...ne yazık ki, aşkımız büyüdü ve onunla birlikte yüreklerimizde, bizi sonsuza kadar birbirimizden ayırmak için acele eden ölüm saatinin dehşeti de büyüdü! Böylece zamanla, sevmek acı verir oldu. Birbirimizden nefret etseydik, o zaman, bu denli acı çekmezdik.
"Sauron elbette ki özünde 'kötü' değildi. Kötülüklerin Birincil Efendisi (yaratılış öncesi evrenin Baş İsyankârı) Morgoth tarafından yoldan çıkarılıp yozlaştırılmış bir 'ruhani varlık' idi. Morgoth alt edildiğinde ona tövbe etme şansı sunulduysa da sözünden caymanın ve af dilemenin getireceği aşağılanma duygusu ile yüzleşmeyi göze alamadı; bu yüzden de iyiliğe ve 'tövbekarlığa' doğru yaptığı bu geçici geri dönüş, içindeki habisliğin öncekinden de beter şekilde nüksedip onu ilerleyen devirlerde Kötülük'ün başlıca temsilcisi haline getirmesine yol açacaktı. Gelgelelim eğer ki gururları ve iradelerini uygulamaya koymaya olan ihtirasları onları henüz bütünüyle yiyip bitirmeden ale-acele yeniden yapılanma' ve 'yeniden örgütlenme' peşine düşen 'reformcuların' hepsine tamamen kötü denemezse, İkinci Çağ'ın başında onun da tamamen kötü olduğu söylenemez."