Finlandiyalı psikanalist Martti Siirala'nın söylediği gibi bir kendinde amaç olarak yıkıcılık. Sigmund Freud veya Erich Fromm, insandaki yıkıcı yanı öncel olarak mevcut bir ölüm dürtüsüne ya da anal veya ödipal dönemdeki yanlış gelişmelerden kaynaklanan nekrofil eğilimlere bağlarken ben, insandaki yıkıcı ve ölümcül edimin kişinin, iktidardan pay alma uğruna kendi kendisine ihanet etmesinden kaynaklandığını gösteren pek çok belirti bulduğuma inanıyorum.