Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
240 syf.
·
Puan vermedi
·
50 günde okudu
İslam dünyasındaki çeviri hareketi 2. Abbasi halifesi Ebu Cafer el Mansur döneminde başlayıp 7. halife Abdullah el Me'mun döneminde daha da çok önem kazandı ve bu yüzden genelde ilk başlatan kişiymiş gibi algılanmasına sebep olmuştur, tabi bir diğer etkende İslam topraklarında yaşayan dolayısıyla Arapçayı da iyi bilen Süryani
Yunanca Düşünce Arapça Kültür
Yunanca Düşünce Arapça KültürDimitri Gutas · Kitap Yayınevi · 201863 okunma
208 syf.
3/10 puan verdi
·
Beğendi
Ardavirafname
Ardavirafname (Cennet, Araf ve Cehennem) Ardaviraf ve eseri Ardavirafname hakkında bazı teknik bilgiler: Tanrı Ahura Mazda--Hürmüz--Rab--Ruh Zerdüştçülük--Zerdüştîlik--Mecûsîlik--Mezdiyesna--Mazdayasna--Mazdaizm--Mazdekçilik, MÖ 3000. Zerdüşt--Zoroaster--Zarathustra--III. Zerdüşt--Zerdüşt Spitama, MÖ 660'ta yaşamış. Arta--ArdaViraf--Veh
Ardavirafname
ArdavirafnameArdaviraf · Pinhan Yayıncılık · 2017164 okunma
Reklam
240 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
8 günde okudu
Yunanca düşünce Arapca kültür.
Bu kitap Sakarya ünv.ilahiyat fakültesinde kitap tanıtımı ödevimdi. Bir şehrin,kültürün,ulusun,dinin ,coğrafyanın, birikiminin kaynağını bulabilmek ve daha iyi anlayabilmek için geçmişine bakmak gerekir.Nereye baksak Kökleri mazide olan bir âti görürüz çünkü.Kitaplardan öğrenegeldiğimiz her türlü ilim ve bilimsel miras hazır bulduğumuz gibi
Yunanca Düşünce Arapça Kültür
Yunanca Düşünce Arapça KültürDimitri Gutas · Kitap Yayınevi · 201863 okunma
148 syf.
·
Puan vermedi
Müslüman insanın şahsiyeti neydi? Ne oldu? Gül yetiştiren, masal anlatan, dede-torun kuşak farkını naifliğiyle anlatan dedelerinin zamanına gıpta ile bakan bir gençlik vardı. Hani şu eve giriş saatinin akşam ezanı ile olan bir zaman. Sonra Şehir hayatımız oldu, şehrin gece hayatı oldu, gecenin ve gündüzün iki farklı insanı oldu, Değişim istedik.
Gül Yetiştiren Adam
Gül Yetiştiren AdamRasim Özdenören · İz Yayıncılık · 202117,7bin okunma
113 syf.
·
Puan vermedi
·
25 günde okudu
Ne yazmışsın be Sadık!
Okurken “kör” oldum. O zaman ben “Kör okur” um. Bu kitap bir incelemedir. Bu yüzden incelemeye inceleme yazacak değilim. Sadece kitaptaki bazı noktalara değineceğim. Hidayet, eserlerinde Şintoizm’i ve Budizm’i yüceltir ve Ömer Hayyam, Walter Benjamin ve Kafka’dan etkilenmiştir. Hidayet, Freud ve Otto Rank’ ten ruh çözümlemelerinde etkilenir. Hidayet’te kadın düşmanlığı vardır. Ama bu biraz farklı düşmanlıktır. Nasıl mı? Okumak lazım, söylemem. :) Hidayet’in eserlerinde yalnız, bahtsız insanlara sıkça rastlanır. Kahramanlarının göz diktikleri, sevdikleri kadınlar hep başkalarına giderler. Ayrıca ihtiyar adam ve genç kız aşkına eserlerinde sıkça rastlanır ve bir aşk üçgeni görülür. “Üç Damla Kan” da hem kadına karşı ölümüne bir arzu ve kıskançlık hem de kadının cinselliğinden, kösnüllüğünden korku duyguları görülür. “Kör Baykuş” ta amcasına sunmak için odada bir şeyler arar. O doğduğunda yapılmış, saklanmış şarabı bulur. Bu bir Zerdüştçü geleneğidir. Bu geleneğe göre, çocuk doğunca şarap yapılır ve saklanır. Bu geleneğe benzer şekilde bugün bazı Batı ülkelerinde kişi evlenirken doğduğu yılın şarabını sunmak geleneği vardır. Ne yaşamışsın be Sadık! Yazmaya körkütük âşık Ölümle hep yapışık Kitaplarını okuyacağım kaşık kaşık Medine T.
Kör Okur
Kör OkurOğuz Demiralp · Yapı Kredi Yayınları · 200121 okunma