İlithiya

İlithiya
@Yeniokur0
"Issız yerlerde kendin için bir âlem ol."
Bir Dostoyevski klasiği..
9/10
·1025 syf.··
2019 3. kitabı
·
29 günde okudu
·
Okunma: 24 Şubat 2019 15:49
Roman okumanın, klasik okumanın enfes doyumu.. İçeriğiyle, betimlemeleriyle baştan aşağı bir başyapıt. Uzun uzadıya yazılmış bol karakter analizli yer yer insanı yoran, düşünmeye teşvik eden oldukça zengin içerikli bir kitap. Belki biraz erken davranmış olabilirim bu kitabı okumak için ama yine de oldukça insanı geliştiren hayata biraz daha farklı bakmanızı sağlıyor gerçi hangi kitabı okursan oku az çok farkında olmadan insana bir şeyler katıyor. Bu kitabı okumadan önce Dostoyevski'nin başka kitaplarından başlamanızı öneririm. Yoksa oldukça zorlayıcı olacaktır. Kitabın içeriğine gelirsek birbirinden farklı düşüncelere sahip 3 erkek kardeş ve babalığın hakkını veremeyen Fyador Karamazov. Beni en çok düşündüren karakter Fyodoroviç İvan Karamazov oldu. Kendi içindeki çatışmaları topluma ters düşen düşünceleri kendine has fikirleri beni kitapta en çok zorlayan yer oldu diyebilirim. Belirli bir birikiminiz olduktan sonra mutlaka okumanızı tavsiye ederim.
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202545,4bin okunma
Gamze Ö. isimli okura yanıt verildi
İlithiya
Bundan önce 5 kitabını daha okumuştum :) Sanırım bundan önce birkaç kitabını daha okuyabilirdim.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
8/10
·268 syf.··
2019 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Şubat 2019 17:37
Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna ve Kuyucaklı Yusuf kitabından sonra okuduğum üçüncü kitabı İçimizdeki Şeytan.Ve şunu söylemek isterim ki bu üç eser de birbirinden değerli eserler.Sabahattin Ali bu kitabında Ömer ve Macide'nin birbirlerine olan aşklarını,sevgilerini anlatmış.Fakat Macide de Ömer de bu aşkın Ömer'i değiştireceğini düşünürken Ömer'in değişmediğini aynı Ömer olarak kaldığını görürler.Ömer yaptığı her şeyi içinde bulunduğuna inandığı bir şeytana bağlamaktadır.Ancak iş işten geçtikten sonra anlar ki aslında içinde bulunduğu şeytan değil kendi tembelliği ve iktidarsızlığı ve gerçeklerden kaçma itiyadı onu yanlışlara sürüklemektedir.Macide de bunun farkındadır ve Ömer'den ayrılmayı düşünme yolundayken Macide'den hızlı davranan Ömer Macide'yi sevdiği halde Macide'yi sevdiğini bildiği arkadaşı Bedri'ye bırakarak kendisine yeni bir yol çizer.Kitabın konusuna kısaca değinmeye çalıştım...Çok güzel ve etkileyici bir kitap herkese öneririm.Keyifli okumalar...
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,2bin okunma
İlithiya
Dikkat bu inceleme spoiler içerir !

İlithiya

, bir kitap okudu
7/10
·126 syf.·
26 saatte okudu
·
Okunma: 08 Mart 2019 16:56
·
2019 5. kitabı
Johann Wolfgang Von Goethe
7.5/10 · 150,3bin okunma
İlithiya
Rüyamda gördüm bu kitabı hemen alıp okumak için harika bir sebep
Sana en yakın kitapı al, 58.sayfadaki ilk cümleyi yaz : )
İlithiya
Uslu uslu başımı salladım.
Stephen King Etkinliği Başladı!!!! (Bitti)
Korku-Gerilim türünün üstadı King'i okumaya davet ediyorum dostlar, var mısınız ? ''O'' isimli romanıyla zamanında aradığımı bulmamı sağlayarak, beni okumaya teşvik etmiş bir yazardır. Bu nedenle bende yeri çok ayrıdır. İnsana kafayı yedirdetecek bir anım var kendisiyle; ama o anıyı buraya yazıp 10 sayfalık bir etkinlik oluşsun istemiyorum :D Her neyse konuya dönersek; Son zamanlarda bir çoğumuz King okumak isteyip de sürekli erteliyoruz (Mesela ben 8 aydır erteliyorum ). Etkinlik vesilesiyle tam gaz okuyabiliriz artık ! Biraz gerilim ve ekşın dozajını arttıralım, ne dersiniz ? King, zamanında okuma hızımıza yakın düzeyde yazıp, sürekli bi kitap çıkardığı için, kendisinin 100'e yakın kitabı var. İstediğinizi okuyabilirsiniz arkadaşlar, o kadarına da biz karışmayalım yahu ! :D Yalnız; incelemeleriniz, güzel alıntılarınız ve tavsiyelere her zaman açığız. Paylaşmaktan çekinmeyin sakına :D Etkinlik süresi olarak : Şu aralar site etkinlikten geçilmiyo. Çok acelemiz yok, hayırlısıyla Bayram'da büyüklerimizin ellerinden öpelim ve 20 Haziran' da başlayalım; kitaplar biraz fazla ve hepsi merak konusu olduğu için 1.5 aylık bir zamandan aşağısı kurtarmaz bizi. Okumaya üşenenler için : Başlangıç: 20.06.2018 Bitiş: ---------- Ve son olarak; Üstad Mithril / Nobody'in de dediği gibi : ''Yoksa siz hala hiç Stephen King okumadınız mı? Stephen King'i boşvermeyin sakın! O kabusunuz olur rüyalarınıza falan girer, kendinizi bir anda 22/11/63 tarihinde Gece Yarısını Dört Geçe bir Bay Mercedes içinde Hayvan Mezarlığı önünde bulursunuz ! Göz'leriniz
Etkinlik
İlithiya
Bende varım 😅