Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ben hayalimdeki elbiseyi giydirmiştim ona. O elbisenin ona büyük geldiğini görmezden gelmiştim.
Reklam
Senin Hikayen Nedir?
Çocukluğumuzun hikayeleri bizi yetişkin hayatımıza taşır ve gelecekte kim olacağımızı belirler. Ama kim olduğumuza karar vermek o kadar da kolay bir iş değildir. Bize kim olduğumuzu diğerleri anlatır.
O zaman içimi acıtan şey hayal kırıklığıydı... O genç adamın o denli itaatle gitmesinin verdiği hayal kırıklığı... beni durdurmak, yanımda kalmak için hiçbir girişimde bulunmaması... oradan ayrılıp gitmesi konusundaki ilk arzuma minnet ve saygıyla boyun eğmesi... beni kendine çekmek için bir şey yapmak yerine... beni yoluna çıkan bir azize gibi görmesi sadece... ve beni görmemesi... bir kadın olarak hissetmemesi. Bu benim için hayal kırıklığıydı...
“Bu, sevgili, biricik dostum, bu onu alçaklıklar ve iftiralarla bunaltırken azize karımın bir gün göğsüne batırmak için kaptığı kılıç... Ta kendisi... Belki üstünde onun kutsal kanının izlerini bile bulabilirim... Kendi kanımın silmesi gereken kanın... Gelin, size son dileklerimi bildirebileceğim kulübelere varıncaya kadar biraz yürüyelim... Sonra birbirimizden sonsuza dek ayrılacağız.”
Reklam
Gelgit
Varlıklar arasında boş yere kendine model ararsın: senden uzağa gidenlerin sadece lekeleyici ve zararlı veçhelerini edinmişsindir: bilgenin tembelliğini, azizin tutarsızlığını, estetin ekşiliğini, şairin edepsizliğini -ve hepsinde bulunan kendiyle geçimsizliği, gündelik şeylerdeki kaypaklığı, sadece yaşamak için yaşayandan nefret etmeyi. Safsan, çirkefin pişmanlığını çekersin, kirliysen edebin, hayalperestsen kabalığın. Olmadığın gibi hiç olmayacaksın; ya olduğun gibi olmanın hüznü.. Cevherin hangi aykırılıklara batmış ve dünyaya sürülmende hangi karışık deha ağır basmış? Kendini ufaltmadaki ısrarın, ötekilerdeki düşüş iştahını benimsettirmiş sana: filan müzisyenin falan hastalığı; filan peygamberin falan kusuru; kadınların -şair, hovarda veya azize- melankolileri, bozulmuş usareleri, ten ve düş çürümeleri. Kararlılığının baş ilkesi, harekete geçiş ve anlayış biçimin olan burukluk, dünyadan tiksinmenle kendine acıman arasındaki gelgitin tek sabit noktasıdır.
Sayfa 142Kitabı okudu
Tarihsel Kitaplar Tamamen Hayal Gücünün Ürünüdür...
"Tarihsel kitaplarını tamamen hayal gücüne dayalı eserler olarak görmek gerekir. Bunlar gözlemlenmiş olaylar hakkında, aradan zaman geçtikten sonra YORUM KATILARAK YAZILMIŞ ÖYKÜLERDİR. Eğer geçmiş bize edebi, sanatsal ve anıtsal eserlerini miras bırakmasaydı, bugün gerçeklere dair hiçbir şey bilmiyor olurduk. Herkül, Buda, İsa ya da Muhammed gibi insanlık tarihinde çok önemli rol oynamış büyük şahsiyetlerin hayatları hakkında TEK BİR GERÇEK biliyor muyuz? Büyük ihtimalle hayır. Zaten aslında onların gerçek hayatı bizi çok ilgilendiriyor. Kitleleri etkilemiş kişiler gerçek kahramanlar değil EFSANEVİ kahramanlardır... Efsanelerin HİÇ BİR TUTARLI TARFI YOKTUR... Kitlelerin haya gücü dönemlere göre daha önemlisi ırklara göre efsanelerini durmadan değiştirir. İncil'deki kan dökücü Yehova'nın Azize Therese'in sevgi dulu Tanrı'sıyla uzaktan yakından ALAKASI YOKTUR; tıpkı Çin'de tapılan Buda'nın Hindistan'da tapılan Buda'yla hiç bir ORTAK noktası olmadığı gibi.... "
IAGO Hadi, hadi, konuşturma beni. Siz kadınlar, sokakta güzelsiniz yağlıboya tablo gibi, Oturma odasında çıngırak, mutfakta yaban kedisi, Kabahatliyseniz azize, kızınca ifrit kesilirsiniz, Ev işlerinde oynaklık eder, hamaratlığınız tutar yatakta. DESDEMONA Seni iftiracı seni!
Sayfa 34
Müharibə başlayır....
Salamat qal, Sultanım. _ Salamat qayıt, sevdiyim. - Allah amanında. - Tanrım sənə yar olsun. Ayrila bilmirdilər.
Sayfa 81 - Qazi bəyKitabı okuyor
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.