Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ümmügülsüm

Ümmügülsüm
@Muhayyilemce
||"Bazen gezegenimiz acaba evrenin tımarhanesi mi diye düşünmeden edemiyorum." -Goethe
Hüzün
Hüzün bizi en çıplak varoluşumuzla karşılaştırır, bizi sahte bir dünyada sahici kılar.
Reklam
" Almanya'daki kardeşlerimizin ölümden daha acı ıstıraplara maruz kaldıkları, haksız kanunlara boyun eğdikleri, zorla vaftiz edildikleri ve sürgüne uğratıldıkları bana anlatıldı. Onlar, bir yerdeki kötülüklerden kurtulmak için kaçarken daha beter kötülüklere yakalanıyorlar. Kardeşlerime karşı tepeden bakan bir halk tarafından çıkarılan
İslâm hukukçuları, Ehli Ahd olan Gayrimüslimleri de üçe ayırmıştır. İslam ülkesinde, dinlerine bağlı kalarak yaşamayı kabul eden Gayrimüslimlere Zımmîler, Müslümanlarla barış antlaşması yapmış olanlara Muâhedler, herhangi bir sebepten dolayı İslâm ülkesinde geçici olarak kalmalarına izin verilmiş olanlara da Müste'menler denilmiştir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Osmanlı Devletinin Gayrimüslimlerle ilgili tutumunda Türk Devlet geleneği ve daha önceki Müslüman idarecilerin uygulamaları esas alınmıştır. Bu uygulamalarda mutlaka Islami referansa yer verilmiştir. Osmanlı uygulamalarını anlayabilmek için İslamın Gayrimüslimlerle ilgili tutumunu bilmek gerekir.
Müslüman olan ve Müslüman olmayan ayrımı, Yahudilerin Medine şehir devleti Anayasanı ihlal etmeleri ve Islam devletinin, sınırlarını genişletip, Arap yarımadası, Suriye ve Irak'ın hakimiyetine alması ile ortaya çıkmıştır. Islam hukukçuları, Gayrimüslimleri, Ehl-i Harp ve Ehl-i Ahd olarak da ikiye ayırmıştır. Müslümanlarla savaş halinde bulunanları Ehli Harp veya Harbiler, Müslümanlarla barış halinde olan Gayrimüslimlere de Ehli Ahd denilmiştir.
Reklam
İslam ülkelerinde yaşayan Gayrimüslimlerin durum, İslam dininin yayılmasıyla netleşmeye başlamıştır. Hz. Muhammed'in kurduğu Medine şehir devletinin Anayasası sayabiliceğimiz ilk yazılı metinde, hukuki olarak Muslim Gayrimüslim ayrımı yapılmamıştır. Bu ilk yazılı metinde, Yahudiler ve müslümanlar bir topluluk kabul edilmiş ve " Yahudilerin dinleri kendilerine, Müslümanların dinleri kendilerinedir. " maddesi yer almıştır. Ancak, bu metind, üzerinde ihtilaf edilecek konularda Allah'ın ve Hz. Muhammed'in hakem tayin edileceği maddesinin konulması, Müslümanların üstünlüğünü ifade etmektedir.
Bu ikaz ilkin bahaneler öne süren nefsime..
" Unutma! Nefis ister, akıl gerekçe bulur, vicdan aklar. Ama kaçsan da Allah hesap sorar. O gün geldiğinde Dedem Resûlullah'ın şefaatine talip olacaksın. Ellerinle kendini ateşe atma!"
Sayfa 355 - KapıKitabı okudu
ÜÇGENLER Ali’nin üçgenidir bu çizdiğim Nerde Öklid’in üçgenleri bu nerde Na şunlar üç açısı üçü de yoksul Biri sıfırın altında sekiz derece Birine atan atmış tekmeyi işi yaş Biri sizden bir sigara istiyor Sadece bir sigara ne sandınız
Allah(c.c.)'ın mahkum ettiğini, kul olarak bizlerin berat ettirmeye hakkı yoktur. İnansın da, neye inanırsa inansın diyen bizden değildir. İlmi imandan ayırarak bir ukalalık kiyafetine büründüren fesat ehli bizden değildir. Allah(c.c.) indindeki dini imandan koparılmış bozuk bir çok şekille nümayan kılan bizden değildir.
Sayfa 9 - TİYOKitabı okudu
Bizde Batı'nın kalkınma formülleri sökmez. Birileri, "Halka toprak dağıtın, bak o nasıl çalışır!" diye yumurtlamadan önce, halka çalışmak isteyip istemediğini sorsaydı hapı yutmuştu . Bu konudaki atasözlerimize bir bakın ve ona göre hüküm verin: " İş aptalları sever." " İş kurt değildir, dağa kaçmaz." " Aptallar çalışır, akıllılar yer."
Sayfa 91 - Cem yayıneviKitabı okudu
Reklam
Hiç oldumu bu örnek efendim ! Kadınlar iyi sürücülerdir.:)
Kadının direksiyonda ve halkımızın demokratik yönetimde ne yapacağını önceden kestiremezsiniz. Sürücü hanım sağa döneceği işaretini verdikten sonra sola döner ve hiç belli olmaz, durur geri geri gider. O, tehlikeyi hissetmez, çünkü canı öyle istemiştir. Özetle halkımızın dediği gibi: " Araba kullanan bir kadının, elinde bomba bulunan bir maymundan hiçbir farkı yoktur." Maymunun bombayı nerede atacağını hiç kimse önceden bilemez.
Sayfa 90 - Cem yayıneviKitabı okudu
Parlementoya da dokunmayalım. Dokunmayalım, ama ondan da ulusal bütçemize gelir sağlayalım. Yeni bir parlamento binasına hiç gereksinim yok. Bir sirk binası tutar, meclis oturumlarını orada yaparsınız. Oturumu izlemek isteyen halka parayla bilet satarsınız. Soytarıları var, kavga sahası var, böyle eğlenceli bir sirki kim kaçırmak ister?
Sayfa 90 - Cem yayıneviKitabı okudu
Halk ile yönetim arasında Kremlin duvarlarının bulunması, halkı yönetimin şerrinden koruyor. Halk, tek onlar orada yaşasınlar da bize bulaşmasınlar, biz onları doyururuz, diyor.
Sayfa 89 - Cem yayıneviKitabı okudu
Kanımca Rusya'yı iyi yönetmek için hırsızlığın yasalaştırılması gerek. Böylece hem halk, hem yönetim, biri altta biri yukarıda çalarak özerkliklerini ilan etmiş olurlar.
Sayfa 89 - Cem yayıneviKitabı okudu
Baştakiler hırsızlıkla bilerek savaşmıyorlar. Çünkü halk çalıp bir şeyler kazanmazsa, biz ne çalarız, diye düşünüyorlar. Ve haklılar da.
Sayfa 89 - Cem yayıneviKitabı okudu
88 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.