinleyen kimse, arayış içindeki Hz. Musa'da ve unutkan Yeşua'da kendini bulur. Kıssa ona, yeniden doğuşun sağladığı ölümsüzlüğün nasıl gerçekleştiğini anlatır.Balık, rüya gören kimsenin ruhunu temsil eder. Ayrıca yenilenme kabiliyetini ve beslenmeyi simgeler. Kıssada, dönüşüme uğrayan Hz. Mûsâ ya da Yeşua değil, balıktır.
Reklam
Jung, Kehf sûresinin 60-64. âyetlerini şu şekilde yorumlar: "îki denizin birleştiği yerde" hayatî noktaya ulaşılır. Bu yer, batıdaki ve doğudaki denizin birbirine çok yaklaştığı Süveyş körfezi olarak tefsir edilmiştir. Burası "orta yer" diye ifade edilen semboldür. Ashâb-ı Kehf kıssasında sözü edilen mağaranın "orta yer"ini burada hatırlayalım.
Düşüncelerimiz dış olayların iç anlamlarını yorumlar. Eğer yorum bozuk ve anlamsızsa kafamız karışır ve hata veririz.
Tom sadece on yaşındaydı. Ölüm, korku ve dehşet hakkında çok az şey biliyordu. Ölüm, o altı yaşındayken göçüp giden Büyük-büyükbaba’nın kutusunun içine düşmüş büyük bir akbaba görüntüsüydü; sessiz, içine kapanmış, artık nasıl iyi bir çocuk olunacağını ona söylemeyen, artık politika üzerine özlü yorumlar yapmayan, tabutun içindeki muma benzeyen şekildi. Ölüm onun için, yedi yaşındayken bir sabah uyanıp beşiğine baktığında, erkekler küçük bir hasır sepetle onu alıp götürmeye gelinceye kadar, kendisine görmeyen, mavi, sabit ve donuk bir ifadeyle bakan küçük kız kardeşiydi. Ölüm, dört hafta sonra kızın yüksek iskemlesinin yanında dururken, onun bir daha gülerek ve ağlayarak asla bunun içinde olamayacağını ve doğduğu için onu bir daha kıskandıramayacağını birden fark etmekti. Ölüm buydu. Ve ölüm, görünmeyen, ağaçların arkasında yürüyen ve duran; bu şehirde, bu sokaklarda son üç yılda bir, iki, üç kadını öldüren; ışıkları zayıf olan bir sürü yere yılda birkaç kez girmek için kırsal kesimde bekleyen Yalnız Adam’dı. Bu Ölüm’dü...
Benim Annem Bir Terörist!
Travestinin başındaki insanlara laf ya da eğlence lazımdı. Herkes türlü türlü yorumlar yapmaya başladılar. Hiç kimse yerde yatanın bir insan olduğunu, belki de ölmediğini, yardıma ihtiyacı olacağını düşünmedi.
Reklam
Zorla bir cevap yaratmaya çalışırsan içinden geçenleri hakiki bir şekilde yansıtamazsın. Yüreğini yanlış yorumlar ve kendini aldatırsın. Yani, o yüzden, sadece dürüstçe yaz. Şu anda ölçüp tartıyorsun, değil mi? O halde ölçüp tarttığından bahsetsen yeter. Bir türlü doğru cevabı bulamamaktan yakınmak da bir yöntemdir. Üstelik, sen yazı yüzünden değil, yaşam yüzünden bu sorular üzerine kafa yoruyorsun.
Sayfa 216Kitabı okudu
Otto Rank
Rank klasik psikanalizdeki rezistans kavramını, hastanın terapistle işbirliği içinde olmaması ya da yapması gerekeni yapmaması durumuna karşı terapistin geliştirdiği tepkinin anlatımı olarak yorumlar. Ona göre rezistans, hastanın bağımsızlığa doğru yönelme isteğinin belirtileridir. Bundan ötürü, özellikle terapiste karşı çıkışlar, hastanın terapiye engel olma çabası olarak yorumlanmaz ve olumlu karşılanır.
İbrahim ve İshak’ ın açılımı? İbrahim o gece rüyasında İshak’ ı boğazladığını görür. Ertesi gün yüreğinde hüzünle uyanır. Rüyasını, “Rabb”inin ondan en sevdiği varlığını (oğlunu) kurban etmesini istediği” şeklinde yorumlar. Ve bunu İshak’ a anlatır… İshak yaşından çok daha olgun bir çocuktur. Babasının yüreğinin yandığını bilir. Onun arada
Yalnızlık
Toplum normlarına meydan okurcasına davranışlarda bulunmanın derininde aşırı bağımlılık eğilimleri bulunur. Böylesine bağımlı bir insan özerk olmayı öğrenememiş olduğundan, karşıt tepki geliştirmeyi bireyleşme olarak yorumlar. Diğer insanların görüşlerini paylaşmak ona göre çevresi tarafından yutulma anlamına geldiğinden, yoğun bir yalnızlığın getirdiği mutsuzluğa tutsak olur.
Herakleitos ve Pre-Sokratik Felsefe
Yunan filozof Herakleitos (MÖ 540-480) Efes'te doğdu. Sokrates'ten önce gelen ve pre-Sokratik filozoflar adı verilen bir grup tarihçi arasında lider bir figürdü. Herakleitos evrenin bir düzen içinde yaşadığını ve sıcak ile soğuk, iyi ile kötü gibi zıtlıkların bağlantılı olduğunu ileri sürdü. Bir taraftaki değişiklik her zaman diğer tarafta eşleşen bir değişiklikle dengelenir. Her şey akar ya da değişir. Platon bunu bilinen meşhur hâliyle "Hiç kimse aynı nehirde iki kere yıkanamaz," diye yorumlar; çünkü aynı nehirde bile akan sular her zaman farklıdır. Herakleitos evrenin temel maddesinin ateş olduğunu düşünürdü. Diğer Pre-Sokratik filozoflar ise farklı fikirdeydiler; Miletli Thales su, Anaksimenes hava olduğunu ileri sürerken Pisagorcular temel maddenin sayılar olduğunu söylüyordu. Leukippos ve onun öğrencisi Demokritos, maddenin en küçük ve bölünemez yapıtaşı olan atomları ilk akıl edenlerdi. Demokritos'un teorisi atomların uzayda (ya da boşlukta) hareket ettiği, evreni oluşturmak için çarpıştığı şeklindeydi.
Sayfa 158 - Kronik KitapKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.