Bazı şeyleri zamana bırakıyorsun, oluruna bırakıyorsun, ama gördüğün gibi asla geçmişte bırakamıyorsun.
Anılarıyla, acısıyla, pişmanlığı ile yaşıyorsun.
Üstelik pişmanlığın acısı geçmiyor ve bu acı yıllar geçtikçe katmerleniyor.
Denemekten çekinme kızım. Adım atmadan hedefe varılamaz… 
"Hiçbir zaman dertsiz kalmadı gönlüm
Bir çift gözden, bir yapraktan, bir kuştan.
Daima daha taze, daima yeni baştan
Turnam bir gün bırakmıyacağım peşini,
Sen nereye, ben oraya, adım adım
İnsan sevdikçe iyileşiyor artık anladım…”
İnsan zihninin mutluluğunu sağlayan, aşağı yukarı temel faktörler olarak görülebilecek faktörler sizce nelerdir?
1. İyi bir beden ve akıl sağlığı.
2. Evlilik, aile ve dostluk gibi iyi şahsi ve samimi ilişkiler.
3. Sanatta ve doğada güzelliği algılama yetisi.
4. Makul yaşam standartları ve tatmin edici bir iş.
5. Hayatın olumsuzluklarıyla başarılı bir şekilde başa çıkabilecek bir felsefi veya dini bakış açısı.
Hem yaşam standardı hem de iş, elbette kişinin beklentilerine ve sorumluluklarına büyük ölçüde bağlı olacaktır. Aşırılıklar hem mutluluğa hem de mutsuzluğa neden olabilir. Ayrıca, felsefi veya dini bakışa, bunlara karşılık gelen bir pratik ahlak da eşlik etmelidir. Zira bu olmadıkça, felsefe ve din salt görünüşten ibaret kalır, somut etkileri olmaz.
Dokunduğu saçları tanımaz mı insan? Bir zamanlar sevgiyle uçadığı kendisi için taranan kendisi için sabrın an neler olup gerisi alınmaması için uzayan kara kara saçları hatırlamaz mı? Her kadının saçlarından uzun bir acısı olduğunu bilmez mi?