Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Burak

Burak
@Burak_smith_
Elde etmek istediğin hayat , ne istemediğin ile sınırlı. Gerçek olan senin zihnin...
Para gücünü doğadan ve doğal yollardan değil , kanundan (nomos) alır. Bu gücü değiştirebilmenin kaynağı da yine kanun yapıcılar olduğu için Aristo parayı nomisma diye adlandırmıştır.
Reklam
Kendimizi , patronumuzu , kredilerimizi , hükümeti , eğitim sistemini suçluyoruz. Ne var ki bu aslında onların suçu değil. Tüm bunlar doğarken imzaladığımız modernite sözleşmenin bir sonucu. Modernite öncesi dünyada insanlar sosyalist bir bürokrasinin sıradan yöneticilerine alışkındı. Kartlarını basıp iş gücü başlatıyor ve başkalarının bir şey yapmasını bekliyorlardı. Modern dünyadaysa işleri biz insanlar yönetiyor ve gece gündüz baskı altında yaşıyoruz.
Sayfa 230Kitabı okudu
Tarihçiler geçmişi tekrar etmeyelim diye değil , geçmişten kendimizi kurtaralım diye geçmiş üzerinde çalışırlar

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Gerçekten iman edenlerin üzerinde , kötülüğe yer kalmaz elinden geleni yap gerisi tevekkül O sizi tek bir Öz'den yarattı . Araf /183
Aşırı yemek ömrü kısaltır. Aşırı sıvı tüketimi kan basıncında felç veya kalp kriziyle bağdaştırılan ölümcül bir yükselmeye neden olabilir. Hiperoksi olarak da bilinen kandaki oksijen miktarının aşırı yükselmesi , hücreler için özellikle beyin hücreleri için zehirlidir.
Sayfa 299Kitabı okudu
Reklam
Yedi saat uyuyan daha genç görünürken beş saat yapay bir şekilde takvim yıllarının çok ötesinde yaşanacaktır.
Sayfa 219Kitabı okudu
Günümüzde her birey birçok kitlenin aynı zamanda bir parçasıdır, özdeşleşme sonucu çok yanlı bir bağlamın içindedir, " ben ideali"ni pek değişik modellere göre kurmuştur. Dolayısıyla her birey mensup olduğu ırk, meslek, dinsel cemaat ruhu , vatandaşlık ruhu vb. gibi birden çok kitle ruhunda pay sahibidir. Bunları aşarak ulaşacağı özgürlük ve özgünlük hiç de yüksek bir düzeye çıkmaz. Ancak , araştırmacıların dikkatini kalıcı ürünleriyle bu sürekli ve dayanıklı kitlelerden çok, bir anda doğuveren geçici kitleler çekmektedir. Ve Le Bon da kitle ruhuna ilişkin o parlak tanımlamalarını Bu çeşit kitlelere dayanarak yapmıştır.
Gerçek olan bir şey varsa, bir emosyon (duygu ve heyecan) durumuna ilişkin belirtilerin kitledeki bireylerce algılanmasının , onlar da otomatik olarak aynı heyecanı doğurmasıdır. Belli bir emosyon ne kadar çok kişide kendini açığa vurursa kitlenin öbür bireylerinde aynı emosyon ortaya çıkmasını sağlayan otomatik baskı o kadar güçlenir. Ruhundaki eleştirin mekanizması devre dışı kalan birey , kendini aynı emosyon durumu içersine sürüklenmeye bırakır. Öte yandan, bireydeki emosyon kendisini etkileyen öbür bireylerin emisyonunda artışlara yol açar ; böylece bireysel emosyon karşılıklı ateşleme yoluyla şiddetlenir.
Emekçinin fabrikatör tarafından soyulması ücretinin nakit olarak ödenmesi ile tamamlanır tamamlanmaz, burjuvazinin bir başka kesimi, ev sahibi, dükkan sahibi, tefeci vb. dört bir yandan onun üstüne saldırır.
Eğer acıdan kaçınılabiliyorsa , yapılacak anlamlı şey nedenini ortadan kaldırmaktır, çünkü gereksiz yere acı çekmek kahramanca değil, mazoşistçe tutumdur.
Reklam
Yoldaşlarımızdan bazılarının domuz gibi , bazılarının da aziz gibi davrandıklarına tanık olduk. İnsanın içinde her iki potansiyel de vardır hangisinin gerçekleşeceği koşullara değil kararlara bağlıdır. Bizim kuşlarımız gerçekçi bir kuşak , çünkü insanın gerçekte olduğu şekliyle tanımaya başladık. Her şey bir yana, insan Auschwitz'in gaz odalarının icat eden varlıktır; ama dudaklarında dua ile yada Shema Yisrael ile gaz odalarında dimdik yürüyen varlık da insandır.
Çelişki niyet adı verilen logoterapi tekniği , korkunun korkulan şeyin ortaya çıkardığı ve aşırı niyetin arzulanan şeyi olanaksızlaştırdığı gerçeğine dayanmaktadır. Çelişik niyet fobisi olan hastaya bir an için de olsa , kesin olarak korktuğu şeye niyetlenmesi söylenir.
Gerçekten ihtiyaç duyulan şey yaşama yönelik tutumumuzdaki temel bir değişmeydi. Yaşamdan ne beklediğimizin gerçekten önemli olmadığını , asıl önemli olan şeyin yaşamın bizden ne beklediği olduğunu öğrenmemiz ve dahası umutsuz insanlara öğretmemiz gerekiyordu. Yaşamın anlamı hakkında sorular sormaya bırakmamız bunun yerine kendimizi yaşam tarafından her gün , her saat sorgulanan birileri olarak düşünmemiz gerekirdi. Yanıtımızın konuşmaya da meditasyondan değil doğru eylemden ve doğru yaşam biçiminden oluşması gerekiyordu. Nihai anlamda yaşam , kesintisiz olarak koyduğu görevleri yerine getirme sorumluluğunu üstlenmek anlamına gelir.
Gerçek marxsistlere göre devlet , ancak , kapitalist ekonomi temelinin uzun ve ve sabırlı mücadeleler neticesinde sosyalist temele , inkilâbından sonra işçilerin hizmetine girebilir. Yani devletin , ihtilal yoluyla değil , tarihi tasfiye yoluyla değişmesi lazımdır. Sınıf mücadelesi budur. Marx ve şiddet Ulus , 20 Şubat 1951
Milletçe doğrulmak , yükselmek ve kalkınmak isteyen milletler , milli birliklerini sınıf ihtilaflarına asla feda etmeyerek , işçi sınıfını mitinge değil , mektebe gönderiyorlar. Çünkü mitingden ihtilal ve anarşi mektepten kültür ve refah çıkar. Miting değil , mektep Cumhuriyet , 26 Mart 1938
61 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.